jcvold Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 Har kjøpt meg bilnavigasjon nå. TomTom one XL , meget fornøyd kostet ca 1500,-kr
jcvold Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 hadde FLyinstruktør eksamen i dag, muntelig + praktisk flyging, så nå er jeg Certified Flight Instructor om 2 uker flytter jeg til Washington D.C for å begynne å jobbe som flyinstruktør !
Ad|oS Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Gratulerer! Hvordan er lønnsnivået der bort i forhold til her på en slik jobb?
jcvold Skrevet November 20, 2007 Forfatter Skrevet November 20, 2007 der jeg har fått jobb er det bra, 20 dollar timen både for flyging og bakke instruksjon. + 500 dollar sign on fee. her nede tror jeg instruktørene tjener 12/10 dollar timen, så bra deal. blir ikke rik av det,men er ok liksom.regner med å ha ca 90 flytimer per mnd. men ganske billig å leve er i USA så jeg klager ikke
Ad|oS Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Var ikke rare lønna hehe Noen anelse om hva en instruktør får for samme jobben i Norge?
Fredrik Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Gratulerer... ... Jeg har en gammel klassekammerat som på slutten av 80-tallet gjennomførte den samme utdannelsen som deg. Etter noen timer som instruktør ble han etter en sertifisering annenflyver på et cargofly (innenriks i USA), deretter kaptein på et cargofly (stadig innenriks i USA) og endelig for noen år siden kaptein på et større innenriksrutefly i United Airlines med base på O'Hare i Chicago. Han har det fint, men han klager over mye ensomhet i jobben selvom han er amerikansk gift med barn og naturligvis prøver å være mest mulig sammen med familien.
PenguiN- Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Kjempe flott tråd som gir oss innblikk i livet "Over there" 4-6 00.00 USD for en måned i leilighet ? det er jo billig..er jo 3-4 000,-....med bra standard..litt billigere enn i norge, hadde forventa en stivere pris! kjempe tråd ps: milehigh club membership approved? ;D
-Roger- Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Morsomt med denne tråden gitt Stå på jcvold OT: Du er ikke tilfeldigvis Raumaværing? nei,er nok ikke det.er fra sogn og fjordane. fra Gulen,helt ytterst i sognefjorden,halvanna time fra bergen Hei, satt og leste i denne tråden og ser du er fra gulen.. Hvor i gulen da? Samboeren min er også derfra!
Azeton Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ser ut som en Cato du Hva er egentlig kravene for og kunne gjennomføre et studie som du har gjort? KONGratulisjon eller hvordan det skrives
Hyggmaister Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Seher..Nå har jeg lest igjennom heele tråden My intresant her, og masse flotte bilder...samt en billig bensinpris Lurer btw litt på det samme som adios
Fredrik Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Ser ut som en Cato du Hva er egentlig kravene for og kunne gjennomføre et studie som du har gjort? KONGratulisjon eller hvordan det skrives Første bud er at du klarer TOEFL testen i engelsk... "kongratulisjon" staves f.eks congratulation...
Stephan.s Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Har du fått deg skikkelige "Pilots" briller enda? Med det blir du en fullverdig flyger. Men store gratulasjoner skal du ha
jcvold Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Var ikke rare lønna hehe Noen anelse om hva en instruktør får for samme jobben i Norge? vet faktisk ikke hva en norsk flyinstruktør tjener, men det finnes veldig få Fulltids flyinstruktører i norge, p.ga markedet for privatpersoner å ta flylappen i norge er ikke så bra,mest på grunn av de høte prisene. timesleien på en cessna i norge er minst 1500,- + instruktør. her betaler jeg under 500 kr for samme greiene. grunenn til at jeg nå skal jobbe som flyinstruktør er for å bygge opp timer før jeg skal hjem til norge å fullføre den europeiske delen av utdanninga. f.eks for å få jobb i Widerøe må man ha 800 timer for å søke. jeg har nå 300. så da er flyinstruktør en god måte å tjene timer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå