Dannis Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 tror nok at den integra'n kan kjøre fra m6'n.. fartssperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Objektivt sett må man være tilbakestående for å ikke se at M6n ikke gir full gass. Som Gunnar også påpekte, du SER da en bil med så mye hk kjører fjøla i bånn. Til opplysning har jeg ligget bak M6 på full gass, og de søkker betraktlig i rompa. At en Integra med ordentlig turboppsett gruser en M5/M6 tviler jeg ikke på. Disse japsebilene lader jo astronomiske trykk i forhold til hva vi er vant til. Utrolig at det holder egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje325i Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 hadde m6`en vært like mye påkosta som integraen, så hadde ikke vi ikke sett igjen japsebilen i speilet..........dårlig sammenligning btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-m535 Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Greit at en civicen har 400 hester på hjula og veier 1000 kg. Men den har sikkert bare halvparten av dreimomentet som en bmw m6. Dessuten ville jeg heller kjørt en m6 i høy fart enn en ustabil civic Små japsebiler suger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Vel... En M6 uten sperre har en topphastighet på 330 km/t som gjør den like rask som Murcielago, Carrera GT og Ford GT... Ja, en S65 AMG til 3 125 100 kr er raskere enn en M5 til 1 751 500(4,4 vs 4,7 sek. 0-100), men så har S65 en femtrinns automat... Du vet vel at f.eks vekt ikke har betydning for topphastighet... så 612 HK er veldig mye mer enn 507 HK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Den sammenligningen der er jo ikke reell uansett. Hondaen veier halvparten av bmw`en og har sikkert 400 turbohester, noe som er oppnåelig på hondamotorer med rett turbokit. Hadde testen vært gjort om til et drag løp mellom de to, hadde nok bmw`en vunnet tror jeg. framhjulstrekkere har ikke skjangs å finne feste på drivhjulene ved start fra stillestående! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 ikke feste? http://www.cheesefrog.com/forum/downloa ... =file&id=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 ikke feste?http://www.cheesefrog.com/forum/downloa ... =file&id=2 Sett på vanlige dekk og ikke kjør på en klistret bane, så skal vi se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 En sammenligning mellom en trimma og ikke trimma bil er ikke noe annet enn en visning av hvor bra den trimma bilen går - ikke hvor dårlig den andre går, eller hvor idiotisk den andre har vært som har brukt 2 millioner på en originalbil. En originalbil, f.eks. Skyline, Evo, M-bil eller hva annet det måtte være, vil alltid inneha kvaliteter enhver Civic eller Integra bare kan lengte etter. Alt fra ha-begjæret fra andre til at de kan parkeres på et vanlig merkeverksted og noen faktisk kan fikse det som er ødelagt - og ikke minst få deler i løpet av et døgn (ihvertfall gjelder det M-bilene). Skal man sammenligne trimma biler er det alltid noen raskere, og alltid noen gode unnskyldninger i forhold til annet utgangspunkt og ressurser brukt, osv. Alle disse Civicene og Integraene som har blitt vist knuses jo f.eks. av Vidar Strands bygg (både M5en og den svenske E36en), hvis det er slike sammenligninger man vil ha. Og uansett, selv om FWD hadde vært det mest effektive (noe det ikke er på annet enn pris og plass), så hadde det fortsatt vært gørrkjedelig og tragisk! Jeg har nå kjørt FWD i over to måneder, og gremmes hver eneste dag jeg må sette meg i bilene. Ser andre med bakhjulstrekk storkoser seg på vinterføret, og faktisk har det GØY til og fra jobb, så sitter jeg der og hater de 2.5 milene til og fra jobb, som forøvrig blir lenger for hver eneste dag som går. Nå MÅ jeg snart ha 4WD eller RWD igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Du misser jo poenget her, poenget er at en integra har null problem med å legge en M6 i støvet, får jo intrykk av det fleste her at det er en umulighet, er jo litt morsomt at en 1,8 trimmet for 60000-70000K legger en M6 bak seg. Men jeg er enig en Honda er ikke akkurat eyecandy , og RWD er ett must Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 ikke feste?http://www.cheesefrog.com/forum/downloa ... =file&id=2 Sett på vanlige dekk og ikke kjør på en klistret bane, så skal vi se.. Ikke helt relevant, som du ser er bilen til venstre i filmen RWD og den stikker ikke fra i starten i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Ikke helt relevant, som du ser er bilen til venstre i filmen RWD og den stikker ikke fra i starten i det hele tatt. Er det ikke relevanat att den kjører på klistret bane med slicks? Hadde den foretatt samme starten med vanlige gatedekk på vanlig asfalt, så hadde den stått stille å burnet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Begge bilene i filmen hadde hatt samme utgangspunkt på uansett underlag, eller mener du at en FWD bil har større nytte av slick enn en RWD bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Under filmen du la ut, så skrev du; ikke feste? Og da svarte jeg med at du burde prøve det samme på gata. Hadde du gjort det, så ville den sannsynligvis stått igjen å spinnet.. Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn en bil som er bygget for stripa i en diskusjon mellom en orginal M6 og en trimmet Honda.. Du kan kjøre raskt på stripa med en FWD bil, men den vil aldri kunne bli like rask som en RWD bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå