Gå til innhold

cruisekontroll

joooho
 Share

Anbefalte innlegg

har et lite problem: får ikke cruisekontollen til å virke.. :( har lest instruksjonboka , skal jo være ganske enkelt virker det som.. må man trykke på noe på kjørecompen? noen som har kjennskap til dette. må jeg evt ha ny cruisekontroll-modul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jo være ganske lett, cruisecontroll knappen på så trykker du pluss for og holde den farta du har!

eller er det feil på din?

var sånn jeg forsto det i instruksjonsboka jeg å.. men det skjer ingeting når jeg gjør dette.

btw noen som vet hva denne limit knappen på kjørecompen har slags funktion? hvis jeg ligger i 80 og trykker på denne kommer det opp farten jeg kjører, hvis jeg da trykker inn "set" blir farten stående slik og det lyser et lys fra knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limit skal vel bare varsle at nå er du "over" det du har satt. Kjekt å ha om man vil ha varsel om når man går over fartsgrenser for eks.

Har min på 120. fint å ha på motorveien så lappen ikke ryker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min:

Slå på: trykker jeg inn.

Slå av: Vipper jeg ned el bremser med pedal.

Øke fart: vippe fremover.

Senke fart: vippe den til meg.

Opp vet jeg ikke hva betyr...? Når jeg slår den på,vipper jeg den frem litt etterpå for å få ønsket fart.Hvis ikke vil den senke farta litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en audi med cruisekontroll, denne virket bare når den selv ville... men på bmwen min virker den no suverent... fant aldri ut av problemet på audien... men er jo ikke så ofte man bruker cruisekontrollen at det gjør noe:P i hvertfall ikke på vestlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limit skal vel bare varsle at nå er du "over" det du har satt. Kjekt å ha om man vil ha varsel om når man går over fartsgrenser for eks.

Har min på 120. fint å ha på motorveien så lappen ikke ryker :)

Du mister jo lappen i 120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister jo lappen i 120

Dersom speedometeret viser nøyaktig eller formye, og du kjører i 120 på det mister du ikke lappen etter som det er sikkerhetsmargin på 5km/t og lappen ryker i 116km/t.

min bil er hvertfall sånn at når jeg sitter limiten på 116 km/t

piper den ikke før speedometeret er på ca 122 km/t!

Da går jeg utfra at den limiten er mye mer nøyaktig enn speedometeret :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister ikke lappen i 90-100 sona ved 120.

Helt sant!

Her i bergen har vi ikke sånne fartsgrenser...

Du skjønner, det virker som de tar 10 km/t herfra og flytter de bort på østlandet :(

vi får 60 og 70 og dere får 90 og 100???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fartsgrensene på motorveien i bergen er jo merkelige, var 90 før, og no når de har bygget hindring mellom de 2 kjøreretningene så er det fremdeles 80... men er jo snakk om at de skal sette opp til 90/100 da, men dette er vel sikkert bare rykter... og enkelte steder er det jo 70 og det kunne fint vært 80! (ut mot knarvik blant andre). Hvis du sammenligner med veiene i sogn & fjordane så er det jo helt på trynet.. veiene i sogn er jo helt på trynet... gruer meg til mars, og vite at du betaler for noe du ikke får igjen for (veiavgift) huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...