Arimanni Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Politiet kan dra til HELVETE! Dei har midler til det men dei er meir opptatt av å ta kvarandre i reva på dassen, at dei ikkje klare å fungere uten ein omgang kuk kvar halvtime! Må seie at eg er byrja å bli mektig lei av prioriteringane til politiet! Skal faen meg begynne å robbe biler eg også! Du går jo fri samma faen kor mykje bevis dei har mot deg! Kondulerer så mykje wheelman! Vist du finne ut kem som har gjort det, skyt først, spørr etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Jeg tror politiet har for lite å gjøre, latterlig det der. polisen er nok for vant til å ha for lite å gjøre så de sitter heller å klør seg i ræva å nipper til kaffen istedenfor å etterforske tyveri.. Tror også at de feil prioriterer en del, les champ sitt innlegg.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=38365&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Du lever bra som "hverdags-kriminell" i Norge... Fatter ikke hvorfor jeg gidder å ta 5-6 år på universitet for å tjene penger når jeg kunne tjent fett som kriminell. Mulig at det fordi jeg har moral, men jeg har ikke nok moral til å synes synd på de tyvene hvis de skulle fått skambank pga. politiet ikke gjorde no med saken og andre privatpersoner tok saken i egne hender... Etter hvert kommer det nok til å komme flere stygge tilfeller der privatpersoner "straffer" de kriminelle selv fordi politiet ikke gjør noe. Og hvem blir straffa? Jo, selvfølgelig de som ble rammet i første omgang... Lurer på hvor mye skatt han har betalt for få tak i 100.000kr... sikkert 30-50% skatt på lønna pluss 26% skatt på deler og tjenester han har kjøpt... og enda skjer ingenting. Det er rett og slett synd at Norge har blitt sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Utrolig kjipt for Thomas og det må suge noe vanvittig at folk gjør slikt på øyestenen sin. Får håpe han oppklarer saken eller at noen som vet noe går til politiet. Men en ting, hvordan tørre å fortsatt la bilen stå på samme plass etter 2 innbrudd? Siden en MÅ ha nøkkel for å komme inn? Hva med å skifte lås etter første innbruddet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Men en ting, hvordan tørre å fortsatt la bilen stå på samme plass etter 2 innbrudd? Siden en MÅ ha nøkkel for å komme inn? Hva med å skifte lås etter første innbruddet? En bil burde stå sikkert i en låst garasje.. hvor ellers skulle han satt den? ute? Tror det er snakk om en felles garasje og da er det vel ikke bare bare å skifte trommel på låsen siden alle andre må ha ny nøkkel også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 syke syke folk dette da!!! og er helt enig at politiet ikke gjør det de har betalt for å gjøre. her betaler vi skatt når vi jobber.kjøper biler.kjøper bensin.kjøper bildeler. vi betaler skatt på nesten alt vi betaler for. å hvorfor gjør vi dette. jo nettopp for å gi statsannsatte sine lønninger men når vi trenger hjelp til å oppklare tyveri å slikt så er de faen så langt unna å klager på at de ikke har penger til å gjøre noe. politiet er jo her for å hjelpe oss(egentlig) men de terroriserer jo like mye som tyvene når de ikke gidder å gjøre noe. men fillesaker som litt spinning på snøen å utforkjøringer det har de faen så god tid til. wheelman dette er surt håper du finner ut av hvem som har gjort dette å får pengene du har kostet på bilen igjen. eller si i fra hvi du finner ut hvem som har gjort dette så fikser vi biffen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 eller si i fra hvi du finner ut hvem som har gjort dette så fikser vi biffen;) Bokstavleg talt. Grilfest etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Er på tide at noen går til sak mot politiet for å fraskrive seg ansvaret de har. Politiet har faktisk ansvar for å ta en anmeldelse seriøst og gjøre det de kan for å oppklare, men det gjør de veldig sjelden desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Politiet kan dra til HELVETE! Dei har midler til det men dei er meir opptatt av å ta kvarandre i reva på dassen, at dei ikkje klare å fungere uten ein omgang kuk kvar halvtime! Må seie at eg er byrja å bli mektig lei av prioriteringane til politiet! Skal faen meg begynne å robbe biler eg også! Du går jo fri samma faen kor mykje bevis dei har mot deg! Hehe, morsomt at du uttaler deg om noe du overhodet ikke vet noe om. For min del virker det som om du har null kjennskap til politiet og hva de driver med. Det virker som om du vet nøyaktig hva politiet driver med, har du erfaring? Politiet får desverre alt for lite midler og må prioritere det viktigste.. Det er for meg sjokkerende at du tar alle politimenn under en kam. Det var alikevel et sjokkerende svar han har fått fra de han henvendte seg til og jeg er rimelig sikker på at hvis han hadde snakket med noen oppegående personer hadde han fått hjelp i sin sak og fingeravtrykk er det minste de kunne har gjort. Det er forøvrig etterforskningsavdelingen som etterforsker sakene og ikke politimannen på gata.. Det er utvilsomt en svært kjedelig sak du har kommet opp i wheelmann og jeg håper for din del at alt ordner seg. Det er definitivt alt for lett å slippe unna her i Norge og det er takket være staten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 esben86: tror det er en fin kombinasjon av at politiet ikke har nok penger pga. staten nedprioriterer det for å tjene penger, og at politiet(finansdepardementet) prioriterer fler saker hvor de kan tjene penger... som feks. bilkjøring... bøter en jo en fin inntektskilde for staten da pengene går til staten og ikke politiet som igjen styrer hva politiet skal gjøre. Dessuten så får jo tross alt politisjefene bonus for å holde budsjettet og "ta mange kriminelle", og billister er jo veldig enkle å ta... du kan jo bare sitte stille med en kaffekopp og en laserpistol/radar så kommer de til deg istendenfor at du skal dra ut å lete etter dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwgutt Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Utrolig kjip sak, håper det ordner seg.. Når det gjelder politiet så mener jeg at de kan dra til H!"#!#"! fordi de prioriterer eller helt andre saker enn innbrudd/tyveri, i de aller fleste tilfeller er det eier som må ta saken i egne hender.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Selv om en sak er henlagt så betyr ikke det at den er lagt vekk for godt.. den er fortsatt åpen og vil bli dratt opp hvis de kommer over nye bevis, som feks at de finner bildeler som matcher med det som er rapportert stjålet el.lignende de kan jo ikke akkurat gå mannegard etter tyvgods Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 hmmm... nesten så vi her inne skulle ha samlet inn en slant til han wheelman hvis ikke saken ordner seg! En hundrings pr.snute kan vi vel ofre for en bimmervenn?! bare et forslag.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 "tyvene har både skrudd av hjulene og fjernet felgene"...det var bra formulert Kjipt at sånt skal skje da, at man ikke skal kunne ha noe for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 jeg har ikke ord...jeg blir stoppa og får 2000kr i bot for å kjøre med skiltet i frontruta da fangeren var til lakkering, fikk 3000 eller 3500 fordi jeg ikke klarte overholde vikeplikta for en politibil i en nedoverbakke som bestod kun av is. Seila forbi de i 5km/t. Dama mi blei banka opp for noen år siden, oppgav navn tlf te vitner og alt...fikk brev i posten med et kjempenyhet "saken er henlag, siden fingrene våre er fettete av alle smultringene vi har spist og vi gidder ikke grise te tlf" og de tok ikke kontakt med et eneste vitne... Er helt jævli alt sånt kan skje, håper virkelig du finner ut av hvem som gjorde det Wheelman! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå