Gå til innhold

Bilder fra USA ! oppdatert 9.feb- har hentet bilen i norge

Anbefalte innlegg

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hadde FLyinstruktør eksamen i dag, muntelig + praktisk flyging, så nå er jeg Certified Flight Instructor :)

om 2 uker flytter jeg til Washington D.C for å begynne å jobbe som flyinstruktør !

cti08n0fzqlfsjong7xi.jpg

Skrevet

der jeg har fått jobb er det bra, 20 dollar timen både for flyging og bakke instruksjon. + 500 dollar sign on fee. her nede tror jeg instruktørene tjener 12/10 dollar timen, så bra deal. blir ikke rik av det,men er ok liksom.regner med å ha ca 90 flytimer per mnd.

men ganske billig å leve er i USA så jeg klager ikke

Skrevet

Gratulerer... :D ... Jeg har en gammel klassekammerat som på slutten av 80-tallet gjennomførte den samme utdannelsen som deg. Etter noen timer som instruktør ble han etter en sertifisering annenflyver på et cargofly (innenriks i USA), deretter kaptein på et cargofly (stadig innenriks i USA) og endelig for noen år siden kaptein på et større innenriksrutefly i United Airlines med base på O'Hare i Chicago. Han har det fint, men han klager over mye ensomhet i jobben selvom han er amerikansk gift med barn og naturligvis prøver å være mest mulig sammen med familien.

Skrevet

Kjempe flott tråd som gir oss innblikk i livet "Over there" :)

4-6 00.00 USD for en måned i leilighet ? det er jo billig..er jo 3-4 000,-....med bra standard..litt billigere enn i norge, hadde forventa en stivere pris! :)

kjempe tråd :D

ps: milehigh club membership approved? ;D

Skrevet
Morsomt med denne tråden gitt :) Stå på jcvold :) OT: Du er ikke tilfeldigvis Raumaværing?

nei,er nok ikke det.er fra sogn og fjordane.

fra Gulen,helt ytterst i sognefjorden,halvanna time fra bergen

Hei, satt og leste i denne tråden og ser du er fra gulen..

Hvor i gulen da?

Samboeren min er også derfra!

Skrevet
Ser ut som en Cato du :lol:

Hva er egentlig kravene for og kunne gjennomføre et studie som du har gjort?

KONGratulisjon eller hvordan det skrives :wink:

Første bud er at du klarer TOEFL testen i engelsk... "kongratulisjon" staves f.eks congratulation... :lol:

Skrevet
Var ikke rare lønna hehe Noen anelse om hva en instruktør får for samme jobben i Norge?

vet faktisk ikke hva en norsk flyinstruktør tjener, men det finnes veldig få Fulltids flyinstruktører i norge, p.ga markedet for privatpersoner å ta flylappen i norge er ikke så bra,mest på grunn av de høte prisene. timesleien på en cessna i norge er minst 1500,- + instruktør. her betaler jeg under 500 kr for samme greiene.

grunenn til at jeg nå skal jobbe som flyinstruktør er for å bygge opp timer

før jeg skal hjem til norge å fullføre den europeiske delen av utdanninga.

f.eks for å få jobb i Widerøe må man ha 800 timer for å søke. jeg har nå 300. så da er flyinstruktør en god måte å tjene timer på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...