Gå til innhold

Porsche blir båtprodusent

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Porsche går så det suser og nå skal de også begynne med produksjon av hurtiggående luksusbåter. De går sammen med den amerikanske båtprodusenten Fearless Yachts og lanserer en helt ny serie av modeller i den aller øverste del av båter til fritidsmarkedet. Det er tale om fire modeller på hhv. 44, 68, 125 og 150 fot. De forskjellige prisene er ikke kjent. Les evt. mer her... 8)

zoom_Fearless_Yacht_F28_PDS_19975.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche prouserer de ikke, det er kun Porsche's Design team som har designet den. De blir ikke fabrikanten for denne.

Det vel først og fremst et spørsmål om det er Porsche som har et formelt samarbeide med Fairless Yachts eller om det er Fairless Yachts som har et formelt samarbeide med Porsche. Såkalt "badgeengineering" er ikke et nytt fenomen og f.eks BMW X3 blir i realiteten bygget av den østeriske produsenten Magna Steyr. Tilsvarende er det også med f.eks Porsche Boxster og Cayman som blir produsert av Valmet Automotive i Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her må jeg si jeg syns var svært lite vellykked. 44 foteren var jo ikke akkurat noe glandsbilde. Jeg må si jeg er dypt skuffet over den modellen. Min favoritt i omtrent den størrelsen og klassen er uten tvil Doral Alegria som er på 49 fot. Den koster omtrent 5 millioner kroner, noe som jeg tror er halve prisen av "Porsche" 44..

Allegria.jpg

Og skulle jeg ha handlet meg en 68 foter hadde det uten tvil ikke blitt denne "Porschen" heller. Greit, Porsche er Porsche som du sier Fredrik, men noen nydelig båt er det ikke i mine øyne. Sunseeker 68 Predator hadde blitt mitt valg - om jeg hadde hatt pengene..

50112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt Porsche´s nye båtdesign er elegant eller ikke får vi vente med å avgjøre til vi ser modellene "live" på sjøen. Jeg har som tidligere nevnt mest sansen for klassiske seilebåter... som f.eks "Ranger" fra Danishyacht i Skagen her i Danmark... 8)

ranger_01.jpg

ranger_09.jpg

ranger_11.jpg

ranger_14.jpg

ranger_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pene båter dette også, men jeg vet ikke om jeg hadde orket å eie en slik en over lengre tid, fordi det er så mye som kreves. De krever mye vedlikehold og det kreves mye av eieren også. Mulig det var her jeg fortalte det, men jeg må si at jeg like å ha litt pulver. Da kan jeg hvertfall komme meg til f.eks Skjærhalden på Hvaler innen rimelighetens grenser.. Jeg har et vennepar med en 42 fots skøyte. De har båtplass i Sandvika og kommer ikke særlig lengre enn middagsbukta.. Er litt kjedelig og komme fram et par timer etter oss andre, for så og vende nesen tilbake til båthavna.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her må jeg si jeg syns var svært lite vellykked. 44 foteren var jo ikke akkurat noe glandsbilde. Jeg må si jeg er dypt skuffet over den modellen. Min favoritt i omtrent den størrelsen og klassen er uten tvil Doral Alegria som er på 49 fot. Den koster omtrent 5 millioner kroner, noe som jeg tror er halve prisen av "Porsche" 44..

Og skulle jeg ha handlet meg en 68 foter hadde det uten tvil ikke blitt denne "Porschen" heller. Greit, Porsche er Porsche som du sier Fredrik, men noen nydelig båt er det ikke i mine øyne. Sunseeker 68 Predator hadde blitt mitt valg - om jeg hadde hatt pengene..

hm..i mine øyne så blir det feil og sammeligne båtene du legger ut bilde av med porsche båten..

porsche båten så mer ut som en speedbåt mens de du nevnte er jo mer en yacht\luksusbåt...

det er jo det samme som og sammeligne formel 1 og en limosine.

men er forsåvidt enig med deg,

jeg ville også heller godt for en luksus båt kontra speedbåt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..i mine øyne så blir det feil og sammeligne båtene du legger ut bilde av med porsche båten..

porsche båten så mer ut som en speedbåt mens de du nevnte er jo mer en yacht\luksusbåt...

det er jo det samme som og sammeligne formel 1 og en limosine.

men er forsåvidt enig med deg,

jeg ville også heller godt for en luksus båt kontra speedbåt

Disse "Porsche" båtene er jo nettopp en luksusbåt / yacht.. Jeg ser det derfor naturlig å sammenlikne Doral Alegria mot "Porsche" 44 og Sunseeker 68 Predator mot "Porsche" 68..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en 2+2 seter en luxusbåt? :shock:

mulig bilde i første tråden er missvisene

Selv om uteplassen er dårlig er det ingen tvil om at det er mye rart under dekk. Disse bildene er foreløpig ikke tilgjengelig, men kommer senere.

Porsche går så det suser og nå skal de også begynne med produksjon av hurtiggående luksusbåter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en 2+2 seter en luxusbåt? :shock:

mulig bilde i første tråden er missvisene

Selv om uteplassen er dårlig er det ingen tvil om at det er mye rart under dekk. Disse bildene er foreløpig ikke tilgjengelig, men kommer senere.

Porsche går så det suser og nå skal de også begynne med produksjon av hurtiggående luksusbåter.

Dette er sikkert bare et illustrasjonsbilde, men denne båten er da noe mer enn en 2+2... :lol: ... Jeg vil tro at den minste modellen blir en slags "speedster" og de større modellene mer i retning av luksusbåter/yachter.

porsche2_5285b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...