Gå til innhold

Dele opp bmw-deler selges tråden?

Stonescream
 Share

Anbefalte innlegg

Føler at det kan være litt vanskelig å finne samt få oversikt over den bmw deler selges avdelingen.

Hadde det vært en ide å kanskje delt opp i underkategorier for de ulike modellene?

Liksom en for E28, E36 osv?

Er så vanskelig å finne noe nå.

Kanskje en egen kategori for felger og dekk også for å få de ut fra bmw deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det deles inn i E kategorier er jeg uenig i, siden det er masse deler som går overens på de forskjellige modellene og det vil bli et evig rot å finne ønsket/kvalifisert del, mener jeg.

Søker man på f.eks E39 så kommer det topicer med relvans.

Det eneste som kunne vært greit hadde vært Ekstriør/Interiør og Motor/teknisk adskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ein ide, men vist folk kunne ha laga litt betre overskrift, hadde du også slept unna ein del "arbeid".

F.eks:

Ikkje:

Gearkasse

Gearkasse E34

Men:

Gearkasse M30B35 - E34

Men iden din oddis er heller ikkje dom :)

Enig i det. Mer presise overskrifter vil være bra og dekkende i forhold til objektet som skal selges. Det samme vil gjelde under kategorien "ønskes kjøpt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å stenge for svar i kjøp og salg delen? ta alt på pm eller mail?

Sånn som feks her:

http://forum.radiostyrt.no/viewforum.ph ... 605c72ec21

ser ryddig ut, funker greit.

Gunnar har vel snakket om å stenge muligheten for å poste i kjøp og salg delen av forumet, men det gir desverre noen ulemper også.. Jeg for min del syns det hadde blitt slitsomt å svare mange om hvor langt f.eks bilen min hadde gått. Når en tråd er stengt kan man ikke redigere innholdet i sitt eget innlegg og må derfor svare til hver eneste som spør... Jeg tror kjøp og salg delen av forumet hadde blitt mer ryddig hvis folk hadde tatt seg 5 minutter til å lese forumreglene for kjøp og salg. Vise hensyn og ikke skrive ting i salgstrådene som ikke har noe med produktet å gjøre. Det jeg virkelig irriterer meg over er mangelfulle annonser. Annonser med overskrift "deler selges" og med et innhold som "send bud og forespørsel, så skal jeg se hva jeg har".. Hva med å få til en funksjon som gjør at alle salgsannonser må godkjennes før de publiseres? Eller evt. å ha noen kjøp og salg moderatorer som plukker ut dritten.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få til en funksjon som gjør at alle salgsannonser må godkjennes før de publiseres? Eller evt. å ha noen kjøp og salg moderatorer som plukker ut dritten.. :?

Den kan faktisk eg vere ganske einig i! Sånn at du sleppe alle dei DÅRLEGE anonsene!

Ein anna ide, dette er berre ein ide og eg har 0 peiling på om det går ann å gjennomføre, er kanskje at du kunne ha laga til ein "base" med deler.

Noko liknande dette http://www.nbfbildeler.no/templates/Car ... nd_Id=1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en tråd er stengt kan man ikke redigere innholdet i sitt eget innlegg og må derfor svare til hver eneste som spør...

Det går faktisk an å sette det opp slik at ingen har rettigheter til å svare, mens trådstarter da altså fortsatt har alle rettighetene sine i behold - i kun det første innlegget. Dermed vil det kunne redigeres.

Når det gjelder selve oppdelingen, så er jeg i likhet med andre her svært skeptisk til å dele opp i E34, E36, E39, osv., av akkurat samme grunn som jeg er redd for å dele opp forumet i slike kategorier. Det er så mange deler som er felles, at man vil gå glipp av både viktige allerede eksisterende tekniske tråder, god kompetanse f.eks. på M20 i E28-kategorien fordi en M20-person ikke følger med der, men kun holder seg i E30-kategorien.

En annen sak er at jeg misliker for mange kategorier i utgangspunktet, og velger de som foreløpig er her med omhu. Personlig synes jeg det er på grensa som det er - men så har vi som er moderatorer + treffansvarlige to egne kategorier ekstra som dere andre ikke ser. Vi tvinges nok til å endre litt snart, pga. den høye trafikken, men det vil IKKE bli 50 kategorier som på en del andre forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en tråd er stengt kan man ikke redigere innholdet i sitt eget innlegg og må derfor svare til hver eneste som spør...

Det går faktisk an å sette det opp slik at ingen har rettigheter til å svare, mens trådstarter da altså fortsatt har alle rettighetene sine i behold - i kun det første innlegget. Dermed vil det kunne redigeres..

Det er akkurat dette jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp og salg burde modereres strengt.

Spesielt med tanke på overskrifter, er ikke overskriften dekkende, SLETT... Så får vedkommende skrive en ny annonse om han fremdeles vil selge, kanskje han da skriver den skikkelig.

Bjørn

Vi er strenge når det gjelder kjøp & salg, men vi sletter ikke annonser kun fordi overskriften er dårlig. Vi endrer om nødvendig overskriften så den bedre står i stil til innholdet i annonsen. Det største problemet vedr. kjøp & salg er alle de unødvendige/usakelige innleggene fra folk som egentlig ikke er interessert i det som annonseres... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt stor pris på om folk helt klart og tydelig kunne skrevet i overskriften hva de skulle selge. Som Arimani sier. Ikke: Girkasse E34, Men Girkasse M30B30 E34

Kanskje vi skulle hatt noen egne kjøp og salg moderatorer? Jeg melder meg frivillig til å moderere med en streng og rettferdig hånd...

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt stor pris på om folk helt klart og tydelig kunne skrevet i overskriften hva de skulle selge. Som Arimani sier. Ikke: Girkasse E34, Men Girkasse M30B30 E34

Kanskje vi skulle hatt noen egne kjøp og salg moderatorer? Jeg melder meg frivillig til å moderere med en streng og rettferdig hånd...

Bjørn

Det beste hadde selvfølgelig vært om overskriftene i samtlige fora var korrekt beskrivende for innholdet i tråden, men slik er det dessverre ikke. Vedr. overskriften "Gearkasse M30B30 E34" forteller min erfaring meg at det er for mye forlangt i mange tilfeller. Det er mange som ikke uten videre forstår poenget når det gjelder BMW´s motorkoder. Ergo bør vi ikke forlange mer av en overskrift enn f.eks "Gearkasse E34 530i"... så får vi heller spørre om motoren har 6 eller 8 sylindre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...