Gå til innhold

Svarte f....n! Innbruddsforsøk i natt :(

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kjipt å høre men alarm stopper neppe noen profesjonelle.

Det er da stadig vekk dyre biler med seriøse bil-alarmer som blir stjelt. Og er det ikke proffe som er på tokt, f.eks narkosvin som er ute etter kjappe penger, så knuser de lett ruta og er borte før man rekker å reagere.

Synd men sant :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å montere slike lyssensorer der dykk sett bilane dykkar så unngår ein som oftest slik då tjuvpakket kvekk til når lyset plutsleg kjem på, simpelt og effektivt.

Ein kan også ha balltre ståande relativt klart så når du høyrer evt. alarmen begynne å ule så kan du ta fatt å hindre tjuvpakket å komme seg så kjapt unna =)

Men ja, surt at folk skal holde på sånt, dei skulle hatt i ræva med øks spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sjekket jeg nettopp på min, og det koster litt over 10tusen kr, for org. montert alarm i E46 touring, hos Jæger i Bergen.

Men de er jo ganske dyre. :?

synes ikke de er så dyre allikavel, kanskje litt men de har da mer erfaring og kunnskaper på bmw enn andre verksted.

Hvor i landet var innbruddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale en CAN-BUS type alarm på en såpass ny bil, for eksempel DEFA sin løsning. Tror det skal være mye enklere å montere.

EDIT:

Ser ut som Defa anbefaler 400-serien:

BMW 3-Series E46 99 - 05 400 Rev B

BMW 3-Series E46 Compact 01 - 05 400 Rev B

BMW 3-Series E90 05 - CAN Rev H

BMW 3-Series Touring (E91) 05 - CAN Rev H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bilde av dørlåsen er det som møtte meg for 3uker siden... men de hadde i tillegg knust to ruter.. det bare for å ta front lyktene! Sikkert den samme gjengen som var hos meg! Bilen min står fortsatt på verksted, venter på låssylinderen enda! uff...

Det er så forbanna ergelig at jeg ikke har ord! Måtte dem sette kraftig fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde i Oslo ja. Men, litt utenfor byen i et rolig borettslag uten gjennomkjøring. Prisantydning på låsen er 5-10.000,- :(

Var nok meget heldig når uhellet først var ute. Skal kontakt politiet angående saken i morgen. Den er nok henlagt pga. bevisets stilling...??? Er veldig positivt overrasket over at de stilte så mannsterke opp og fikk tatt den ene av de.

Autozentrum tar 16.000,- for original alarm, men 5000,- for Defa 400-serien. Andre tar rundt 4500,- Må nok uansett bli alarm uansett ja. Bilen står rett utenfor soveromsvinduet til naboen, så håper i hvertfall den kan bli mindre attraktiv for denne type folk. Proffe og narkohuer får gjort det de vil uansett, men da sover jeg i hvertfall litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy f... glad jeg bor på landet, i en blindvei. skjer noe her er det altid noen som ser det..

Sensor lys er en god ide, en kompis satte opp ett trådløst nettverks kamera i bilen og tilhørende merker. Stod på suspekte steder rundt fordi og ingen rørte bilen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har hørt hvorfor de stjeler airbager? hehe.

fordi de blir solgt med ganske god fortjeneste i østblokkland?

inbrudd i oslo er ikke noe nytt, eneste løsning--->flytt

Jeg har bodd 22 år i bergen og har parkert på ganske mange lugubre strøk men kun hatt ett innbrudd og da var bilen ulåst.

jeg var 2 dager i oslo og det kostet 34000 kroner, selvom det var i en overvåket og låst hotellgarasje. bilen var definitivt låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du si du er flink til å ta alle under en kam da :wink:

He-he... Litt bevisst det må jeg si for å provosere litt ;) Litt ekstra fortvilende at jeg knapt hadde fått bilen i hus før det skjedde.

Men, jeg må jo si at det er litt påfallende hvem som ofte utfører skadeverk og innbrudd...

Da har jeg bestilt alarm! Litt ekstra utgifter som jeg ikke har planlagt, men sover ikke godt om natta akkurat uten.

-LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...