Fredrik Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Gjelder denne garantien bruktimporterte biler også? Kjøpte en bil fra tyskland i vår, det var fra en BMW forhandler i Düsseldorf. Har ikke sett noe rust, men blir jo helt n-n-n-nervøs av å lese det her. Kansje ta en NAF test, vet ikke hvor nøye en BMW forhandler går igjennom bilen for å avdekke trøbbel for BMW liksom. BMW er jo i prinsippet ansvarlig for deres produkter hvor de nå enn befinner seg i verden, men dessverre er enkelte lokale forhandlere av og til vanskelige. Poenget er å ikke gi seg ved første sverdslag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 17, 2006 Share Skrevet Desember 17, 2006 Får ta meg en tur til Düsseldorf i værste fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GtiGtr Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Var ikke mye goodwill å få når jeg var med BMW i førde pga rust på panseret. Bilen var da 6 år og 3 mnd.. Merkelig at rusten ikke ble oppdaget da bilen var på service 4 mnd før. Men den sjekken var ikke i Førde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Da tror jeg ikke jeg hadde gitt meg. Eventuelt prøvd neste bmwforhandler i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cappel Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Quattrokiller: Slapp helt av, garantien kommer BMW sentralt, så den gjelder også bruktimport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cappel Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 OT: Og plutselig ble jeg forfremmet fra Fenrik til Løytnant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Ikke for å ødlegge allt bmw snakket her menn hadde ikke mercedez også disse problemene på e klassen ifra 98-2003??? Allt dette tyder jo på utrolig dårlig karroserri arbeid i tyskland... Har selv tenkt å kjøpe/importere E46 nå menn dette innlegett fikk meg jo ikke akkuratt noe mer gira da =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Ikke for å ødlegge allt bmw snakket her menn hadde ikke mercedez også disse problemene på e klassen ifra 98-2003??? Allt dette tyder jo på utrolig dårlig karroserri arbeid i tyskland... Har selv tenkt å kjøpe/importere E46 nå menn dette innlegett fikk meg jo ikke akkuratt noe mer gira da =/ Mercedes har hatt de samme problemene ja. Eller.. Mercedes har vel vært mer plaget med rust enn BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GtiGtr Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 ":125ilgnv]Da tror jeg ikke jeg hadde gitt meg.Eventuelt prøvd neste bmwforhandler i nærheten. Det er 4 timer kjøring per vei.. å dette er 3 mnd siden.. så sjangsen er vel meget liten for at de tar det på seg:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Er rart at det er så står forskjell. På min 98 touring har jeg rustflekk bak på bagasjeromsdøra og en liten flekk nederst på førerdøren. Ingenting i hjulbuer etc.. Bilen har snart rullet 300.000km! Min tidligere 93 coupe hadde mye rust i hjulbuer bak og bak på bagasjelokket. Generelt sliter vel bmw med rust på bagasjelokkene? Spesielt på touringutgaver? Er vel for dårlig drenering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 18, 2006 Share Skrevet Desember 18, 2006 Min tidligere 93 coupe hadde mye rust i hjulbuer bak og bak på bagasjelokket. Generelt sliter vel bmw med rust på bagasjelokkene? Spesielt på touringutgaver? Er vel for dårlig drenering.. Min E-34 ser ut som en sveitserost i bakluka..ellers rustfri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Gjelder denne garantien bruktimporterte biler også? Kjøpte en bil fra tyskland i vår, det var fra en BMW forhandler i Düsseldorf. Har ikke sett noe rust, men blir jo helt n-n-n-nervøs av å lese det her. Kansje ta en NAF test, vet ikke hvor nøye en BMW forhandler går igjennom bilen for å avdekke trøbbel for BMW liksom. 99 mod. 530d'n jeg hadde var bruktimportert. BMW skiftet bakluka på denne uten engang å si fra til meg om at den var rustskadd. Fikk bare beskjed om å levere bilen noen uker etter at den hadde vært på service. Jeg spurte hvorfor jeg skulle levere bilen, og fikk til svar at den nye bakluken min var ferdig lakkert og klar til å skrus på... jeg skjønte jo lite, men leverte inn bilen og fikk ny bakluke uten kostnader.... Husker ikke helt når dette var, men tipper i løpet av 2005 engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Jeg har oppdaget litt rust eller korrosjon på min E46 i dag. Listen som sitter på utsiden av fordørene inn mot viduene på både høyre og venstre side har begynt å rustboble under plastikken (jeg har ikke kromlister og jeg tror derfor at disse listene hovedsakelig er laget av aluminium). Heldigvis koster de ikke stort å skifte... Del nr. 3 på dette bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 Jeg har ikke funnet noe rust på min 02 mod. E46 Touring. Var heller ikke noe rust på min tidligere E46 (00mod Sedan) Har vel vært heldig jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 19, 2006 Share Skrevet Desember 19, 2006 gått gjennom bilen i dag jeg også. Ingen rust . Foreløpig. Var nylig hos kampen antirust og behandlet den. Fant ikke rust de heller. Æsj, synd det skal være nødvendig å være bekymret for det her *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå