Gå til innhold

Hvilke dekkdimensjoner anbefales E39


Bæver
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt 18" med 235 og 265 på min E39. Først sto det på Dunlop Sport 9000. Var ikke helt fornøyd med dette pga. sporing. Byttet til Vredestein Ultrac i samme dimensjoner og all sporing forsvant, også mindre støy. Som en ny bil og kjøre!!! :D

Så mitt tips er: Legg heller litt penger i skikkelige dekk. Det får du igjen i form av kjøreglede. 235 og 265 i 18" med bra dekk er fint og kjøre på er mi mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig, men har du lovlig rullediameter da? ikke mye rom til senk?

Regner med at det blir lovlig, ja. Kjører 285/25-20 og 235/30-20.

En kompis har kjørt med samme dim på touring, og det er visst bedre plass på sedan, så det burde funke. Regner dog med endel valsing... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig, men har du lovlig rullediameter da? ikke mye rom til senk?

Regner med at det blir lovlig, ja. Kjører 285/25-20 og 235/30-20.

En kompis har kjørt med samme dim på touring, og det er visst bedre plass på sedan, så det burde funke. Regner dog med endel valsing... :roll:

Bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en E39 touring er det ikke godkjent med større en 17" det har blit gitt mangel på eu kontroll, sedan er låvelig med større pga M5 ble levert med 18".

tull og tøys! bare rulleomkretsen ikke aviker med mere en + - 5% så kan du da kjøre med 20" felger om du vil! innpresset bør heller ikke avike for mye heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...