Gå til innhold

Hvor og når kjører du fort/tester din bmw?

TheMan
 Share

Hvor og når kjører du fort/tester din bmw?  

134 stemmer

1. 1. Hvor og når kjører du fort/tester din bmw?

• Midt på natten på øde landevei
      77
    • Hvor som helst, spiller ingen rolle
      23
    • På vei til jobb
      7
    • Tester gjerne bilen i 50 sonen
      3
    • Kjører ikke fortere enn fartsgrensen
      26

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke helt vitsen med å teste toppfarten, jeg vet at bilen går fortere enn jeg gidder å kjøre allikevel. Jeg risikerer ikke mitt eller andre sitt liv bare for å se hvor fort en bil går..

Kanskje det har noe med alderen å gjør?

har ikke vurdert å sjekke det jeg heller. stoler på at bmw ikke bløffer...

om bilen ikke hadde gjort mer enn 140 så hadde det vært greit. kjører aldri fortere uansett. heller litt mer aks enn toppfart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, mange som liker å kjøre fort her ja! Har aldri teste topp farten på bilen, men skal vel ikke påstå at jeg er noen engel for det. Alle vet jo hvordan det er å kjøre med litt under huven :wink:

På vei hjem i stad ver det forresten en sølvfarget E46 sedan som var stoppa av sivilen i en lomme rett før Sandvika. Så ut som om han kanskje mista lappen, siden de stod utenfor bilen å diskuterte og i tillegg hadde åpnet bagasjen for å hente ting? Så pass på gutter og jenter! Noen herifra kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Er jeg den eneste her som IKKE får noe som helst kick av å kjøre fort?

Nei... du er ikke alene, men jeg bør legge til at jeg nok har forandret meg ganske mye i løpet av de siste 10-15 årene... og jeg er jo ikke akkurat i 20 årene lenger. Den siste gangen jeg helt bevisst kjørte for fort i Norge var i 1988 og da ble jeg også stoppet av politiet. 136 Km/t på E18 mellom Drammen og Oslo (Liertunellen og det var en fartsgrense på 90 Km/t den gangen) resulterte i 2 måneder uten lappen, 1500 kroner i bot (tror jeg det var) og en akutt manglende lyst til å eie en Porsche i Norge. Etter litt forhandlinger (dere leste riktig) ble det imidlertid til 6 uker uten lappen... og kort tid senere også kjøp av en et år gammel E30 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heller ikke noe som helst slags kick av å kjøre fort.. Kjører kanskje litt over fartsgrensen, men det er ikke ofte...

Jeg lærte etter 10 dager med lappen, at det ikke lønner seg i det hele tatt å kjøre grisefort eller tøffe seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er nok ikke alene om den..jeg grisekjørte i 1 å 1/2 år etter at jeg fikk lappen, etter dette ble det liksom bare kjedelig. I det øyeblikket man ikke får adrenalin-kick av å ligge i 200km/t så begynner det å bli riktig farlig.

Men en annen viktig faktor, er jo selvfølgelig at jeg traff en elg i alt for stor fart.

Har man livet kjært (sitt og andres) så kjører man ikke fortere enn man vet er forsvarlig. I stor fart skjer alt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, nye E18 på natten er like bra som Autobahn. Hvis man ser bortifra at her det 110 fartsgrense.

Når ble det 110 på E18?

Maksfarten i Norge er vel for enn så lenge fortsatt 100? E18 herfra og opp til Drammen er vel noe av det råeste man har av vei i Norge (med unntak av de rasa Hanekleivtunnelene), og her er det bare 100.

Vet ikke om du har kjørt på E18 om sommeren, noe du sikkert har. Da er det 110 fartsgrense, mulig det har vært prøveordning, men det er hvertfall 2 år det har vært 110.

Kan jo svare til Fredrik samtidig, nei såklart ikke, kjører i fartsgrensa der hastighetene er satt til 80 eller mindre. Over det kjører jeg gjerne fortere, men etter forhold. Ikke 200 i 90 feks. Dessuten er nye E18 ektremt fin vei, med veldig god oversikt. Men buser ikke ivei midt på dagen av den grunn, men på kvelden/natta er det ikke no i veien for det. Men jeg er ingen ivrig fartsynder, noe de på jobben har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig. Å ligge i 200km/t er mer en konsentrasjonsanstrengelse enn glede/kick. MEN, hvis man sitter på med en bil som akser kraftig opp til f.eks 250km/t, DA blir opplevelsen vanvittig mye bedre. En E46 M3 for full musikk på vei til fartsperra på 250km/t (Den stoppa faktisk på bortimot 270km/t på speedo) ER et kick synes nå jeg :) Men bilen må som sagt ha et bra drag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...