Gå til innhold

Den store Photoshop-tråden!


Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du fargen den matt sort? Og en annen ting, noe veldig enkelt :) Det har jo blitt så "populært" med sånn svart ramme rundt kanten av bildet.

Sånn som her: e46mtegnskriftskg.jpg

Når jeg lager sånn, så tar jeg marque-tool og rundt hele bildet, så select-modify-border eller noe i den duren.. Men når jeg da fargen med brush tool med svart, så blir det sånn "3D-effekt" og sortfargen blir dratt utenfor merkingen liksom.. Sånn som dette: svartkant.jpg

Hvordan slipper jeg det? Jeg skjønner jo at jeg kan f.eks lage et nytt bilde med sort bakgrunn også lime inn det andre bildet over og forminske litt, eller jeg kan markere med "poly....-greiene" Men hvordan gjør dere det lettest? Og på det første bildet var det også sånn liten strek rundt rammen, hvordan gjøres den? Var skikkelig kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å farge den matt sort markerte jeg det som skulle bli svart med "polygonal lassotool" :wink: så trykker du "Ctrl+U" og stiller suturation lavere for at den skal bli mer svart/hvit og stiller mengden svart med lightness. så er det bare å prøve seg fram for å få riktig kombo :wink:

når det gjelder ramene så er det mange måter å gjøre det på men du kan jo bruke "rectangular marquee tool" og markere innerkanten på "ramma" du skal lage og kopiere bildet. da har du bildet i to lag og kan brushe det underste laget i den fargen du vil. for å få den hvite streken velger du det øverste laget og trykker på "layer style" nedert på layer menyen. velg da inner elr outer glow og trykk på ok. vips så er den hvite streken der :wink: men det er sikkert noen er som kan komme med en enklere fremgangsmåte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt vanskelig å style choppe svart bil, men her er et forsøk Rodeglæppen :wink:

0eoogumb8ewjy3ftrgby.jpg

til S.Hafsmo så markerer du først det du skal skifte farge på, trykk på "create new fill or adjustment layer" nederst i layer menyen/boksen, velg "solid color" og velg den fargen du vil ha :wink: så er det bare å skifte "blending mode" (i layerboksen) fra normal til overlay og justere opacity til det ser bra ut :D håper dette var til litt hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...