Gå til innhold

Monteringsfeil!? Ingen forskjell fra originale høytalere!?!?

Share

Anbefalte innlegg

Var nede hos bilradiospesialisten og kjøpte meg et frontsett (DLS R5A, 5,25") til 2200 kr. Fulgte med delefilter og diskant høytalere.

Monterte de, glad og fornøyd og spilte de inn og skulle sjekke om det var noe futt i dem.

De spiller om ikke dårligere likt de originale høytalerene som stod i fra før!!!

Har prøvd og koble ut de 2 høytalerene i hattehyllen for og se om de fikk nok power.. Men ingen forskjell!!

Delefilterer åpnet jeg opp og plasserte TW på mid..

Spilleren jeg har er en Pioneer DEH P55 med Mosfet 50w forsterker.

Noen som har noe tips til hva jeg kan ha gjort feil!?

Veldig takknemmelig for svar!!!

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier dårlig hva mener du da? At de spiller stygt eller lavt?

Er stor forskjell på hvor tunge høyttaler er å drive. Originale høyttalere er ofte veldig lett drevne så da trener du liten forsterker får og få høy lyd.

Slike høyttalere som du har kjøpt med "skikkelig" delefilter kan ofte være tungdreven og da vil du få mindre lyd ut av de, men det betyr ikke at de er dårligere.

Spille inn høyttalere!! Hva er vitsen?

Membranen går ikke i stykker hvis du gir på med en gang. Gir du på med en gang så vil membranen mykne opp raskere og ellementet vil spille som det skal fortere..

Innspillingstid er gammel myte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller de kun i fra spilleren. Bør jeg kjøre forsterker på disse altså!?

Hvordan skal jeg gjøre det om jeg skal ha sub inni også da!?

Er jo 2 diskanter, 2 stk 5,25" i dørpanelet og 2 stk 6" i hattehyllen.. 6 kanals!?

Noen idè!?

De spiller høyt, men det høres ut som de vrenges.. Og så syns jeg ikke diskanten spiller klart nok!!

Tenkte meg innom bilradiospesialisten i morgen for og se hva de kan tenke om saken..

Men er vel folk her inne som er vel så godt inne på sakene her!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren som sitter inni en spiller er på størrelse med en flue. Er helt normalt at det vrenger hvis du kjøre rett ifra spiller.

Kjøp en 4 kanals forsterker.

Kjør to av kanalene til frontsett og brokobl de to siste kanalene til subben din. Da blir det bra..

Du må da legge 2 stk signal kabler ifra spilleren og bak til der du skal ha forsterkeren..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...