Gå til innhold

Den store Photoshop-tråden!

Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

Etter min mening, den gule og den røde e30 av nicoo.. Ikke for å være slem, men det er vel bedre og la folk som kan bruke PS gjøre det, også de som kan det sånn passe, må øve litt mer..

Kan ikke si det at det ser veldig realistisk ut den gul og rød fargen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det bare er bra at det er noen som gidder og gjøre det jeg :? må vell få være fritt fram, ser jo ut som folk blir fornøyde og så.. Kanke du gjøre det da siden det virker som du er så forferdelig flink i photoshop da "handsome" ? evnt komme med tips om åssen man skal få det bedre da? er jo ikke akkurat et ps forum vi er på eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sagt jeg er forferdelig flink i PS! Men om jeg prøver meg frem i PS, og ser at fargene ikke kommer til å fungere veldig bra, så dropper jeg det.. Gidder ikke å legge tid i en bil som ikke vil se "normal" ut i det hele tatt..

Hvis jeg "lakkerer" en bil i PS så prøver jeg å gjøre hele bilen til en farge først. (feks: den e30 med hvit fanger og hvitt panser, hadde gjort fangeren og panseret så likt som mulig resten av bilen, før jeg "lakkerte" ellers blir fargene dårlig!

Og som det er sagt flere ganger, det må være noe ordentlig oppløsning på bildene, kan ikke være mobilbilder, hvis man er intr i å finne ut hvordan det KUNNE sett ut om bilen var lakkert feks Rød. Men liker man rullemalte biler, så kan man jo ha den oppløsningen man føler for, og kan bruke kort tid!

Genialt det at folk prøver, at folk blir fornøyd og alt sånn! Men jeg sa at noen biler så ut som de var "malt" med paint, og man får ikke virkelighetsfølelsen av bilen, noe jeg trodde var meningen med å få noen til å PS lakkere bilen for dem!

Og "warem" det bilde av den felgen du legger ut?! Halve bildet er tildekket av bimmers.no merke.. Det står vel flere steder at: "Skal man få noen til å "sette" på nye felger på bilen, legg ved navnet til felgen, så den som skal ordne det, kanskje kan finne ett bilde av felgene i relativt samme vinkel som bildet av bilen din er tatt..

Jo større oppløsning = jo enklere og finere blir det :)

Kan så klart "lakkere" en bil her og der for folk her inne! Men er det at for å få ett ordentlig bilde av hvordan det skal se ut, må ting være i orden:

Bilen som skal lakkeres:

- Oppløsningen må være stor

- Farger i bilde må være i orden

- IKKE ett bilde av en møkkete bil man har vanskelig for å se pga altfor lyse/mørke omgivelser

Skal du ha nye felger?

- Fortell hvilke merke du skal ha og type, gjerne link til produsent!

- Ta ett bilde av bilen gjerne rett fra siden, gjør det enklest mulig og endre bildet for å få best resultat! Hvis du er intr i å se hvordan det skal se ut!

Skulle du gjerne hatt litt senk?

- Ikke ta ett bildet med MASSE rare ting rundt, gjør det enkelt, ta det fra siden, skrått forfra.. Ikke masse rare vinkler og veier.. Blir mye mer komplisert, HVIS du ønsker ett fint resultat..!

Skal rutene sotes?

- Her og gjelder oppløsningen på bildet, jo større, jo enklere og finere blir det :)

Skal bilen bredes?

- Da trengs gode bilder i mange vinkler for å finne det perfekte bildet til denne jobben!

Det som er problemet med mange er vel at det tar tid for å få det fint, så da kan vel den som ønsker og få noe gjort, være behjelpelig med all den informasjonen "lakkereren" trenger? :)

Mente ikke noe frekt eller krenkende "Sandersen" :)

God oppløsning:

5fuvtx3qvguipoqehwqn_thumb.jpg

Gir fin finish:)

5361ln8aiuhwe32eqsoe_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, den gule og den røde e30 av nicoo.. Ikke for å være slem, men det er vel bedre og la folk som kan bruke PS gjøre det, også de som kan det sånn passe, må øve litt mer..

Kan ikke si det at det ser veldig realistisk ut den gul og rød fargen?!

nei, men lol! det er jo bare for å gi et inntrykk, da ville jeg heller hatt en dårlig ps og se litt fort etter, enn ingenting... og mye av bildene her er jo helt tullete å skulle fotoshoppe... som e30en uten vinduer inne på et verksted men en halveismontert fanger og slikt... og hvis de som vil ha ting fotoshoppet ikke gir en større innsats på å ta et godt bile, som er lett å redigere, kan de jo ikke forvente et supert resultat...

vi har jo den "fiks opp bilde tråden" også... jeg jeg GIDDER IKKE å begynne på et bilde tatt med mobil som er uskarp og jævlig... men hvis noen kommer med et bilde som er fint, kanksje med en litt kul bakgrunn, er det mye mer innteresant å skulle fikse bildet...

og til deg med e36en... vil du ha en halv bimmers.no logo over felgen din?

EDIT: så det jeg vel egentlig sier handsome, er at jeg er inig, men man får ikke mer igjen enn den innsatsen man legger ut... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare få mitt bilde av den e30'en inne på et verksted photoshopet bare for å se sånn cirka. Var ikke ute etter noe bilde som ingen kan se at det er redigert. Å ble fornøyd av resultatet. Å det er bedre at noen prøver i det hele og det store enn at ingen gidder siden de ikke får det ''perfekt''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...