GSS Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Ja ja,Hadde ikke kjøpt en bil som har vært så skadet jeg.Eller en bil som har deler fra en så skadet bil.Men det er meg Gjelder det generelt? Hva trenger være problemet med å kjøpe en bil som har vært skadet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Jeg ser ikke problemet, i Tyskland kan du bare kjøpe nytt karosseri, og bygge bilen opp med original deler, ikke rette den opp som her i Norge. Når denne er nå tilbake på veien er den faktisk mer som en ny bil, og ikke en reparert en Ja ja,Hadde ikke kjøpt en bil som har vært så skadet jeg.Eller en bil som har deler fra en så skadet bil.Men det er meg Les nå hva Thorleif rent faktisk skriver... man kan kjøpe et nytt karosseri og dermed i praksis få en ny bil med nye deler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Som den på bildet,hadde jo skader på takstolper.Må jo kostespå noe enormt for å få understellet til å bli 100%.Spørs jo hvor mye skadet en bil er da.Men jeg hadde ikke kjøpt meg en bmw M3 som hadde vært så skadet.PUNKTUM !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Som den på bildet,hadde jo skader på takstolper.Må jo kostespå noe enormt for å få understellet til å bli 100%.Spørs jo hvor mye skadet en bil er da.Men jeg hadde ikke kjøpt meg en bmw M3 som hadde vært så skadet.PUNKTUM !! Jeg tror du misforstår hva som er de faktiske og økonomiske mulighetene når man skader så kostbare biler som en original E46 M3 CSL. Som du er inne på var skadene på den aktuelle bilen alvorlige og trolig var det derfor heller ikke forsvarlig å tilbakeføre bilen til original stand med de gamle delene. Ergo kjøper man et nytt råkarosseri og bygger bilen opp på nytt med nye deler. En kostbar løsning, men husk at modellen er unik, bilen er ikke norskregistrert og forsikringsselskapet er forpliktet til å betale det det koster å bringe bilen tilbake til original stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 http://www.mobile.de/SIDcs6dABdkz1PCf3u ... 245702239& sikker på at den er retta? ligna jo veldig på den som står til salgs der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 http://www.mobile.de/SIDcs6dABdkz1PCf3uCyk9I2A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172421533A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B22%81K-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B45D3500BGNCPKWA0HinPublicA0A0A2A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=20&id=11111111245702239&sikker på at den er retta? ligna jo veldig på den som står til salgs der.. Tror nok du har rett i at det er den - så da er det spørs om den er retta. Ser ut som den selges komplett som "unfallauto". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Tror nok du har rett i at det er den - så da er det spørs om den er retta. Ser ut som den selges komplett som "unfallauto". Men hva betyr egentlig begrepet "Unfallwagen" ?... Jeg mener at denne beskrivelsen er god: "Ein Fahrzeug gilt as Unfallwagen, wenn eine erhebliche Schadeneinwirkung auf die primärtregende Fahrzeugstruktur erfolgte". Ergo handler det om biler som ikke kan repareres og dermed komme på veien igjen. En "Unfallwagen" selges med andre ord som skrap... eller en delebil som ikke kan repareres. Så lenge den ødelagte bilen avregistreres mener jeg at man i Tyskland lovlig kan overføre chassisnummeret til et nytt karosseri. Jeg mottar gjerne tilbakemeldinger/kommentarer på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 http://www.mobile.de/SIDcs6dABdkz1PCf3uCyk9I2A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1172421533A1LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B22%81K-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B45D3500BGNCPKWA0HinPublicA0A0A2A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=20&id=11111111245702239&sikker på at den er retta? ligna jo veldig på den som står til salgs der.. Ja det er ikke denne bilen, den som ble først vist er på veien den dag idag. Itillegg er det veldig stor avstand mellom hvor disse bilene er fra. Det er mer enn to CSL'er som skadet i Tyskland Thorleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Ergo handler det om biler som ikke kan repareres og dermed komme på veien igjen. En "Unfallwagen" selges med andre ord som skrap... eller en delebil som ikke kan repareres. Det er vel på en måte en forsikringsmessig status, eller? Ja det er ikke denne bilen, den som ble først vist er på veien den dag idag. Itillegg er det veldig stor avstand mellom hvor disse bilene er fra. Det er mer enn to CSL'er som skadet i Tyskland Thorleif Jeg betviler på ingen måte din kunnskap innenfor Ring-biler Thorleif, men her er det vel litt for store likheter til at det kan være tilfeldigheter? Samtlige av skadene finnes på begge bilene. Innbrettingen på høyre bakskjerm, inntrykking ovenfor høyre bakskjerm, det hvite feltet på venstre bakskjerm, manglende bakfanger, knust høyre baklykt, manglende lister og M3-riller på høyre side - alt ser ut for å være identisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Det er vel på en måte en forsikringsmessig status, eller? Det var min tanke ja, men hvordan reglene helt konkret er i Tyskland vet jeg ikke. En venn av familien solgte imidlertid for noen få år siden en "norsk" Mercedes-Benz W110 230 i Tyskland... som nettopp "Unfallwagen". Bilen var hel, men spist opp av rust i bærende konstruksjoner. Bilens idenftifikasjon ble overført til et annet (nytt) chassis/karosseri og har nå en ny offisiel identitet i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 usj.. Ikke trivelig å sitte på der tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Det er vel på en måte en forsikringsmessig status, eller? Det var min tanke ja, men hvordan reglene helt konkret er i Tyskland vet jeg ikke. En venn av familien solgte imidlertid for noen få år siden en "norsk" Mercedes-Benz W110 230 i Tyskland... som nettopp "Unfallwagen". Bilen var hel, men spist opp av rust i bærende konstruksjoner. Bilens idenftifikasjon ble overført til et annet (nytt) chassis/karosseri og har nå en ny offisiel identitet i Tyskland. Hvorfor i all verden vil en tysker kjøpe en norsk bil, eller hvorfor vil en nordmann selge en bil i tyskland? Vil ikke den bilen være verdt mye mer i norge? Eller bilen altfor dyr i tyskland, i forhold til en tyskreg bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Hvorfor i all verden vil en tysker kjøpe en norsk bil, eller hvorfor vil en nordmann selge en bil i tyskland? Vil ikke den bilen være verdt mye mer i norge? Eller bilen altfor dyr i tyskland, i forhold til en tyskreg bil? Det er ikke for mange Mercedes-Benz modeller fra midten av 60-tallet som stadig er hele, originale og kan kjøre (iallefall ikke av de mer folkelige modellene). Nesten alle "Heckflosse" variantene er i dag interessante som veteranbiler og oppnår derfor gode priser i samlermarkedet eller i entusastmarkedet. Ergo spiller det liten rolle hvor bilene kommer fra bare de er originale, hele og helst kjørbare. Min far kjøpte forøvrig en ny W110 190c i 1964. Mor og Trixie i 1964 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albjorkl Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 får vondt inni meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Jeg betviler på ingen måte din kunnskap innenfor Ring-biler Thorleif, men her er det vel litt for store likheter til at det kan være tilfeldigheter? Samtlige av skadene finnes på begge bilene. Innbrettingen på høyre bakskjerm, inntrykking ovenfor høyre bakskjerm, det hvite feltet på venstre bakskjerm, manglende bakfanger, knust høyre baklykt, manglende lister og M3-riller på høyre side - alt ser ut for å være identisk Må være som Gunnar sier, må være samme bilen! Var jo pen drift på det første bildet i bildeserien ihvertfall, det skal han ha oppi det hele han sjåføren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå