Gå til innhold

Ferske spionbilder av E61 M5


 Share

Anbefalte innlegg

Bilnorge har for en god stund siden publisert bilder av en produksjonsklar E61 M5. Deres snikfotograf klarte å fange noen bilder av hekken under innpakkingen som helst ingen skulle se. Det har ellers vært stille vedrørende E61 M5, men idag kom det ut nye spionbilder av modellen, men denne gangen har den fått på plass speil og E60 M5 hekken.. Ryktene skal ha det til at bilen lanseres i Mai måned 2007. Bildene taler for seg selv. Worldcarfans.com har copyright på bildene, så her er artikkelen med bilder.. :D

Bildene bilnorge publiserte for en stund siden:

bb_33404.jpeg

bb_33405.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morsomt, men det var vel egentlig ingen overraskelse at den ble rimelig lik E60 M5 bare i touring-utgave... hehe

Blir uansett en rå bil. Hadde den ikke vært så jævlig dyr her i norge tror jeg den kunne solgt meget godt som touring da det er alle pappa'ers drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at BMW sin værsting 5 serie kommer i stasjonsvogn igjen, hva skal Audi si nå? De som mener Avant (stasjonsvogn) er det beste alternativet å lage superbiler av! :wink: Audi sine biler er jo som kjent ekstremt go på å gå raskt på autobahn og ikke igjenom svinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at BMW sin værsting 5 serie kommer i stasjonsvogn igjen, hva skal Audi si nå? De som mener Avant (stasjonsvogn) er det beste alternativet å lage superbiler av! :wink: Audi sine biler er jo som kjent ekstremt go på å gå raskt på autobahn og ikke igjenom svinger :)

audi har ikke sluppet sin RS6 enda... husk det.... den Gammle RS6'en hadde 480 hester som egentlig ikke er så langt unna hva M5'en har i dag,

men radikalt mye mer enn hva E39 M5 hadde å tilby...

Skal bli spennende å se hvor mye raskere RS6'en blir :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at BMW sin værsting 5 serie kommer i stasjonsvogn igjen, hva skal Audi si nå? De som mener Avant (stasjonsvogn) er det beste alternativet å lage superbiler av! :wink: Audi sine biler er jo som kjent ekstremt go på å gå raskt på autobahn og ikke igjenom svinger :)

audi har ikke sluppet sin RS6 enda... husk det.... den Gammle RS6'en hadde 480 hester som egentlig ikke er så langt unna hva M5'en har i dag,

men radikalt mye mer enn hva E39 M5 hadde å tilby...

Skal bli spennende å se hvor mye raskere RS6'en blir :wink:

Ja RS6 blir garantert raskere, pga den skal vel ha V10 og nærmere 600hk, men den blir nokk meget framtung og understyrt med en slik motor og biturbo. Noe som alle Audi modellene. Så den blir nokk best på Autobahn som nevnt og ikke på bane som eksempel M5!

Virker ikke som BMW satser på mest mulig effekt eller dreiemoment, som mange av konkurentene i dagens effektkamp, de satser heller på presisjon og balanse. Noe som sees, er vel få¨av konkurentene som får like mye skryt av modellene sine som BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye A6 er 58/42 i vektfordeling... Nye RS4 mins jeg har tilnærmet 50/50 vekt. Den får jo veldig bra tilbakemeldinger fra alle mulige tester.De har endelig klart å få flyttet motoren lenger bak i karosiserret. Tidligere hvilte jo motoren over forakselen.

Og at nye audier er dårlig på bane tror jeg også er tull. Nye RS4n går FORT rundt f.eks Ringen.

Husk at det også kommer RS6+. V10 biturbo :) Gamle RS6+ med 480hk er raskere 0-100 enn dagens M5. :)

Men tilbake til topic.. M5 touringen ser veldig spennende ut.. Kunne godt tenkt meg den ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft :) Jeg håper de oppgraderer S85 noe i for å kompansere den ekstra vekten :lol: (som om det er nødvendig).

Jeg liker mer og mer hvordan utviklingen blir på motorsiden om dagen, det virker som det har blitt et hk kapløpp og DET liker jeg :D Godt å se at noen ignorerer de venstrevridde kreftsvulser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft :) Jeg håper de oppgraderer S85 noe i for å kompansere den ekstra vekten :lol: (som om det er nødvendig).

Jeg liker mer og mer hvordan utviklingen blir på motorsiden om dagen, det virker som det har blitt et hk kapløpp og DET liker jeg :D Godt å se at noen ignorerer de venstrevridde kreftsvulser.

Det kappløpet startet for lenge siden, og ble virkelig åpenbart når W211 fikk godt over 400 hester sammen med S type R'en og RS6'en.

Det er imidlertid åpenbart at det prioriteres forskjellig hos de forskjellige bilprodusentene. Det hander ikke bare om antall hester, men også hvordan de leves og hvilket image de gir. Jeg tror ( uten egentlig å ha noe særlig erfaring) at en W211 E 55 AMG er en ganske anderledes opplevelse enn en E60 M5.

BMW har sikkert teknologien til å pumpe ut god over 600 hester og gode tusen Newtonmeter ut av en V10 eller V12, men det er ikke slik BMW M GmbH ønsker å profilere seg, (enda?) og derfor blir det kanskje litt merkelig å sammenlikne Nye RS6 med M5'en.

Jeg håper imidlertid at fokus flyttes bort fra antall hester og at det arbeides mer med vekt, hester per tonn og kjøreopplevelse mer enn bare å ha en bil som går rask rett frem. At Mercedes AMG nu lager lettere og mer responsive motorer som i større grad retter seg mot det sportslige m-bilene altid har stått for er ett skritt i riktig retning. Jeg snakker selvfølgelig om den nye 6,2 liters V8'ern som yter 378 kW (514 hk) ved 6800 rpm, og 630 nm ved 5200 rpm. Selv om dette fremdeles er et stykke unna M5'ens V10 som har sine 520nm ved 6100 rpm og 507 hk ved 7750 rpm, så bringer AMG's nye 8'er oss inn i ett interessant kappløp hvor det kanskje fokuseres mer på kjøreegenskaper enn tunge lavt-revvende motorer med mye mer nm enn hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet om i et tidligere innlegg blir det ganske interessant når Mercedes-Benz og AMG´s såkalte "Black Series" nå kommer på markedet. AMG er nå en integrert del av Mercedes-Benz... på samme måte som BMW´s M-divisjon... og AMG modellene i fremtiden blir brutale. Betydelig mer fokuserte og kompromisløse modeller er målet og mitt bud er at BMW skal få lov til å slite litt i tiden fremover. Eller hva med en CLK med 530 HK ?... og CLK er som kjent den minste modellen (les: tilsvarer E92) av de seriøse modellene fra Mercedes-Benz. Parolen fra Star Wars... "The Empire strikes back"... kommer trolig til å passe bra i denne sammenheng... :wink:

http://www.mercedes-amg.com/

2219970.jpg

2219969.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...