hartvix Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 Med fare for å kaste inn en brannfakkel fra helvete vil jeg si at Audi A4 også kan være lurt å se på når man først skal kjøpe familiebil. F.eks.: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7850218&sid=12aQrBKSVD206561 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8938357&sid=12aQrBKSVD206561 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andas Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2006 Argumenter? Ser også på Mercedes C-klasse, men har ikke sett så nøye på VAG (har kikket litt på passaten, men jeg vil ha noe "moro" også) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 Gå for en E39, 523 eller 528, da har du bil med god comfort og bil som er morsom å kjøre ikke vurder en C-klasse forran en E39, det er min mening.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 Argumenter? Ser også på Mercedes C-klasse, men har ikke sett så nøye på VAG (har kikket litt på passaten, men jeg vil ha noe "moro" også) Tja, argumenter for Audi A4 vil jeg si er: - Virker å være noe billigere enn BMW? 2001-modell med 1,8 Turbo (150 hk), skinn, automat, klima og 100k på telleren til 169 000,- syns jeg er bra. - Nyere bil er (som regel) mer driftsikkert - Audi har godt rykte når det gjelder rust I tillegg har jeg positivt inntrykk fra mine (små) erfaringer med Audi. Men, det er klart, vil man ha BMW så vil man ha BMW. Og bakhjulstrekk er jo kjekkere enn "gnager" så jeg sier ikke at du skal kjøpe Audi, men de bør vurderes. Fant forresten en fin BMW på finn (har ikke sjekket om den er post-et tidligere): http://finn.no/finn/car/object?finnkode=9032051&sid=15awgp9TaQ285155&pos=2&tot=62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andas Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2006 Jeg har hørt at Audiene ikke er noe særlig å ha når triptelleren er gått over 100000. Noen som har noen erfaringer eller meninger om dette? Det er i grunnen derfor jeg har holdt meg borte fra dem og først og fremst vurderer BMW og Merc, men jeg lurer på om jeg her har tatt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Studenter har visst god råd for tiden E39 er vel perfekt med tanke på plass, skinn og automat. Utseende er jo ikke verst heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andas Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Studenter som jobber litt på si kan nå få seg greie biler... Var lur (kan i alle fall si det nå) og kjøpte leilighet når jeg begynte som har steget 500000 i verdi på nesten 2 år... Helt toppers. Så går man til banken og sier man vil utvide huslånet (avdragsfritt i 5 år Da blir regnskapet omtrent som dette: (månedlig) Rente på kjøpssum (200000 som eksempel) 1000 Forsikring (20% bonus) ca 1000 Drivstoff ca 1500 (ved bensin) og 1000 ved diesel Årsavgift 300 Avskrivning bil ca 2000 (10% årlig ca) Sum 5800 mnd. Hovedpoenget derimot er at jeg ikke selger bilen før jeg er ferdig å studere. Da kan jeg se bort fra verdifallet i bilen siden jeg da med all sannsynlighet får jobb der lønnen er ok, og økonomien blir helt annerledes enn nå. Dermed blir mnd sum 3800. På to stipender og lån, barnetrygd, fra neste år kontantstøtte og jeg jobber 40% ved siden av studiene så går 3800 per måned greit. Alternativet er en Mazda eller noe annet japsegreier fra midten av 90-tallet til 50000. Rentekost: 250 Forsikring: 750 drivstoff: 1500 Årsavgift: 300 Sum: 2800 For 1000 i måneden får jeg i mine øyne en kongebil og det mener jeg det er verdt. I tillegg så kommer det selvsagt reprasjoner og servicer som er dyrere, men alt i alt er det helt overkommelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andas Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 E39 er jo en fin bil! Utseendemessig er jo E46 finere mener jeg. I alle fall Touringen. Er så tight og fin bak! Hva det blir av de to er sannelig ikke godt å si, men jeg føler jeg får ganske mye bil med E 39. Hvilke er mest plaget med rust? E39 eller E46 (pre-facelift) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andas Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hva med denne da? Ser jo strøken ut... http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... 2536&pos=3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torodd Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Jeg har hørt at Audiene ikke er noe særlig å ha når triptelleren er gått over 100000. Noen som har noen erfaringer eller meninger om dette? Det er i grunnen derfor jeg har holdt meg borte fra dem og først og fremst vurderer BMW og Merc, men jeg lurer på om jeg her har tatt feil? Audien våres har gått 220000 å den er det ikke noe problemer med!! går som en klokke og føles fast å fin, 0 rust. Er foresten en 1996 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andas Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hva slags motor og modell er det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Jeg hadde helt klart valgt E39. E46 har vel hatt en del rustproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Jeg hadde helt klart valgt E39. E46 har vel hatt en del rustproblemer. Det er vel dessverre minst like store problemer med E39 og rust... om ikke større problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andas Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hvor store er disse problemene? Noen som har en link til emne her på forumet? Har ikke funnet så mye konkret ved å søke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 Hvor store er disse problemene? Noen som har en link til emne her på forumet? Har ikke funnet så mye konkret ved å søke.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=4 ... rost#49491 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå