Gå til innhold

Ferske spionbilder av E61 M5

Share

Anbefalte innlegg

ja SLR er rask som fy

men uansett hvor mye gamp det er i en mercedes, så er ikke følelsen av sinna BMW der :)

de går for stille og er elegante.

en M er mere rampette og hard

Veeeel... at en SLR går stille og elegant er en overdrivelse... den er temmelig brutal når det kommer til stykket. Husk at E60 M5 også har automatgear... :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=OMVcgJsZM9Y

E60 M5 finnes med manuelt gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja... det er utrolig hva 4x4 eller Quattro gjør for fremkommeligheten. Mitt tips er at M3 en vakker dag også får 4x4... det er objektivt ganske enkelt bare bedre enn kun bakhjulstrekk... :roll:

Må isåfall bli valgfritt med 4x4 på M3/M5 i fremtiden, fordi jeg hadde uten tvil valgt bakhjulstrekk på disse! :)

Hadde jeg skulle hatt 4x4, så måtte det blitt Mitsubishi Evo X... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er utrolig hva 4x4 eller Quattro gjør for fremkommeligheten. Mitt tips er at M3 en vakker dag også får 4x4... det er objektivt ganske enkelt bare bedre enn kun bakhjulstrekk... :roll:

Må isåfall bli valgfritt med 4x4 på M3/M5 i fremtiden, fordi jeg hadde uten tvil valgt bakhjulstrekk på disse! :)

Hadde jeg skulle hatt 4x4, så måtte det blitt Mitsubishi Evo X... ;)

En M-bil kan verken ha xDrive, diesel eller pustehjelp.. Dermed forblir M-bilene slik de er idag - noe som jeg syns er positivt. Skal man på død og liv ha en rask BMW firehjulstrekker er både 3- og 5 serien glimrende alternativer. 530xi sørger for 258 hk ved 6600 O/min og 300 Nm ved 2500 O/min, noe som gjør at den 1590 kg tunge sedanen klarer 0-100 km/t på 6,8 sekunder og har en toppfart på 250 km/t (like raskt som M3, M5 og M6 ;)) Er diesel og firehjulsdrift drømmen sørger 530xd for 231 hk ved 4000 O/min og 520 Nm ved 2000 O/min, noe som tilsier at den drar fra 0-100 km/t på 6,6 sekunder og har en toppfart på 242 km/t. 330xd har nesten samme prestanda som 530xd, men 330xi klarer forøvrig 0-100 km/t på 6,4 sekunder og toppfarten er som vanlig begrenset til 250 km/t..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye synsing ang dette. Det er nok bare BMW M divisjon som vet dette. Selgere hos BMW Forhandlere vet som regel ikke så mye om dette!!! Men jeg tror og håper at SMG fortsatt blir, for det er utrolig rått å kjøre med :) Å gire fortere manuelt er jo ikke mulig, så sjønner ikke helt hvorfor BMW skal fjerne dette systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgere hos BMW Forhandlere vet som regel ikke så mye om dette!!!

Selgere !... Tim Røsand er ikke hva man kan kalle en "alminnelig" selger. Han er bl.a mangeårig medlem av BMWCCN og formann for banekomiteen i klubben. I tillegg kjenner han mer eller mindre alle som betyr noe vedr. BMW i Skandinavia. Jeg mener også at han privat ratter en E31 850 CSi og en E36 M3. SMG er ingen stor suksess... og man kan jo tenke litt over hvorfor spesielt BMW i USA har fått gjennomført at E60 M5 også skal markedsføres med et manuelt gear der (les: USA er BMW´s største marked)... :wink:

T.A.S: Kan du helt konkret fortelle meg hvorfor ikke en M3 kan ha 4x4 ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgere hos BMW Forhandlere vet som regel ikke så mye om dette!!!

