Gå til innhold

Snopen E90?


Kjetta
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde tidligere en 528ia, var velsig fornøyd med den!

denne hadde 193hk og 280nm!

Har nå en 530dA med 193hk den også, men 410nm, er MYE mer fonøyd med den!!

Diesel er på ingen måte kjedelig!

Nå veit ikkje eg dei nøyaktige tallene på disse to bilene, men 530'en er kjappere til 200km/t enn 528'en..

Og dreiemoment er en veldig fin ting, ikkje at eg gjer det så ofte, men 528'en slapp ikkje fra stillestående om eg hadde begge beina på gasspedallen engang, det gjer dieselen for å sei det sånn...

Blei litt "skryting" av dette, men eg trur eg har fått fram poenget :wink:

Venligst rett tallene mine om eg har feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og 4 gir er jo en uinteressant øvelse. Man kan gir ned til 3. og vips, diesel borte. Og de fleste ryker nok litt svart :)

E46 325Ci har 0-100 på 7,2s og toppfart på 241km/t..

7.2sec.... SÅ TREIG!.... Da er det nok ikke sikkert att vips dieselbil er borte... i alle fall kan den vere borte forann deg.. ha ha.. nei da fåretrekker jeg heller diesel bilen... :lol: sjøl om det lukter DRITT av hendene HVER gang jeg har fylt diesel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du har noen kule BENSIN biler i alle fall!!! Og en diesel. Og en jeg kjenner har også 535d, men litt skuffa over draget i den, holdt nesten følge på motorveien med min... ikke så mye dan dro ifra. og så skyldte han på at antispinn kobla inn hele tia:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du har noen kule BENSIN biler i alle fall!!! Og en diesel. Og en jeg kjenner har også 535d, men litt skuffa over draget i den, holdt nesten følge på motorveien med min... ikke så mye dan dro ifra. og så skyldte han på at antispinn kobla inn hele tia:) hehe

Prøver du å fortelle oss at en E30 325iX som originalt skal klare 0-100 Km/t på 9,2 sekunder og ha en topphastighet på 212 Km/t er like hurtig som en E60 535d som klarer 0-100 Km/t på 6,6 sekunder og har en topphastighet som er elektronisk begrenset til 250 Km/t ?... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 4 gir er jo en uinteressant øvelse. Man kan gir ned til 3. og vips, diesel borte. Og de fleste ryker nok litt svart :)

E46 325Ci har 0-100 på 7,2s og toppfart på 241km/t..

7.2sec.... SÅ TREIG!.... Da er det nok ikke sikkert att vips dieselbil er borte... i alle fall kan den vere borte forann deg.. ha ha.. nei da fåretrekker jeg heller diesel bilen... :lol: sjøl om det lukter DRITT av hendene HVER gang jeg har fylt diesel..

Fårikål? :)

Jeg sa ikke alle dieselbiler.. ;) og om du skal ligge foran, så ser jeg jo ikke noe.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei som jeg skreiv så er den ikke like rask, men sa at den ikke dro så sinnsykt mye ifra. og det var ikke snakk om 0-100 eller toppfart som du nevner men ca 100-160 på motorveien ett par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tydeligvis!!!, han fyren sa jo til meg: er den derre trimma eller? og klagde over at han ikke kjørte fra en gammal bmw engang. Men klart han dro litt ifra, men var ikke så mye som en skulle tru... 3 liter biturbo liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er vel den med mopedbilen:) Men gidder ikke lage stor diskusjon over det her, siden dere veit alt med disse fine talla deres. Ha en fin kveld. Vi gidder ikke bråke mer om detta nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er vel den med mopedbilen:) Men gidder ikke lage stor diskusjon over det her, siden dere veit alt med disse fine talla deres. Ha en fin kveld. Vi gidder ikke bråke mer om detta nå.

Jeg forstår godt at du ikke ønsker å komme nærmere inn på hvordan det kan være mulig for en gammel E30 325iX å holde følge med en E60 535d. Du har jo et forklaringsproblem iom. at det ikke er en spesielt troverdig historie du forteller. Saken er at marginene blir små når akselerasjonstidene blir små. En bil som klarer 0-100 Km/t på 8 sekunder har en akselerasjon som er 20% hurtigere enn en bil som klarer 0-100 Km/t på 10 sekunder. En bil som klarer 0-100 Km/t på 4 sekunder er 20% hurtigere enn en bil som klarer 0-100 Km/t på 5 sekunder. Det du opplever er med andre ord en relativ forskjell som er betydelig, men ikke stor nok til at du opplever å bli skikkelig frakjørt over en relativt kort strekning. Det opplever du nok subjektivt kun mot biler som f.eks Porsche 911 Turbo eller en hurtig motorsykkel. Du bør imidlertid allikevel ikke være i tvil om at en E60 535d er brutalt mye hurtigere enn en E30 325iX... du har absolut ingen muligheter til å holde følge... 272 HK ved 4400 rpm og 560 Nm ved 2000 rpm sørger for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du har noen kule BENSIN biler i alle fall!!! Og en diesel. Og en jeg kjenner har også 535d, men litt skuffa over draget i den, holdt nesten følge på motorveien med min... ikke så mye dan dro ifra. og så skyldte han på at antispinn kobla inn hele tia:) hehe

Den antispinn greia er det jo bare å trykke ut... den er faktisk jevla følsom... blinker av og til helt opp i over hundre ja... men det er en dårlig unskylding viss han ikke dro i fra i alle fall :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er vel den med mopedbilen:) Men gidder ikke lage stor diskusjon over det her, siden dere veit alt med disse fine talla deres. Ha en fin kveld. Vi gidder ikke bråke mer om detta nå.

Jeg forstår godt at du ikke ønsker å komme nærmere inn på hvordan det kan være mulig for en gammel E30 325iX å holde følge med en E60 535d. Du har jo et forklaringsproblem iom. at det ikke er en spesielt troverdig historie du forteller. Saken er at marginene blir små når akselerasjonstidene blir små. En bil som klarer 0-100 Km/t på 8 sekunder har en akselerasjon som er 20% hurtigere enn en bil som klarer 0-100 Km/t på 10 sekunder. En bil som klarer 0-100 Km/t på 4 sekunder er 20% hurtigere enn en bil som klarer 0-100 Km/t på 5 sekunder. Det du opplever er med andre ord en relativ forskjell som er betydelig, men ikke stor nok til at du opplever å bli skikkelig frakjørt over en relativt kort strekning. Det opplever du nok subjektivt kun mot biler som f.eks Porsche 911 Turbo eller en hurtig motorsykkel. Du bør imidlertid allikevel ikke være i tvil om at en E60 535d er brutalt mye hurtigere enn en E30 325iX... du har absolut ingen muligheter til å holde følge... 272 HK ved 4400 rpm og 560 Nm ved 2000 rpm sørger for det.

Jeg Syns det høres ut som litt av en røverhistorie, men man må jo ta alle faktorer i betraktning

Er det noen som har tenkt på føre...? kan jo ha vært føre som gjorde det fordelsaktig å ha en gammel 325ix. Jeg ble frakjørt av en Classic Range Rover Diesel en gang... da kjørte jeg 530d'en... (men det var i en bakke, og med veldig mye snø.. sikkert 30 cm.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var på motorveien, og det var litt vått, men 535d spinner ikke når du begynner å akselerere i 100 km/h. Og tror noen av dere misforstod litt, du sier at jeg sier at jeg kjørte like fort som 535'n, men det er ikke det jeg sier. jeg sa bare at den ikke dro så mye ifra som du skulle tro. Den dro jo ifra men det var ikke så ekstremt mye. Og Jeg ha jo kjørt med den bilen sjøl og synes ikke den gikk så super mye da heller. Når du har en 3liter med to turboer og masse NM. og det var jo en grunn til at han spurte meg om min var trimma og sånn. Og hvorfor skulle jeg juge og finne på det her? bare lurer. men ingen tvil om at den er råere. ikke det jeg sier! så ikke kverruler mer på det nå. Men du med talla dine så veier vel 535d sikekrt 20% mer og? hvis ikke mer. og 0-100 tia på ix'en er ikke så bra for du må gire 3 gir, det må sikkert ikke 535'n. Så det er noen faktorer som trekker litt ned på de talla dine og. Den veier vel 1755kg så da er det 32% mer enn ix'en. Og her har du 0-100 tid som nok er litt bedre enn det som står i boka og, har lest litt rundt og mange sier at tia er kjappere enn boka. i alle fall litt.

PERFORMANCE

0-60 mph: 7.7 seconds (325i manual)

7.9 seconds (325iX manual)

kilde:http://www.strictlyeta.net/technical/specifications2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...