Hakon Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Hmmm... her var det mye tullball... ... E46 330d er da kun 0,5 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn dagens E90 320d. Allikevel er E90 320d 0,2 sekunder hurtigere mellom 80 og 120 Km/t enn E46 330d. E46 330d er på sin side nesten 2 sekunder hurtigere mellom 80 og 120 Km/t enn f.eks E46 320i med M54B22 motoren på 170 HK. Jeg registrerer at noen mener at dieselbiler er trege biler. Dagens E90 330d er faktisk 0.3 sekunder hurtigere mellom 80 og 120 Km/t enn E46 M3... så kan man jo bare tenke seg hvor hurtig en E90 335d er... kommer ikke det helt an på hvilket gear man ligger i da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 [kommer ikke det helt an på hvilket gear man ligger i da ? Selvfølgelig er en E46 M3 i realiteten hurtigere enn en E90 320d, men ved alminnelig kjøring er dieselbilen både hurtigere og mer effektiv (les: 4. gear mellom 80 og 120 Km/t). Jeg hadde tidligere en E36 323i og den kunne uten tvil piskes til å være hurtigere enn min nåværende E46 318d Touring, men allikevel er dieselbilen både hurtigere og mer effektiv ved alminnelig kjøring. For min del består 95% av kjøringen... nettopp av alminnelig kjøring på alminnelige danske veier med alminnelige fartsbegrensninger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 fy faen, nå får de politikkerene faen meg roe seg ned!! jeg blir så jævla irritert! virker som hele den politikker bunten er en gjeng med by folk som tjener altfår mye penger å bor i byen! tror ikk de tenker ikke på oss som ikke bor der det går buss vær halvtime! hær jeg bor går det buss 2 ganger i uka utenom skole bussen! på tide å roe seg med alle de bil avgiftene nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Go FRP!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 [kommer ikke det helt an på hvilket gear man ligger i da ? Selvfølgelig er en E46 M3 i realiteten hurtigere enn en E90 320d, men ved alminnelig kjøring er dieselbilen både hurtigere og mer effektiv (les: 4. gear mellom 80 og 120 Km/t). Jeg hadde tidligere en E36 323i og den kunne uten tvil piskes til å være hurtigere enn min nåværende E46 318d Touring, men allikevel er dieselbilen både hurtigere og mer effektiv ved alminnelig kjøring. For min del består 95% av kjøringen... nettopp av alminnelig kjøring på alminnelige danske veier med alminnelige fartsbegrensninger... ja, skjønnte at det var noe slikt du mente, men om man først har en E46 M3 så dunker man den ned i 3. gear om man virkelig ønsker at ting skal flytte seg. Syns egentlig sammenlikningen sier mer om moderne dieselbiler enn dyre sportsbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 BilbyggerietDA:Hva i all verden mener du med alt dreimomenten som man aldri bruker ?? Dette har jeg lest flere ganger her inne på forumet men har da bare avfeid det grunnet at det sikkert er bare en fersk 18`åring som sitter å ikke har en minste peil i hva han skriver om.. Gud så tragisk å høre. Du kan jo prøve å ta et tankeeksperiment : se for deg m3`en din - så ser du for deg to forskjellige teorier: 1: Du halverer dreimomentet på motoren å tar en runde på bane. 2: Du dobler dreimomentet på motoren å tar enda en runde -forutsetter samme HK antall og ellers like kriterier. Hva tror du er forskjellen på de to alternativene der ??? Jeg er langt i fra 18 Men det hadde jo vært kult å vært det igjen Har pasert 30 hvis det er noen som lurer Det jeg mener er att jeg foretrekker rappe hestekrefter foran slappe diesel hester. Og moment er fine greier men ikke på bekostning av turtalsvillighet Og de fleste som har diesel skryter av det ultra gode dreimomentet de har, men det er jo knapt over 100hk og da blir det for treigt Og hvor fort de kan akslere i det og det gearet. Men det er jo bare for bensin bilen å geare ned så er diesel brakka lagt i støvet i løpet av kort tid Mulig att dieselen er kjappere 80 til 100 og klæmåt på ett høyt gear enn M3 men det er vell der Turbo ladinga kommer inn. ta en 2 liter bensin turbo og en bilsvarende 2 liter Diesel turbo så kommer bensin bilen til å knuse den i hvert forsøk på ett høyt gear8) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 hver til sitt bruk sier jeg bare! Det er klart at det er mye festligere å kjøre en sint bensinsekser enn en fergemotor. Men som a-b bil er diesel klart å foretrekke. Sammen med autolatgir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 hver til sitt bruk sier jeg bare!Det er klart at det er mye festligere å kjøre en sint bensinsekser enn en fergemotor. Men som a-b bil er diesel klart å foretrekke. Sammen med autolatgir. Fergemotor!! bra sagt hmm er faktisk tilbøyelig til å være ening i den siste der også att en diesel bil sammen med autolatgear kunne vært en fin A til B bil:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 ja, skjønnte at det var noe slikt du mente, men om man først har en E46 M3 så dunker man den ned i 3. gear om man virkelig ønsker at ting skal flytte seg. Syns egentlig sammenlikningen sier mer om moderne dieselbiler enn dyre sportsbiler. Enig... og min hensikt er selvfølgelig ikke å bortforklare at E46 M3 er en rimelig fin bil. Mitt poeng er at jeg begynner å bli lei av folk som tror at en moderne dieselmotor ikke kan gi en alminnelig bensinmotor en fair match for pengene. Det er etter min mening mest av alt et spørsmål om temperament vedr. hva man bør velge hvis valget står mellom f.eks en E90 335i og en E90 335d... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isak Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Kunne også tenkt meg en liten tassbil med en liiten sint 4`er til lek og morro der jeg kan sitte å gire meg stiv å støl i armen å dra hvert gir til astronomiske høyder hver gang i god tro om at jeg har den ultimate bilen på veien, for så å fylle bensin 3 ganger om dagen! Ingenting kunne vært mer morro i 14 dager hehe.. blir smak å behag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Kunne også tenkt meg en liten tassbil med en liiten sint 4`er til lek og morro der jeg kan sitte å gire meg stiv å støl i armen å dra hvert gir til astronomiske høyder hver gang i god tro om at jeg har den ultimate bilen på veien, for så å fylle bensin 3 ganger om dagen! Ingenting kunne vært mer morro i 14 dager hehe.. blir smak å behag Hehehe... det optimale ville ha vært å ha en E61 535d til daglig bruk og en E30 M3 til weekendene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 Hva er vitsen med masse turtall når du har mer en nok fra bunn? Jeg angrer ikke på at jeg bytta fra bensin til diesel hvertfall, vel å merke inntil den "smarte" staten setter opp årsavgift på diesel som de truer med da...... men å diskutere diesel vs bensin er vel en evighets debatt på dette forumet her hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 BMW står for sportslige kjøreegenskaper Og jeg har enda ikke sett en sportsbil med Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 kjørte ikke audi siste lemans med sin v10 diesel? Dessuten går flere av dakarbilene med diesel, og da tenker jeg ikke på lastebilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Januar 12, 2007 Share Skrevet Januar 12, 2007 BMW står for sportslige kjøreegenskaper Og jeg har enda ikke sett en sportsbil med Diesel Der tok du han for langt, mange av bmw modelene med diesel oser jo av sport. Jeg personlig, går også for bensin, men å begynne å si at det ikke finnes en sportsbil med diesel, den er drøy Vis du da ikke mener rallybiler da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå