caesar83 Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Eg har nettopp gått til anskaffelse av ein 530d e39 2002modell. Topasblå. Er fornøyd som bare det, faktisk første BMW'en eg har hatt. Har ein kompis som kun har hatt BMW, til slutt bare måtte eg ha ein eg og. Bilen er flott slik den er (synest hvertfall eg), men eg har eit par ting eg vurdere å gjera. -senking -nye felgar (har kun orginale 16'' , 8stk men kunne tenkt meg noe større) -kanskje noe styling (orginalt M-pakke blir for dyrt tror eg.) -Trim/chip Det eg lurer på er, kva vil dokke anbefala meg når det gjelder chipping, er litt skeptisk til "diesel-bokser", mulig eg ikkje har grunn til det. Har sett for meg sekvensiell tuning (tror det er det det heter), slik att eg ungår boksen. Men då vil eg ha problemmer med å tilbakestille motor til orginalt. Har også sett noen som tilbyr chipping som øker HK drastisk, dette kan umulig være bra. Er det noen som har noen anbefalinger/tips, hvilke type chip. Hvilke forhandlere ein bør unngå. Bilen har 193HK-motoren Hvis noen har forslag til andre morsomme oppgraderinger. Mottas dette med takk.
mhane Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Skal du chippe kan du jo kikke litt på http://www.trimchip.com Det er ikke noe poroblem å tilbakestille dette. Hos Normantic ble ihvertfall orginaldataene lagret da jeg fikset 530d'n min. I tilegg til dette fikk jeg også med et lagringsmedium som inneholdt orginaldataene. Jeg senket min 530d med Eibach fjører og Bilstein Sprint dempere fremme og Sport bak. Skiftet også ut til EBC bremser. Syntes bilen ble veldig bra på veien etter dette.
Jonass Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Har du manuell eller automat? disse bilene har samme girkasse som opel og de tåler bare 390NM og din bil har 410nm orginalt. Er en del som har vært plaget med at disse girkassene ryker.
caesar83 Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Skrevet Mars 2, 2007 Har manuelt gir. Var i Tyskland for ein måned siden og hentet den, automatkasse blei vesentlig dyrere å importere, har vistnok eit vesentlig større CO2-utslipp. Når du sier at girkassen tåler 390, er det manuel, automat eller begge du snakker om.
Ron Jeremy Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Har du manuell eller automat? disse bilene har samme girkasse som opel og de tåler bare 390NM og din bil har 410nm orginalt. Er en del som har vært plaget med at disse girkassene ryker. Er litt skummelt å slenge dette ut, for det gjelder ikke alle med 530Da, gjelder bare de som har en viss type gearkasse (ZF?) Husker ikke, men har lest om dette tidligre. Det var et problem på 99 mod bl.a vet jeg, men tror ikke 02/03 har disse problemene. Og 390Nm er på akselen, dette kan bli et problem med chippede motorer riktignok, eller om du har bakkestart med en j***** stor vogn bakpå hehe.
Jonass Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 Har du manuell eller automat? disse bilene har samme girkasse som opel og de tåler bare 390NM og din bil har 410nm orginalt. Er en del som har vært plaget med at disse girkassene ryker. Er litt skummelt å slenge dette ut, for det gjelder ikke alle med 530Da, gjelder bare de som har en viss type gearkasse (ZF?) Husker ikke, men har lest om dette tidligre. Det var et problem på 99 mod bl.a vet jeg, men tror ikke 02/03 har disse problemene. Og 390Nm er på akselen, dette kan bli et problem med chippede motorer riktignok, eller om du har bakkestart med en j***** stor vogn bakpå hehe. ja, det er sant...fra 98 til 00 hadde 530da 390nm mens fra sent 00 til 02 hadde de oppgradert til 193hk og 410nm med samme girkasse. Og ja det er samme girkasse i opel 2.5td som i 530da opp til 02 ca tror jeg..
caesar83 Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Skrevet Mars 3, 2007 Kva med manuellt gir, hvor mange nm tåler den??
mhane Skrevet Mars 11, 2007 Skrevet Mars 11, 2007 Og ja det er samme girkasse i opel 2.5td som i 530da opp til 02 ca tror jeg.. Det stemmer nok. Min 530d 99-mod hadde girkasse fra GM og ikke ZF, den tålte 390nm. Til trådstarter: Vet ikke hvor mye den manuelle kassa tåler, men dette kan du nok finne i de tekniske dataene i feks instruksjonsboken eller hos et godkjent BMW verksted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå