Gå til innhold

Den store Photoshop-tråden!


Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som klarer å endre fargen på bilen til hvit. samboren min vurderer å lakkere den hvit. så hadde vært hyggelig om noen kunne gjort det for meg

[ Bilde ]

Ingen som har lyst?

Her er mitt forsøk(er gjort på et par minutt, men det gir jo en pekepinn):

[ Bilde ]

Hvordan får du endret fargene? Har prøvd meg fram i gimp, men får det ikke til :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt forsøk(er gjort på et par minutt, men det gir jo en pekepinn):

[ Bilde ]

Hvordan får du endret fargene? Har prøvd meg fram i gimp, men får det ikke til :-k

Jeg har ikke peiling på gimp.. men i photoshop så tar jeg hele karosseriet i et eget layer oppå det andre. Så bruker jeg fill og fyller det layeret med den valgte fargen også tar jeg ned opacityen på det layeret når det ligger over det andre slik du ser detaljene på bilen. Deretter fjerner jeg "lakken" der det er ulike detaljer som ikke skal vere farget...

Er litt vanskelig å forklare igrunn... og det finst sikkert andre måter men det er sånn jeg gjør det :) Du kan sikkert finne gode tutorials på youtube

Her er et par gode tutorials : http://digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt forsøk(er gjort på et par minutt, men det gir jo en pekepinn):

[ Bilde ]

Hvordan får du endret fargene? Har prøvd meg fram i gimp, men får det ikke til :-k

Jeg har ikke peiling på gimp.. men i photoshop så tar jeg hele karosseriet i et eget layer oppå det andre. Så bruker jeg fill og fyller det layeret med den valgte fargen også tar jeg ned opacityen på det layeret når det ligger over det andre slik du ser detaljene på bilen. Deretter fjerner jeg "lakken" der det er ulike detaljer som ikke skal vere farget...

Er litt vanskelig å forklare igrunn... og det finst sikkert andre måter men det er sånn jeg gjør det :) Du kan sikkert finne gode tutorials på youtube

Her er et par gode tutorials : http://digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen... Noen som kan redigere inn et stance|works klistermerke øverst i frontruten på denne? :) Trenger ikke være 100%, bare jeg ser hvordan det hadde blitt ;)

[ Bilde ]

er ikke så god i Photoshop enda men her ser du sånn halvveis greit :P

10586de.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt forsøk(er gjort på et par minutt, men det gir jo en pekepinn):

[ Bilde ]

Hvordan får du endret fargene? Har prøvd meg fram i gimp, men får det ikke til :-k

Jeg har ikke peiling på gimp.. men i photoshop så tar jeg hele karosseriet i et eget layer oppå det andre. Så bruker jeg fill og fyller det layeret med den valgte fargen også tar jeg ned opacityen på det layeret når det ligger over det andre slik du ser detaljene på bilen. Deretter fjerner jeg "lakken" der det er ulike detaljer som ikke skal vere farget...

Er litt vanskelig å forklare igrunn... og det finst sikkert andre måter men det er sånn jeg gjør det :) Du kan sikkert finne gode tutorials på youtube

Her er et par gode tutorials : http://digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm

Enda lettere, hvis du har en bil med farge (ikke svart, sølv osv) så trykker du bare ctrl+alt+U og trykker der det står master, og velger fargen på bilen. Deretter er det bare å ende "HUE" til du har fargen du ønsker. Da er det kun ting med samme farge som bilen som endrer farge, og de er bare å klippe vekk. Går mye fortere og blir mye bedre enn å klippe ut hele bilen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...