quentez Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Har alltid lurt på dette. Hver gang jeg ser etter senkesett etc. så er det ofte 30/15mm, 30/20mm, 40/20mm eller 60/40mm. Så spørsmålet er enkelt; Hvorfor senkes det som regel mer foran enn bak? Enda et spørsmål. Noen som har bilde av en E46 sedan med 40/20mm-senk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Regner med det er pga at hjulbuene er høyere foran enn bak, derfor må det senkes mer for å se like høyt ut foran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quentez Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2006 Ah...så bilen vil ikke se skikkelig "skeiv" ut altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Bilen vil ikke se "skeiv" ut, men en bil skal jo være lavere foran enn bak, det dummeste jeg ser er biler som er høye foran og lave bak! Bilene kommer jo slik originalt fra fabrikk! Man vil jo ikke kjøre rundt og føle at man sitter i oppoverbakke Jeg tror både fjærer, dempere og oppheng generelt er stilt slik pga det gir best veigrep, komfort og vekt-balansering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Veldig mange BMW modeller har en lavere bue på skjermen bak enn forran, og for at ikke hjulet skal gå opp i skjermen bak, kan man som regel ikke senke like mye som forran. Min er senket 30/20: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Det senkes vel som oftest mer foran da hjulbuen er mindre bak og det er som regel en relativt grei høyde bak. Et lite illustrasjonbilde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Tror du kunne smetti på 40 foran der Magnus. Bak ser det meget bra ut. Foran akkuratt for høyt, hvis man sammenlikner med bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Tror du kunne smetti på 40 foran der Magnus.Bak ser det meget bra ut. Foran akkuratt for høyt, hvis man sammenlikner med bak. Ja, kunne det, men settet var 30/20... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quentez Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2006 Oj, 30/20 så jo skikkelig lavt ut...Hadde selv tenkt meg 40/20 på E46 (sedan) med en CSL-bumper foran, men det blir kanskje ingen drøm på norske veier og over alle fartsdumpene vi har her i området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 du kan fint senke en sedan 60/40 da en coupe er lavere fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 hva med 20/10? Er det ikke det som er oppsettet på M tech? Synes ikke det er så fint når bilene er for mye senket heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 hva med 20/10? Er det ikke det som er oppsettet på M tech? Synes ikke det er så fint når bilene er for mye senket heller. M Sportsfjærer senker 15mm rundt om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 M sport er hakket for lite (jeg har den senkinge), det ser bra ut men ikke perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 M sport er hakket for lite (jeg har den senkinge), det ser bra ut men ikke perfekt. Nå vet ikke jeg hva du mener er perfekt, men jeg er enig i at M sportsfjærer er i det minste laget. Et rimelig og greit alternativ for å få bilen helt perfekt er senkeskåler. Senkeskåler senker 10mm ekstra uten å bli stivere enn det er - koster i underkant av 1000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 skåler er kjekt forran ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå