Gå til innhold

Snopen E90?


Kjetta
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men litt ot.. hvor mye koster det for dere som har greie på import av en slik bil ?

En ett år gammel 320d (manuell kasse) har "engangsavgift" på ca 110'. I tillegg kommer bilprisen og mva (25%) på den...

320d er en gunstig bil å importere (lav CO-verdi), og 163hk er IKKE lite - det er jo en diesel 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert like godt om ikke bedre enn ixen.Var i tyskland for noen år siden med 525 e34(m20b25) ble frakjørt på autobahn av de fleste oljebrennerne i toppfart..... :cry: fulgte en 320d ett stykke opp til 200 km/t da var det ikke mye ork igjenn i min,men 320 må ha gått langt over 230.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEEEEEN SÅ JÆÆÆÆÆÆÆVLIG FEEEEET!!!!!!!!

Kjenner nesten at det napper litt i loffen her nå :P Åååå hadde jeg hadde 500k å bruke på bil nå hadde jeg handla uten tvil :D

Men er det xenon på den...? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert like godt om ikke bedre enn ixen.Var i tyskland for noen år siden med 525 e34(m20b25) ble frakjørt på autobahn av de fleste oljebrennerne i toppfart..... :cry: fulgte en 320d ett stykke opp til 200 km/t da var det ikke mye ork igjenn i min,men 320 må ha gått langt over 230.

Slik er det med en moderne dieselmotor... selv min E46 318d Touring holder fint følge med f.eks en E36 320i når hastigheten blir høy på Autobahn. E90 320d har i praksis ingen problemer med å kjøre fra f.eks en E46 325i... selvom effektforskjellen er nesten 30 HK. Husk at man kun i kortere perioder evt. kan kjøre i topphastigheten... i alle andre hastighetsområder har E90 320d en betydelig bedre akselerasjon enn E46 325i... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sagt at jeg knuser den med ix'en, bare sa det er synd det bare er 163 hk jeg, når du ser den nye fine styla 3 serien med 4 utblås bak så tenker du: å i h''lvette... men så er det ikke så "rått" alikevel. Det forventes liksom mer av en sånn bil. Og diesel da, fysj :D Og på autobahnen så har det jo litt med luftmotstand å gjøre da, e30 vs e90 er jo litt forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sagt at jeg knuser den med ix'en, bare sa det er synd det bare er 163 hk jeg, når du ser den nye fine styla 3 serien med 4 utblås bak så tenker du: å i h''lvette... men så er det ikke så "rått" alikevel. Det forventes liksom mer av en sånn bil. Og diesel da, fysj :D Og på autobahnen så har det jo litt med luftmotstand å gjøre da, e30 vs e90 er jo litt forskjell.

Vi er vel alle enige i at en original og godt vedlikeholdt E36 325i går ganske bra. E90 320d mangler imidlertid kun 0,3 sekunder for å være like hurtig 0-100 Km/t og den er kun 0,5 sekunder etter ved 1 Km. Ergo klarer E36 325i etter 8 sekunder (les: 100 Km/t) kun å øke forspranget med skarve 0,2 sekunder på de neste 20,8 sekundene som det tar å kjøre en kilometer hurtigst mulig. Dagens dieselmotorer er ganske enkelt brutalt effektive... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter er etter, ferdig med det, diesel er kjedelig... Masse med en gang og så sitter du og venter på mer men det skjer ikke no....Også den fine røyken de fleste legger etter seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...