Gå til innhold

DieselPartikkelFilter eller ikke ?

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

• 4 months later...

Hei

tar opp igjen en gammel tråd. sitter å lurer litt på å importere en 2002 330d og lurer i den forbindelse på om noen vet hva et partikkelfilter ettermonteringssett til denne bilen kan koste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har klart å avdekke, så vil ettermontering av DPF ligge på ca 5-7000 kr på en 5 serie diesel. Usikker på om det vil være det samme for en 3 serie. Sjekket hos Svendsen Eksos.

Det ble også nevnt at det foreløpig ikke forligger så mange alternativer i forhold til ettermontering. Leverandører produserer det remmer og tøy kan klare for å produsere nok enheter for ettermontering.

Får bare håpe at myndighetene gir "tilskudd" for ettermontering - spesielt dersom det blir en form for differensiering på årsavgiften for biler med eller uten DPF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
  • 1 year later...
Får bare håpe at myndighetene gir "tilskudd" for ettermontering - spesielt dersom det blir en form for differensiering på årsavgiften for biler med eller uten DPF.

Vet ikke når differensieringen ble innført, men anno 2012 er det hvertfall en realitet at jeg betaler 500 kr mer pr. år for å kjøre min HiAce '93 uten DPF.

Gjorde nettopp en kjapp research på hva evt. ettermontering ville koste, og fant fort ut at det er uaktuelt å oppgradere dette på bilen min. Er jeg heldig så overlever kjerra toppen 2-3 år til, innen rusten får overtaket og vinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg måtte betalt ekstra for det så hadde jeg ikke giddet å velge partikkelfilter, gidder ikke å betale ekstra for å være miljøvennlig. Bilens utslipp er det jeg bryr meg minst om ved bilvalg :)

Kan godt være miljøvennlig så lenge det ikke koster noe ekstra, eller så fremmt staten tvinger meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...