Gå til innhold

Passer sony ericsson w880i til bilen min??ja det gjør den...


milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd den opp mot bilen sin. Jeg har en 1 serie som er forbredt for mobiltelefon med bluetooth. fungere alle nye telefoner som har bluetooth i bilen? Hadde en nokia 6230 som fungerte bra før, men skal bytte telefon nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sitter med den listen foran meg på pcen, men den er oppdatert i september 2006 og det var den jeg fikk av bmw i dag!

telefonen jeg lurer på er ikke på den listen, men den var jo ikke i salg da heller!! Ladesystemet kommer ikke til å fungere grunnet at den lader på siden. Men lurer på om jeg kan bruke telefonen til hverdags og når jeg setter meg inn i bilen så blir den automatisk koblet opp mot anlegget?

TAS: det "systemet" du har, hadde jeg før og det er bra! Men moren min fikk den telefonen og adaptern som lå i bilen, så skulle jeg kjøpe en ny selv. Problemte kom da jeg knakk den andre telefonen min i går. Har ikke lyst til å kjøpe en ny til bilen og en ny hverdagstelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror systemene i både 1 serie, 3 serie, 5 serie, 6 serie osv. er relativt like. Man trenger ikke ha mobiltelefonen i holderen for at den skal fungere. Jeg har min i lommen og når jeg setter meg inn i bilen (faktisk noen meter utenfor bilen også) kobler automatisk telefonen seg på. Hvis du har to telefoner som er koblet opp til systemet, så husk å slå av bluethooten på den ene. Hvis ikke kan det bli iCrash..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW garanterer noen bestemte modeller. Jeg forstår ikke helt hvorfor de gjør det. Bluetooth er jo en teknologi som burde være generell og uavhengig av BMW sitt system da det er en trådløs teknologi?

Har forøvrig prøvd flere telefoner som ikke står på den listen og det fungerer bra.

Holderen er forøvrig kun for ekstern antenne og lading, som T.A.S. sier. Om du har en telefon med deg der bluetooth er påslått så skal den logge seg på bilen innen 30sek etter start, selv om den ligger i jakkelomma di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk koblet min K800i opp mot bilen med bluetooth. Dette gjorde de på verksted for meg pga. at jeg ikke forstod tysken i instruksjonsboka. De må legge inn en kode som ligger vedlagt i servicehefte. Fungerer fint selv om det er Nokia holder i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluetooth er universalt og bør fungere uavhengi av modell!

Det er sånt det burde vere, men det er desværre langt fra virkeligheten.

Bluetooth er ikke bedre end det firma som har implementeret det i dems hardware.

Gidder ikke å skrive en mile lang avhandling om hvad og hvorfor, men med et par år som moderator på xda-developers.com ja da må jeg desværre sige at BT er en jungel, og man skal ikke regne med at 2 devices kan snakke sammen før man faktigst selv står og ser at det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket litt med diverse folk som skal ha peiling og de mener den kommer til å fungere i bilen, men den vil mangle en del funksjoner. Dvs at jeg vil kunne ta telefonen og legge på med rattet, men jeg vil ikke ha tilgang til adresseboken osv. da fungere den jo ikke optimalt og gidder ikke bruke masse penger på en telefon som funker halvveis..

Som BoSJo sier så må man prøve for å se om det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i innlegget over: Min k800i fungerer fint, får og opp adressebok og har alle funksjoner både på ratt og 16x9 skjerm.

Når han på Bmw koblet opp tlf. til bilen kunne jeg og velge om sms skulle komme opp på skjermen i bilen, noe jeg selvfølgelig ikke ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har av og til problemer med å legge inn noen telefoner der jeg jobber.BMW er av og til avhengi at du legger in ny software på telefonen du skal bruke.De fleste telefoner fungerer ok i bilene .men det hender at ikke alle fungsjoner er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme systemet i en 05 X5? Skal ha bilen til far mens han er bortreist i ei uke nå, så hadde det vært kjekt om det gikk an å bruke handsfree'n uten å bruke tlfn som er i bilen.(samsung) noen som vet?

Fant ikke noen samsunger på listen over "godkjente" mobiler, men samtidig er ikke min på listen heller og den passer perfekt. Bare å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har en E60 -04. Har montert holder for Nokia 6230 og dette funker bra, bortsett fra at jeg hadde forventet at antenneforholdene skulle forbedres når jeg hadde dette utstyret. Noen som kjenner til dette?

Når jeg kobler min Nokia N73 til via bluetooth mangler jeg f.eks. adressebok. Vil det hjelpe om jeg oppgraderer SW i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...