spruddel Skrevet November 30, 2008 Share Skrevet November 30, 2008 Hvordan fikk du fargen den matt sort? Og en annen ting, noe veldig enkelt Det har jo blitt så "populært" med sånn svart ramme rundt kanten av bildet. Sånn som her: Når jeg lager sånn, så tar jeg marque-tool og rundt hele bildet, så select-modify-border eller noe i den duren.. Men når jeg da fargen med brush tool med svart, så blir det sånn "3D-effekt" og sortfargen blir dratt utenfor merkingen liksom.. Sånn som dette: Hvordan slipper jeg det? Jeg skjønner jo at jeg kan f.eks lage et nytt bilde med sort bakgrunn også lime inn det andre bildet over og forminske litt, eller jeg kan markere med "poly....-greiene" Men hvordan gjør dere det lettest? Og på det første bildet var det også sånn liten strek rundt rammen, hvordan gjøres den? Var skikkelig kult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicooo Skrevet November 30, 2008 Share Skrevet November 30, 2008 for å farge den matt sort markerte jeg det som skulle bli svart med "polygonal lassotool" så trykker du "Ctrl+U" og stiller suturation lavere for at den skal bli mer svart/hvit og stiller mengden svart med lightness. så er det bare å prøve seg fram for å få riktig kombo når det gjelder ramene så er det mange måter å gjøre det på men du kan jo bruke "rectangular marquee tool" og markere innerkanten på "ramma" du skal lage og kopiere bildet. da har du bildet i to lag og kan brushe det underste laget i den fargen du vil. for å få den hvite streken velger du det øverste laget og trykker på "layer style" nedert på layer menyen. velg da inner elr outer glow og trykk på ok. vips så er den hvite streken der men det er sikkert noen er som kan komme med en enklere fremgangsmåte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rodeglæppen Skrevet November 30, 2008 Share Skrevet November 30, 2008 hei... ønsker å se hva som kan bli gjort med min bil. hakke noe spesielt ønske enn at dtm (le mans) biler er fine. ønsker lykke til med bilde å gleder meg spent på å se resultatet hvis noen har lyst til å modde min grompact litt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paddy Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Her er eit bilde av bilen min:) Må ha meg nye felger, kom med forslag;) Har fånne nåken felga, men veit ikje om dei kler min bil:S Kan nokon modda dei på min bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 jeg må bare spørre, hva slags tool/fremgangsmåte bruker dere for å bytte farge på en bil? er det mye jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicooo Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 er litt vanskelig å style choppe svart bil, men her er et forsøk Rodeglæppen til S.Hafsmo så markerer du først det du skal skifte farge på, trykk på "create new fill or adjustment layer" nederst i layer menyen/boksen, velg "solid color" og velg den fargen du vil ha så er det bare å skifte "blending mode" (i layerboksen) fra normal til overlay og justere opacity til det ser bra ut håper dette var til litt hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 jeg må bare spørre, hva slags tool/fremgangsmåte bruker dere for å bytte farge på en bil? er det mye jobb? Først må du markere bilen da med Lasso Tool eller Pentool (Anbefalt) Så ær det vel egentli bare å leke seg, prøve seg fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicooo Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 sjå her Paddy brukte noen andre bilder men er samme bilen og samme felgene så håper det blei ca slik du hadde tenkt deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paddy Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Er faktisk min bil Ja vart bra det Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 sjå her Paddy brukte noen andre bilder men er samme bilen og samme felgene så håper det blei ca slik du hadde tenkt deg Er faktisk min bil Ja vart bra det Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paddy Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 såg ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 skjønte det... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paddy Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Men er det dei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Nicooo og B3KK15: Takker og bukker! bare å prøve seg frem nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 paddy, men, de på bilen har bare 10 mens de på ditt bilde har 11 spiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå