Gå til innhold

Nurnburgring CSL-krasj -Bildeserie-

Share

Anbefalte innlegg

Fungerer forsikringa på denne banen eller hvordan er det? Kjipt hvis fyren akkurat tapte seg en CSl :(

Det tror jeg varierer fra selskap til selskap.. Det er jo egentlig en bomvei, så forsikringen skal gjelde, men forsikringsselskapene mener sikkert att det er en bane. Det var en nordmann som vraket bilen sin der nede i fjor under førerkurset, og han fikk dekket skaden på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fungerer forsikringa på denne banen eller hvordan er det? Kjipt hvis fyren akkurat tapte seg en CSl :(

en CSL hvertfall :lol:

nürburgring er faktisk oppført som offentlig vei med bom, så her gjelder forsikringa som på en hvilken som helst annen tysk vei...

edit: så først nå at jeg kom med old news :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en CSL hvertfall :lol:

nürburgring er faktisk oppført som offentlig vei med bom, så her gjelder forsikringa som på en hvilken som helst annen tysk vei...

edit: så først nå at jeg kom med old news :roll:

Du kan være heldig å få dekket skadene der ja, men tror ikke alle er så heldige, forsikringsselskap er ikke seine om å nekte utbetaling grunnet det de vil kalle uansvarlig kjøring.

og han som fikk dekket det deltok på førerkurs og det blir litt annerledes en vanlig banekjøring som ikke er dekket av forsikringen..

Fått gjort noe med bilen i det siste el morten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten hjerte i halsen her og trodde det var en av CSL gutta på forumet her som hadde vært uheldig..!

For what it's worth, den endte ihvertfall livet sitt på et verdig sted!

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tyskland er forsikringen gyldig på NS, det er helst de utenlandske selskapene som griner. Under turistfart er denne banen en enveis kjørt betal bar landevei, på lik linje med alle veier i Tyskland.

Bilen er nå reparert og tilbake på veien igjen, ja klart det var en stygg smell, men slik kan lett skje "ALLE" her på denne veien.

Thorleif

Det tror jeg varierer fra selskap til selskap.. Det er jo egentlig en bomvei, så forsikringen skal gjelde, men forsikringsselskapene mener sikkert att det er en bane. Det var en nordmann som vraket bilen sin der nede i fjor under førerkurset, og han fikk dekket skaden på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vil tro den er kondemnert ja...

Men er det sikkert den hadde vært kondemnert hvis den var norsk?

Tenker da på at den har jo en meget høy verdi siden det er en csl, så det skal jo litt skade til før den ikke blir fikset??? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet, i Tyskland kan du bare kjøpe nytt karosseri, og bygge bilen opp med original deler, ikke rette den opp som her i Norge. Når denne er nå tilbake på veien er den faktisk mer som en ny bil, og ikke en reparert en :lol:

Denne blir sikkert lett solgt,når den engang skal selges ! :wae:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet, i Tyskland kan du bare kjøpe nytt karosseri, og bygge bilen opp med original deler, ikke rette den opp som her i Norge. Når denne er nå tilbake på veien er den faktisk mer som en ny bil, og ikke en reparert en :lol:
Denne blir sikkert lett solgt,når den engang skal selges ! :wae:

Ja ja,Hadde ikke kjøpt en bil som har vært så skadet jeg.Eller en bil som har deler fra en så skadet bil.Men det er meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...