Selgere !... Tim Røsand er ikke hva man kan kalle en "alminnelig" selger. Han er bl.a mangeårig medlem av BMWCCN og formann for banekomiteen i klubben. I tillegg kjenner han mer eller mindre alle som betyr noe vedr. BMW i Skandinavia. Jeg mener også at han privat ratter en E31 850 CSi og en E36 M3. SMG er ingen stor suksess... og man kan jo tenke litt over hvorfor spesielt BMW i USA har fått gjennomført at E60 M5 også skal markedsføres med et manuelt gear der (les: USA er BMW´s største marked)... :wink:

Hvorfor ikke Amerikanere vil ha SMG, er vel fordi det er så mye "arbeid" å gire. De vil helst bare sette girspaken i "drive" og cruise på veien... :D

Tim Røsand har helt sikkert gode kontakter i BMW Nordic. Men hva hjelper det. Merkedet i Skandinavia er som en dråpe i havet for BMW. Og hvorfor skulle feks Røsand vite mer enn "gutta" i BMW Norge??

Poenget mitt er at dette er bare spekulasjoner!! Ingen vet alle spec før den kommer på markedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Amerikanere vil ha SMG, er vel fordi det er så mye "arbeid" å gire. De vil helst bare sette girspaken i "drive" og cruise på veien... :D

Jeg vet ikke helt hva du mener, men SMG er et manuelt gear som kan geares automatisk... så når de i USA ber spesielt om et gear som kun kan geares manuelt ?... nei... den klarte jeg ikke helt å få med meg... :?

Jeg kjenner ikke Tim Røsand personlig, men jeg tviler ikke et sekund på at lederen for nybilsalget i Norges største BMW forhandler vet hva han snakker om når det gjelder den nye M3. Hvorfor skulle han egentlig fare med tullball i BMW Car Club Norway´s forum ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du mener, men SMG er et manuelt gear som kan geares automatisk... så når de i USA ber spesielt om et gear som kun kan geares manuelt ?... nei... den klarte jeg ikke helt å få med meg... :?

Jeg kjenner ikke Tim Røsand personlig, men jeg tviler ikke et sekund på at lederen for nybilsalget i Norges største BMW forhandler vet hva han snakker om når det gjelder den nye M3. Hvorfor skulle han egentlig fare med tullball i BMW Car Club Norway´s forum ?

Ja, jeg vet det! Men mulig de blir så forvirra av de spakene bakom rattet... :D

Jeg sier ikke at han kommer med tullball, men at dette KAN være antagelser. Jeg hørte av BMW Norge at E92 M3 Skulle komme med V10... Men det var nok antagelser det også... Sjønner du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt lar seg nok gjøre, men i et intervju med BMW M sjefen kommer dette frem. Jeg vet jeg har intervjuet liggende og jeg har letet etter det flere ganger uten hell - desverre. Jeg skal scanne det inn og si ifra når jeg finner det. Mulig det ligger på nettet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det! Men mulig de blir så forvirra av de spakene bakom rattet... :D

Hmmm... :?

Jeg sier ikke at han kommer med tullball, men at dette KAN være antagelser. Jeg hørte av BMW Norge at E92 M3 Skulle komme med V10... Men det var nok antagelser det også... Sjønner du??

Så må du følge diskusjonene i bimmers... her har vi vært klar over at den nye M3 kommer til å ha en variant av S62B50 motoren iallefall i halvannet år... :wink:

Denne diskusjonen illustrerer mitt poeng godt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt lar seg nok gjøre, men i et intervju med BMW M sjefen kommer dette frem. Jeg vet jeg har intervjuet liggende og jeg har letet etter det flere ganger uten hell - desverre. Jeg skal scanne det inn og si ifra når jeg finner det. Mulig det ligger på nettet også.

Jeg tror at jeg har lest det aktuelle intervjuet med Ulrich Bruhnke som er sjef for BMW M GmbH. Mitt poeng er imidlertid at BMW ikke kan ignorere hva f.eks Audi og Mercedes-Benz gjør... og i så henseende bør vi hverken utelukke 4x4 eller turbo. Selv den über-tradisjonelle rekkesekseren er hevet overbord i dag for å kunne slå tilbake den kommende konkurransen fra seriøse utfordrere som f.eks Audi RS4 og Mercedes-Benz AMG "Black Serie"... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må du følge diskusjonene i bimmers... her har vi vært klar over at den nye M3 kommer til å ha en variant av S62B50 motoren iallefall i halvannet år...

Den nye M3 motoren kommer ikke til å ha en variant av S62B50, men en helt ny motor-variant av V10`eren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...