mag78 Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Hei! I dag tidlig når jeg skulle starte bilen så ville den ikke starte.. Startmotoren gikk, men det blei ikke noe liv i bilen. Og kaldt som det var (-12) så blei batteriet tomt etter hvert.. Jeg fikk låne meg "start batteri" og det blei ikke noe forskjell. Satte i gang webasto'en ei stund og etter det så startet den.. Jeg lot den gå ett par timer for å lade batteriet og trodde at alt var i skjønneste orden helt til jeg stoppet den, og skulle starte den igjen. Startmotoret går som bare det.. men bilen nekter å starte. Jeg prøvde med reservenøkkel i tilfelle det kunne være startsperre eller noe slikt.. ute hell.. Jeg trenger desperat hjelp!!! Det er forresten en X5 3.0d..
bmw328 Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 siden du har så ny bil ville jeg tro du har garanti bare og ta den på verksted da
vrossi46 Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 kan vell vere ett rele som er tregt lr noe sånt..
mag78 Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Skrevet Februar 10, 2007 Nja... Det er en 2003 modell som er importert fra Tyskland... Dessuten er det lørdag..
mag78 Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Skrevet Februar 10, 2007 Har du noe idé om hvilket relé som det kan være feil på da? Er dette noe som går an å sjekke? (Dette er ikke akkurat mitt fagfelt... )
Fredrik Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Hvor langt har bilen kjørt og er glødepluggene originale ?
mag78 Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Skrevet Februar 10, 2007 Bilen har gått 63000km... Tror at alle service'er er blitt gjort på BMW verksted.. så da burde det vel være orginale deler..
Fredrik Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Siden starteren går er batteriet OK... og siden bilen går når den først er startet virker alle pumper etc. som de skal. Ergo virker det som om problemet er glødepluggene eller et eller annet relatert til selve startsekvensen... antenningen av drivstoffet. Du bør nok ta en tur til BMW for å få avklart hva som er galt. Det er en kostbar bil du har og den fortjener derfor den beste pleie...
BMW324TDa Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Ville prøvd å gløde to eller tre ganger før du prøver å starte. Gammelt røvertriks på dieselbiler man ikkje orker å ofre penger på nye glødeplugger til.. Hehe. Virker sikkert hos deg og hvis det er en glødeplugg eller 5 som ikkje er helt det de engang var i sin ungdom. 324'en min måtte dobbelglødes når tempen kom under null før og. Men ble "frisk" igjen etter ett lite skifte av tre glødeplugger. Skoda'en protesterer litt til vanlig, men hvis du gløder to ganger så er den villig som en .....
Geir Anders Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Selv om starteren går betyr ikke det at batteriet er i tipptopp. Prøv med startkabler, eventuelt et full opplada batteri. BMW motorene er litt sære på det med strøm, nekter å rotere med lite strøm. Og vil tippe at en bil som E53 i likhet med E39 drar mye strøm siden de er lasta med elektronikk.
Mr_Tran Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 jeg skal hjelpe deg. vet akkurat hva som er feil
Fredrik Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 jeg skal hjelpe deg. vet akkurat hva som er feil Det er bra... og det hadde vært hyggelig om du også kunne fortelle oss hva som er galt...
Mr_Tran Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 det er en av dyser som er ødelagt. bruk startgas for å starte den. gjør det så kom med tilbake melding
marius paulsen Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 start gass +gløding =bang! dette er forferdelig farlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå