Gå til innhold

Kvinner kjører bedre enn menn ?  

143 stemmer

1. 1. Kvinner kjører bedre enn menn ?

• Ja! Mye bedre kontroll enn menn!
      2
    • Ja! For få kjører og de tar det så med ro!
      5
    • Kansje? Menn har vel bedre tro på seg selv og tar sjangser!
      32
    • Nei! Tror det ligger likt
      20
    • Nei! Kvinner kan ikke å kjøre!
      86

Anbefalte innlegg

Skrevet

greit at de kjører roligere. men hva gjør ei dame hvis ræva kommer ut på glattisen f.eks? trår på bremsen og bilen går rett fram og tar 3 hjørner på bilen eller noe! :)

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er mye mulig at det dere skriver om kvinner og bilkjøring er ironisk og spøkfullt ment, men jeg vil allikevel påpeke at dere fremviser en generell undertone av mannsjåvinisme og generelle fordommer om/mot kvinner. Hvordan kvinner kjører bil varierer naturligvis like mye som for menn... og hvis det hadde vært like mange kvinner som var interessert i biler som det er menn... ville vi nok også se flere kvinner i ulike varianter av motorsport. Det er iallefall påvist at kvinner genetisk har både bedre reflekser og en bedre reaksjonsevne enn menn... noe norske Liv Berstad var et eksempel på da hun på 90-tallet dominerte Top Fuel dragracing. Michele Mouton beviste tilsvarende da hun tok Audi til nye i høyder i 1981 med det som den gangen var den nye Audi Quattro (les: ur-quattro). Hun vant World Rally Championship (WRC) og ble av teamledelsen foretrukket som sjåfør nettopp på grunn av usedvanlig gode reflekser og koordinasjonsevner. NASA har erfart tilsvarende på ulike oppdrag med romfergen... kvinner er faktisk bedre egnet til spesielle oppgaver der gode reflekser og koordinasjonsevner er viktig. På generelt grunnlag vil jeg absolut mene at en diskusjon kvinner vs. menn lett blir både tåpelig og tendensiøs

Skrevet

Personlig så synes jeg kvinner og menn oppfører seg forskjellig i trafikken. Menn er ofte de som driter seg ut ved å ta vann over hodet og krasher og lager derfor omfattende skader på bilen.

Kvinner er flinkere til å lage småbulker og ripe litt her og der(kantkjøre felger?). De skadene menn påfører bilene når de kolliderer må taes på forsikring pga. de er så omfattende, mens småbulkene til damene som regel blir utelatt. Derfor er statistikken slik idag at damer er flinkere enn menn til å kjøre bil. Jeg er enig i det at en flink sjåfør krasher sjeldnere og derfor at kvinnene sånn sett er flinkere på den biten. MEN jeg har ihvertfall inntrykk av at flere kvinner enn menn sliter med enkle ting som å rygge med speil, vite hvor stor bilen er i forhold til parkeringslomme, ikke rygger tilbake og justerer bilen ved parkering, men kjører på for å se om det går og ripe opp både sin og den andre bilen, være varsom med girspaken og huske å holde clutchen inne helt til bilen er i gir osv.

Det er helt klart at det finnes unntak her både med kvinner og menn. Jeg har sett mange menn som ikke kan å kjøre bil, og kvinner som er flink til å kjøre bil. Hadde menn vært flinkere til å se sin begrensning hadde ulykkes statistikken vært mye lavere. Hadde småbulkingen som kvinner ofte gjør blitt registrert hadde nok menn og kvinner stått ganske likt når det gjelder å krasje.

Skrevet

kjenner jenter som er bedre bilførere enn de fleste menn. men desverre er det også mange damer som er komplett håpløse. kan dra fram en som jeg smadra bilen til på storo. sjekka ikke speil før feltskifte og brukte ikke blinklys. litt ydmyk tone? neida,unge gutter som meg (ser ut som 18 fortsatt) burde ikke hatt lappen når vi villmannskjørte sånn. hadde visstnok kjørt forbi henne i motsatt felt,i en urovekkende hastighet til tross for at hun signaliserte sving..... ca 15 vitner hadde en annen oppfatning og saken var biff,men alikavel.

synes det er gjennomgående kvinner (helst godt over 30år) som kjører på retten sin koste hva det koste vil,nekter å legge seg ut i venstre felt på 2feltsvei ved akselerasjonsfelt,skifter felt uten bruk av speil og som lusekjører. ikke lenge siden jeg lå bak en dame her i nabolaget som kjørte i 40 i 60 sonen. vi skulle samme sted og stoppet og spurte hva faen som skjer. det er glatt sa damen -det var riktignok 1 minusgrad,men tørt på veien?

mange idiotkarer også,men når jeg virkelig klikker i bilen er det oftest ett kvinnfolk foran. det kommer seg kanskje med åra nå som jenter tar lappen på eget insj og ikke i 40åra når gubben har stikki avgårde med en eller annen tøs..

Skrevet

Har en mor som hater kvinnfolk bak rattet når hun er ute og kjører. Synes det sier ganske mye!

Skal og legges til at hun elsker å kjøre fra rånere og menn i 40- årene som tror de er raskere ut av lyskrysset.

Skrevet

Med fare for å bli brent med det jeg sier nå, sier jeg det likevel.

Men det ligger vel også noe i hva vi har blitt oppdratt med. Jeg lekte med biler når jeg var liten. Tråbil, olabil, bilbane m.m. Det var alltid fatter'n som var med å bygde og laget alt til f.eks modellbiler og olabilene. Kunne aldri sett for meg at mutter'n ville gjort det samme. Gutter blir på en måte oppdratt av fedrene til ting som har med mekanikk og kjøretøy å gjøre.

Trenger strengt tatt ikke nevne da at jentene blir oppdratt av mødrene til diverse andre "ting". Kommer også ann på hvem ungene henger med på skolen. Vil si at enkelte "guttejenter" som hang med gutta på skolen har større kjangs for å bli bilinteressert.

Vil tørre påstå at hadde det vært omvendt hadde det vært flere bilintresserte kvinner i landet i dag. Så skal man gå statistikken i røttene blir den feil.

Blir som med samme "påstand" som at "menn er de beste kokker" vel, kommer ann på omstendighetene. Dama kan lage sjokoladekake, det samme kan mutter'n. Både jeg og alle andre mannlige sjeler i familien lager kaker som smaker såpe. Skal man lage en statistikk på hvem som lager best kake, jo, kvinner er best til å lage kake, men det finnes de eksepsjonelle menn som er minst like flinke hvis ikke flinkere. Men kvinner ville vært flertall.

Satt dette på spissen, men dere tar poenget. Sikkert rotete skrevet og, men akkuratt stått opp så bruker den unnskyldningen :roll:

Skrevet
Kan ikke denne statistikken ha noe og gjøre med at de fleste bilene er registrert på menn og brukt av kone samboer?

Dagens :lol::lol::lol:

Må seie meg einig med Mexos. Heilt klart at når kvinner "kresjer" så lager dei småbulker og riper. Mens me mannfolk veit korleis det skal gjerest og gjere det skikkeleg!

Kvinner er meir forsiktige og redde for å øydlegge ting, men når det gjelde å ripe opp bilene med handleposer o.l, så trur eg dei hadde hatt 90 % meir enn gutta!

Eg vil ikkje påstå at at kvinner er dårlegere til å kjøyre enn menn, men dei tenke nok litt lengre, ser faren med det og teke det derfor rolegere.

Men du finne jo begge deler der også.

Har ei søster som eg er temmeleg sikker på hadde kjøyrt fra mange av "tøffingene" her!

Skrevet
Med fare for å bli brent med det jeg sier nå, sier jeg det likevel.

Men det ligger vel også noe i hva vi har blitt oppdratt med. Jeg lekte med biler når jeg var liten. Tråbil, olabil, bilbane m.m. Det var alltid fatter'n som var med å bygde og laget alt til f.eks modellbiler og olabilene. Kunne aldri sett for meg at mutter'n ville gjort det samme. Gutter blir på en måte oppdratt av fedrene til ting som har med mekanikk og kjøretøy å gjøre.

Trenger strengt tatt ikke nevne da at jentene blir oppdratt av mødrene til diverse andre "ting". Kommer også ann på hvem ungene henger med på skolen. Vil si at enkelte "guttejenter" som hang med gutta på skolen har større kjangs for å bli bilinteressert.

Vil tørre påstå at hadde det vært omvendt hadde det vært flere bilintresserte kvinner i landet i dag. Så skal man gå statistikken i røttene blir den feil.

Blir som med samme "påstand" som at "menn er de beste kokker" vel, kommer ann på omstendighetene. Dama kan lage sjokoladekake, det samme kan mutter'n. Både jeg og alle andre mannlige sjeler i familien har lager kaker som smaker såpe. Skal man lage en statistikk på hvem som lager best kake, jo, kvinner er best til å lage kake, men det finnes de eksepsjonelle menn som er minst like flinke hvis ikke flinkere. Men kvinner ville vært flertall.

Satt dette på spissen, men dere tar poenget. Sikkert rotete skrevet og, men akkuratt stått opp så bruker den unnskyldningen :roll:

syns dette var bra skrevet! veldig riktig og fornuftig!

Skrevet

De er etter min mening upassende, men jeg har fortalt hva jeg mener om saken og jeg føler ikke for å konkretisere budskapet mer enn jeg allerede har gjort. Det var åpenbart lett å finne filmer som forsøker å være morsomme på kvinners bekostning. Er det like enkelt å finne tilsvarende filmer som forsøker å være morsomme på menns bekostning ?... eller er det vanskelig fordi fordommer vedr. kvinner og bilkjøring (inkl. mye annet) dyrkes aktivt i store deler av verden... :roll:

Skrevet

De er etter min mening upassende, men jeg har fortalt hva jeg mener om saken og jeg føler ikke for å konkretisere budskapet mer enn jeg allerede har gjort. Det var åpenbart lett å finne filmer som forsøker å være morsomme på kvinners bekostning. Er det like enkelt å finne tilsvarende filmer som forsøker å være morsomme på menns bekostning ?... eller er det vanskelig fordi fordommer vedr. kvinner og bilkjøring (inkl. mye annet) dyrkes aktivt i store deler av verden... :roll:

Ja, ligger en del i det at det allerede er fordommer for kvinner og bilkjøring som gjør at slike filmer blir populære å poste, og ikke minst sett på steder som youtube. Var derimot ikke like lett å finne filmer av flinke kvinnelige sjåfører eller dårlige mannlige.

Skrevet

Dere som sier at damer ikke kan kjøre. Vet dere ikke at det er BMW førerne som er de dårligste førerne her i landet ? Det er derfor forsikringssummen er så høy på enkelte modeller. 3 serien har nok de dårligste førerne ser det ut til. :lol:

Skrevet

jeg tror at menn og kvinner er egentlig ganske like... bare at menn enkelte ganger skal tøffe seg eller fordi de ikke vil forbikjørt av en kvinne...

At menn er mer utsatt for ulykker er vell kanskje fordi det er flere menn bak rattet enn kvinner? ihvertfall slik jeg ser det..

3-serie har høy forsikring fordi ungdommen har peiling på bil ;):lol:

Skrevet

Det er vel forholdsvis enkelt å innse at etter boka er majoriteten av kvinnene bedre å kjøre fra A til B enn menn, fordi de er mer forsiktige. MEN jeg vet om langt flere kvinner enn menn som aldri skulle hatt lappen. Jeg er av den oppfatning at den teoretiske delen godt kunne vært strengere enn den er idag, med vektleggelse på at man ikke bare må vite hva skilt betyr og hva et enkelt trafikkbilde tilsier, men at man skal forstå det og kunne bruke det til daglig.

Et ordtak sier vel at det finnes 3 former for løgn: Løgn, jævla løgn og statistikk :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...