Gå til innhold

Min E46 M3 [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 466
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dekkene sitter bedre nå etter litt innkjøring. Var de første km som var værst, så tredjegiret sitter nok nå.

Og jeg tenkte ikke på blinking i DSC-lampa. Med den avslått merket jeg bilen beveget seg ut bak selv i tredje, men er som sagt bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC - Dynamisk stabilitetskontroll, inkludert traction modus, CBC og bremseassistent. DSC registrerer tendens til skrens så tidlig at bilen stabiliseres i løpet av få millisekunder. Traction modus DTC er en underfunksjon i DSC. Ved å tillate litt mer hjulspinn gir Traction-modus bedre fremkommelighet i spesielle kjøresituasjoner..

Forøvrig en meget pen bil, Magnus! Hvordan fungerer dekkene? Hva slags merke var det du hadde valgt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Forøvrig en meget pen bil, Magnus! Hvordan fungerer dekkene? Hva slags merke var det du hadde valgt igjen?

Takktakk. :)

Som sagt så har dekkene blitt bedre etter litt innkjøring, så de virker greie nå, men absolutt ræva i forhold til sommerdekk. Får se hvordan de er på snø...

Det er Yokohama IceGuard. Omtrent det eneste dekket i denne dimmensjonen med Q-merking.

@RobertN: Takk for det. Er en (oppnåelig) drømmebil for meg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kan etter litt vinterbruk, skrive under på at M3 er en flott vinterbil. :)

Dekkene fungerer flott på vinterføre, og blitt mye bedre på tørr og våt asfalt også.

Men det skal sies at jeg HAR dårlig samvittighet for den på denne årstiden... :(

Så etter endt skiutflukt til Norefjell idag, har jeg vasket den i selvvask med MASSE underspyling...

Her et bilde fra idag etter at "fjellgeita" hadde tatt oss delvis sidelengs opp i bakken. 8)

0588h291fake1pr4r1af.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har dårlig samvittighet med å bruke dette smykket som vinterbil. Men det stiller bare høyere krav til deg, og din bilpleie :) . Og fy inne i hæ.... å tragisk føre det er om dagen, takke seg til 5 til 10 minus og opphold på denne tida av året :roll: .

Hvor hadde dere skia, følgebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at enkelte steder har snø hvertfall. Her i Oslo omr. blåser det noe innmari samtidig som det regner. Finnes ikke en snøflekk. Jeg er personlig ikke noe glad i snø her nede i lavlandet (fjellet er greit), men nå foretrekker jeg faktisk 5 blå og snø på veiene.. Ellers må jeg si nok en gang at dette ser ut som et svært pent eksemplar av en M3. En bekjent kjøpte seg nylig en rød E46 M3 med manuell girkasse og etter en prøvetur ble jeg virkelig smeltet. En E46 M3 skal jeg ha en eller annen dag, det er bare helt rått..! :o

Steffan: Jeg vil tro skiene fant plass i skiposen? Eller tar jeg feil..? :?:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiene gikk flott inn i bilen med 30/70-delt baksete. Legger ned 30-delen bare.

Hadde skipose i den forrige, men delte heller setet der også. Knotete å bruke.

Bare jeg av oss tre som var der den dagen, som ikke står Telemark ja. Liker kombinasjonen av twintip og fast hel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...