Kjennern Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Håper dette da gjelder nye biler, som gå inn under de nye avgiftene fra 01.01.07.... Men det er vel bare å drømme om. HEIA SV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Skjønner godt dere som blir sinte av dette... men personlig så hater jeg å ligge bak sure diselbiler!!! Hva mener du med sure dieselbiler?? lukter de vondt eller mener du de er treige? Ja, jeg synes rett og slett det lukter vondt (les: surt) av dieselbiler!! Liker ikke å ligge bak i den svarte røyken! Nei, dieselbilene har blitt mye kjappere de siste åra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isak Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Skjønner godt dere som blir sinte av dette... men personlig så hater jeg å ligge bak sure diselbiler!!!Men dette går vel på NOx og diselpartikler, ikke CO2.... Vel - når du ligger å demler en lat 320 så er det vel akkurat det du må gjøre - ligge bak "late" diesel biler. I allefall like etter vi har kjørt forbi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Skjønner godt dere som blir sinte av dette... men personlig så hater jeg å ligge bak sure diselbiler!!!Men dette går vel på NOx og diselpartikler, ikke CO2.... Vel - når du ligger å demler en lat 320 så er det vel akkurat det du må gjøre - ligge bak "late" diesel biler. I allefall like etter vi har kjørt forbi... Hilsen 530D ! hehehehe..... den måtte bare komme;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isak Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Lurer på om jeg skal gå ut og skru opp pumpa på diesel børsa mi litt til..Bare på trass..Og tro meg,den legger igjen ganske store,kraftige svarte sauer nå også. Og til Skwalley,tror den 320i`n din skulle fått litt å gjøre for å ta min 82` 524td.(jada,skryte skryte,skryte). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Diesel biler kommer altid til å lukte og være trege Og hva skal mann med alt det dreimomentet som man aldri bruker?? Jeg venter bare på att diesel prisen skal bli høyerer en bensin prisen For å være helt seriøs så har jeg ikke prøvd en Diesel bil enda som er på høyde med bensin. Det som folk gjør feil når man samenligner diesel og bensin motorer er att som regel så har Dieselen både større volum og turbo og bensin bilen ikke. Men hvis man feks samenligner en 2 liters diesel og en 2 liters bensin begge med Turbo og nogenlunde samme forutsettninger. så vil man se att bensin motoren har både mere hester og moment og for ikke å snakke om att bensin bilen vil føles betydelig rappere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 nå må dere dieselgutta lese innleggene mine over! Har ikke nevnt et ord om at jeg syns dieselbiler er trege, tvert imot. Sier kun at jeg ikke liker dieseleksosen.... så slapp av dieseldyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isak Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 BilbyggerietDA: Hva i all verden mener du med alt dreimomenten som man aldri bruker ?? Dette har jeg lest flere ganger her inne på forumet men har da bare avfeid det grunnet at det sikkert er bare en fersk 18`åring som sitter å ikke har en minste peil i hva han skriver om.. Gud så tragisk å høre. Du kan jo prøve å ta et tankeeksperiment : se for deg m3`en din - så ser du for deg to forskjellige teorier: 1: Du halverer dreimomentet på motoren å tar en runde på bane. 2: Du dobler dreimomentet på motoren å tar enda en runde -forutsetter samme HK antall og ellers like kriterier. Hva tror du er forskjellen på de to alternativene der ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Skjønner godt dere som blir sinte av dette... men personlig så hater jeg å ligge bak sure diselbiler!!!Men dette går vel på NOx og diselpartikler, ikke CO2.... Vel - når du ligger å demler en lat 320 så er det vel akkurat det du må gjøre - ligge bak "late" diesel biler. I allefall like etter vi har kjørt forbi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 HUSK Å VELGE FRP VED NESTE VALG!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Hvor er logikken i at jeg som kjører diesel toppen 3-4tusen km i året må betale like mye i årsavgift som Preben budmann som kjører 75tkm i året? Nei la oss heller få kjøpe klimakvoter slik at vi betaler etter forbruk og ikke etter eiendeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suprapete Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Ja de sittende myndighetene håper jeg kommer til å bli kjeppjaga ut av tinget når det blir stortingsvalg igjen...! Det blir de! Av Frp! Gleder meg til å se Siw Jensen & co tørke det falske gliset av Stoltenberg ved neste valg...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Hmmm... her var det mye tullball... ... E46 330d er da kun 0,5 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn dagens E90 320d. Allikevel er E90 320d 0,2 sekunder hurtigere mellom 80 og 120 Km/t enn E46 330d. E46 330d er på sin side nesten 2 sekunder hurtigere mellom 80 og 120 Km/t enn f.eks E46 320i med M54B22 motoren på 170 HK. Jeg registrerer at noen mener at dieselbiler er trege biler. Dagens E90 330d er faktisk 0.3 sekunder hurtigere mellom 80 og 120 Km/t enn E46 M3... så kan man jo bare tenke seg hvor hurtig en E90 335d er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isak Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Godt sagt Fredrik, eksemplene er mange - men den største forskjellen finner du når du ligger på veien å sluker mil Det som du nevner med at forskjellene i fra 80 km/h å oppover som er virkelig morro med dieselbil - det er da dreimomentene kommer fram å viser muskler for dem som ikke forstår det. Men vi har vel dratt denne tråden langt forbi topic nå, så litt tilbake til dette å det at alt blir så mye bedre med Siv og Frp gjenstår å se. Jeg for min del har mine tvil - det er liksom ikke mulig å få alt det gode og ingenting dårlig når det kommer til real life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå