Gå til innhold

318 2.0l 143Hk vs 320 2.0L 150Hk - sprekest?


geddi
 Share

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe min første BMW!! :lol:

BMW har alltid vært min drømmebil og nå skal drømmen snart gå i oppfyllelse, og det blir nok en E46 Coupe. I denne anledning har jeg noen spørsmål:

Hvilken motor er sprekest av 318 sin 2.0l 143Hk og den eldre 320's 2.0L 150Hk?

Noen som har prøvd begge og kan dele sin erfaring?

En ting til: 320Ci hadde en oppgradering i 2001. Hadde 318Ci det også eller skjedde ikke det før 2002? Bortsett fra nye motorer...var mange flere endringer?

Synes dere jeg bør velge den oppgraderte versjonen (320ci 2001 eller nyere - 318 2002 eller nyere) eller er kvaliteten på den eldre versjonen omtrent den samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker jo selvsagt helst den nye 320 motoren på 170Hk :D

Men motoren er bare 1 av flere faktorer som spiller inn i totalvurderingen. Viktigst for meg er alderen og km-stand. Har også en øvre prisgrensen på kr.250000,- inkl. omreg.

Vil helst ha 2002 mod. eller nyere...til nød 2001 mod.

Er jeg altfor kravstor? :oops:

Med norske veier tror jeg at jeg klarer meg med den nye 2.0l på 143Hk...den er vel sprek nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal klare å finne en fin bil til 250tusen.

En kompis av meg solgte nettopp en 01mod 320 coupe (2,2)

til 190tusen kr.

Eneste var at den hadde manuell klima, og litt kjipe felger.

Den som leter finner :)

190tusen :shock:

Det var en god pris. Hadde kanskje rullet mye da.

Elektronisk klima er et "krav".....felger kan jeg alltids kjøpe selv. Da får jeg de jeg vil ha. Liker veldig godt Hartge Classic....blir nok de i 18".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med norske veier tror jeg at jeg klarer meg med den nye 2.0l på 143Hk...den er vel sprek nok?

Selvfølgelig er den det, den er til og med raskere enn en god del av bilene som triller rundt her i landet. Til og med en 316 er sprek nok for norske forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er den det, den er til og med raskere enn en god del av bilene som triller rundt her i landet. Til og med en 316 er sprek nok for norske forhold.

Jeg er helt enig... og objektivt vurdert vil jeg mene at en E46 318i (Touring) med N42B20 motoren på 143 HK er en av de mest fornuftige nyere bilene man kan kjøpe i Norge i dag. Motoren er uten tvil en av de aller beste alminnelige motorene med fire sylindre man kan kjøpe. Den yter i E46 318i 143 HK ved 6000 rpm og 200 Nm ved 3750 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 9,3 sekunder og topphastigheten er 218 Km/t. Gjennomsnitlig har den ved blandet kjøring et forbruk på 0,72 liter/mil.

E46 320i med M52B20 motoren yter 150 HK ved 5900 rpm og 190 Nm ved 4200 rpm. Den klarer 0-100 Km/t på 9,9 sekunder og topphastigheten er 219 Km/t. Ulempen med en svak rekkesekser viser seg med et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 0,89 liter/mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...