ingard Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 e36'en er bedre enn e34'n.. Den er rett og slett crappy.. Jeg synes E34 er noe av det aller beste jeg har kjørt vinterstid Med hakkapelitta 4 kommer man frem overalt, og kan ligge kontrollert bredt leeenge... lengre akselavstand enn e36 hjelper vel på... Du skulle fådt prøve min, så hadde du garantert skiftet mening Hehe, mulig, men automat gjør kanskje at det blir litt knøvlete, har ikke like stor kontroll føler jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg hadde bare hørt dritt om bakhjustrek og at jeg kom til å angre og bla bla bla...syns det går kjmpe fint jeg..kjører med Bra piggdekk og den enste gangen jeg ikke klarte bakkestarten så klarte heller ikke de to andre bilene det ( ny audi a3 og 99 nissan primera stv) slenger litt når du gasser og svinger men det er jo bare positivt Mulig andre biler er bedre men E36 funker bra for meg i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 min er helt søppel å kjøre for øyeblikket. Skal sies at jeg har så og si utlitte piggdekk bak, samt litt små vond clutch som tar litt plutselig. Men har jo diffbrems, så hjelper på litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferthux Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 E34n min funker fint;) _gamle_ vinterdekk å knapt pigger bak lengre.. tar meg frem lett som bare det er ikke sperre på den heller.... Har ikke prøvd E36 da, men vet om et par kompiser som sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Det er da mye mer behagelig å kjøre bakhjulsdrift på vinterføre enn forhjulstrekk etter min mening. Det er jo relativt innlysende at en bil med full motorvekt på trekkhjulene vil ha bedre framkommelighet, men er det ikke greit å ofre det mot å faktisk ha relativt god sjanse til å rette opp skikkelig brutale sladder i forhold til med feilhjulstrekk? Med piggdekk har ikke jeg noe problem med å komme meg fram hvertfall... Ikke noe problem verken det går rett eller skrått.... Sliter nok litt mer når alle piggende er borte da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Nå kjører jeg ikke like mye om vinteren, men har også bare positiv erfaring med 6'er, diffbrems og E36 ennå. De gangene jeg har hatt erend på fjellet så har jeg brukt å fylle tanken full, utgjør jo noen kilo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cappel Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Men i forhold til Impreza kommer det nok til å føles som en slede uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars R B Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Er nå glad jeg har en E34. Synes den er FLOTT på vinteren. Har piggfie dekk og kommer nok til å kjøpe det neste gang det skal handles vintergummi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Men i forhold til Impreza kommer det nok til å føles som en slede uansett Kan eg skrive under på, Impreza er overlegen bmw på vinterføre så det holder. når det gjelder fremkommlighet og stabilitet tror eg mange glatt hadde byttet ut bmw'n på vinteren med impreza, meg inkludert;) og er jo grisefett å sladde med om en har baller til det:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muska Skrevet Januar 25, 2007 Share Skrevet Januar 25, 2007 Døh........... når ble du så kresen da? Du har overlevd 1 vinter med gamle brakka (les 635) i en vinter... Ante ikke at du var blitt så KYLLING.... Mvh MAMMA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2007 Men i forhold til Impreza kommer det nok til å føles som en slede uansett redd for det jeg å.. er litt bortskjemt.. kjørte 635 i fjor å greide meg uten grøfte turer men der hadde jeg sperre som funka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2007 Døh........... når ble du så kresen da? Du har overlevd 1 vinter med gamle brakka (les 635) i en vinter... Ante ikke at du var blitt så KYLLING.... Mvh MAMMA jaja men er 50hk mer i m3n og mangel på diff sperre men det går seg vel til... har sladda en meter eller to før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muska Skrevet Januar 26, 2007 Share Skrevet Januar 26, 2007 Jaja.... Du er nå min sønn okke som... Vet du kan hantere bil NESTEN som modern.. iallefall nå da modern kjører 75 3,0 CSI med DINE utslitte (vinterhjul)... Glad i deg jeg gutten min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Januar 26, 2007 Share Skrevet Januar 26, 2007 Synes min fungerer helt topp på vinterføre, kjører med 225\45R17 Nokian Hakkapelitta Rsi piggfrie dekk og mangler dessverre diffbrems. Dekk har selvfølgelig alt å si, husk at når dere kjøper piggfrie dekk så kjøp dekk som er laget for nordiske forhold, såkalte helårsdekk som er lagd for kontinentet er ikke brukandes på norsk vinterføre. Og til alle dere som klager om at fwd er umulig å kontrolere på vinteren bør ta dere et kjørekurs, ikke noe vanskligere det en rwd. Og hvis dere syns bimmern deres blir masete å kjøre på vintern for det slepper hele tiden uten dere vil så er det på tide å investere i skikklige dekk eller kjøpe dere en traust audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet Januar 26, 2007 Share Skrevet Januar 26, 2007 Jeg er imponert over min på vinterføre. Veldig lett å kontrollere og jeg tviler på jeg spinner noe mer enn jeg hadde gjort med fwd. Første året jeg kjører rwd faktisk og det på piggfritt. Hekken er lett å få ut uten elektronikken, men med så er det såpass greit at ikke en gang damen reagerer (når hun sitter på). Tror muligens at elektronikken kan ha en del å si på hvor slitsomt det er om man ikke vil "leke" hele tiden. Siste uken har i alle fall vært morro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå