Gå til innhold

M47D20 (318d/320d/520d m.fl.)

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mye problemer med disse motorene?

:?

Har to kollegaer som kjøpte seg hver sin 2002 mod 320Dat, gått h.h.v 137 og 111.000 km, alt av servicer fulgt opp på merkeverksted.

Begge har problemer med å starte, en uke etter at de har kjøpt bilen.

Merkelige greier, den ene blir i tilegg ikke varm etter å ha kjørt en time.

Erfaringer og tilbakemld mottas med takk.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... M47D20 motoren er produsert i et enormt antall og betraktes generelt som en meget solid konstruksjon. Svake komponenter som turbo (115/136 HK) og feil med LLM´en (et alminnelig problem) hører til de få feilene som kan relateres direkte til motoren og ikke bilmodellene motoren er montert i generelt. Med relativt moderate modifikasjoner er M47D20 så langt levert med en effekt som spenner fra 115 HK til og med 200 HK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk sier du, Alpina da eller Fredrik?

320Dat fremstår for meg som en av de absolutt mest attraktive BMW'er idag, og er også kommet ned på en pris som for de fleste er akseptabel.

Så ville vært synd om det var mye tull med disse.

Du forstår, at det er vel jeg som har hatt en liten påvirkning i deres bilvalg, da de kommer fra Audi, og Nissan.

Så etter å ha vært kanon fornøyde noen dager, er det ikke fritt for at jeg har fått "høre" det litt - hehe...Men det ser ut til å ordne seg da, den ene var det problemer med glødepluggene.

Så satser igjen på at de begge blir fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk sier du, Alpina da eller Fredrik?

320Dat fremstår for meg som en av de absolutt mest attraktive BMW'er idag, og er også kommet ned på en pris som for de fleste er akseptabel.

Så ville vært synd om det var mye tull med disse.

Du forstår, at det er vel jeg som har hatt en liten påvirkning i deres bilvalg, da de kommer fra Audi, og Nissan.

Så etter å ha vært kanon fornøyde noen dager, er det ikke fritt for at jeg har fått "høre" det litt - hehe...Men det ser ut til å ordne seg da, den ene var det problemer med glødepluggene.

Så satser igjen på at de begge blir fornøyde.

Alpina D3 er en fin bil... og trolig også et signal om hva som kommer fra BMW når 163 HK ikke er godt nok lenger fra denne motoren. Selvfølgelig kan det oppstå problemer med M47D20 motoren (som med alle andre motorer), men helt overordnet er denne motoren faktisk en av de mest vellykkede motorene fra BMW. Den er bare litt uglesett hos diehard bensinrekkesekser folkene... og derfor heller ikke hypet i den grad... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...