Gå til innhold

Min E46 M3 [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 466
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe - joda, ordnet seg jo det. Men slikt er jo litt merkelig synes jeg. Kostet meg tid og irritasjon.

Blir litt betenkt... :-k

Det har ALLTID vaert noe naar jeg har faatt bilene tilbake fra verksted. Skulle gjerne gjort ting selv jeg, men det har jeg verken verktoey eller kompetanse til.

Oppdaget enda mer irriterende drit, da jeg vasket bilen istad. De har hatt av fangeren forran, og dette er det desverre spor etter i form av riper. Ser ogsaa ut til at de har "vasket" i denne sammenhengen, med mattende riper som resultat.

Samt endel smaamerker her og der, som ikke har vaert der foer.

Skal proeve aa polere det bort, det meste gaar sikkert bort, men ikke alt paa fangeren. Jeg kommer til aa snakke med dem om dette.

Dette kan sikkert hoeres fryktelig pirkete ut, men jeg ER pirkete, og gjorde dette klart og tydelig for dem da jeg leverte den fra meg. Irriterende.

Jeg bruker mye tid og penger for aa holde den som jeg vil ha den, og blir irritert naar de ikke klarer aa respektere dette.

For dere som lurer, saa sikter Kjetil til at de hadde prestert aa sette venstre bremseskive paa hoeyre side, og motsatt...

Husker du forresten at jeg spurte ang en ulyd i hoeyre forhjul paa CCN-forumet Kjetil? Dette var pga slitt bremseskive.

Dette ble gjort paa merkeverksted ( :roll: ) denne uken:

-Skiftet bremseskiver forran

-Skiftet bremseklosser rundt hele

-Skiftet bremsevaeske

-Skiftet olje/filter

-Skiftet spylervaeske-pumpe-motor

-Utbedret vannlekkasje i doer, og skiftet laasekasse som kranglet i forbindelse med dette.

-Skiftet frontrute

-Skiftet tenningsbakstykke

-Skiftet trykkslange ifm servostyring

-Skiftet begge baerearmer forran

-Gaatt over understell og motor iht sjekkliste for E46 M3

-Sjekket, utbedret og nullet alle feilkoder paa diagnose

-Firehjulskontroll

Da er den i garantert 100% teknisk stand. :D

Og for dere som lurer - det ble dyrt ja... :?

Beklager mangelen paa ae, oe og aa... Sitter paa en amerikansk Mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og proevde E92 M3 istad. Herlig bil! :D

Gikk jo selvfoelfelig noe bedre enn min. Foeles og ser jo nyere ut, men vil paastaa at det ikke var noen nedtur aa sette seg inn i min igjen etterpaa.

Den mest aapenbare forskjellen var lyden. Heftig med turtalls-aatter!

Naa fikk jeg jo ikke akkurat testet den saa grundig, men absolutt nok til at det ga mersmak.

Hadde jo vaert goey aa oppgradere om ikke saa ALTFOR lenge... :-k

Denne feks:

58_1251466713.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Gleder meg til å se din ferdig med alt du skal gjøre også. :)

Karbon-greiene ja - uoriginale deler utgår for min del for all fremtid. Med mindre det er produsert av velrenomerte leverandører som Hartge, ACS osv.

Hvordan er kvalitet og passform på feks Stassentech og Vorsteiner?

Men den servicen jeg har hatt den på, blir så dyr at jeg ikke har råd til noe annet nå uansett. Har veldig lyst på original CSL-diffuser, men det ble nye bærearmer istedet - viktigere det. :wink:

Dynamoen har ikke jeg byttet, mulig den har blitt byttet før jeg kjøpte den. Husker ikke akkurat nå.

Det gamle motordekselet bruker jeg ikke nei. Det er en liten sprekk i det, pluss at M'en bærer preg av noen års varme.

Jeg har kjøpt og montert nytt originalt, om jeg ikke har nevnt det tidligere i tråden.

Hei Magnus, vorsteiner har ikke 100% passform har jeg hørt av en som har erfaring med dem.. strassentech har 100% passform mente han samme karen.. kom akkurat på at usa produkter kan jo ikke passe på tyske biler så godt som tyske produkter til tyske biler :D

jeg venter på den csl diffusern selv, har venta lenge lenge nå... om du skulle ha diffusern, bestiller du fra bmw da eller?

nå gruer jeg meg til min bil skal på service :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller i tilfelle diffuseren fra BMW eller GS ja.

Service kan bli dyrt ja.

Men disse tingene som ble gjort paa min naa, hadde nok vaert nesten like dyrt paa en 320 ogsaa. Ingen spesifikke M3-ting, bortsett fra sjekklisten som ble gjennomgaatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig vaer idag, saa derfor ble den selvfoelgelig brukt til vaarshining av bilen, som egentlig skulle gjoeres i paasken.

Fikk gjort trinn 1 idag.

Nappet av sidelistene og skrudde av skilt, grundig vask av hele bilen inkludert doerkarmer ol, en runde med ScratchX paa smaariper, og hele bilen med lakkrens.

Alle produkter som benyttes kommer fra Meguiar's.

Imorgen skal bilen foerst vaskes, saa poleres med TechWax og taes innvendig.

Et par bilder til inspirasjon:

m7v0x0ywk2dil1izyt8v.jpg

rx5vonvse3jjfy2e50rr.jpg

98q2i7amo0a3bxtal9h8.jpg

h0gij8ph2yb5waiek453.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du benytte noe annet enn tech wax?

Jeg har holdt på med tilsvarende i uken. Brukte først Meguiars Deep Crystal paint renovater(tror jeg den heter). Deretter Deep crystal polish. Tilslutt la jeg tech wax på hele bilen og lot det stå over natten.

Å la tech waxen stå over natten syntes jeg er helt supert, blir merkbart bedre enn å tørke den bort med en gang.. :)

Fortsatt en utrolig pen M3 du har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel kanskje brukt den samme som meg - Deep Crystal Paint Cleaner?

Denne er egentlig trinn 1 i en serie paa tre produkter. Foerst den, saa Deep Crystal Polish (den du bruker), deretter Deep Crystal Carnauba Wax.

Snakket med en hos importoeren, der jeg kjoepte det meste jeg bruker, han sa disse tre tinnene ikke var noedvendig om man bare hadde en normalt "slitt" bil.

Jeg endte derfor opp med denne lakkrensen og TechWaxen. TechWaxen skal jo vaere veldig bra, saa jeg har tenkt til aa avslutte med denne ja.

Ja, du anbefaler aa la den ligge paa en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få sagt det nok.. Bilen din er ikke annet enn nydelig og ser ut til å være svært, svært velholdt. Gamlebilen din var jo virkelig et smykke, noe som denne også ser ut til å være.. Lov meg at du forsetter å ta like godt vare på den og at du sier ifra den dagen den skal selges..! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel kanskje brukt den samme som meg - Deep Crystal Paint Cleaner?

Denne er egentlig trinn 1 i en serie paa tre produkter. Foerst den, saa Deep Crystal Polish (den du bruker), deretter Deep Crystal Carnauba Wax.

Snakket med en hos importoeren, der jeg kjoepte det meste jeg bruker, han sa disse tre tinnene ikke var noedvendig om man bare hadde en normalt "slitt" bil.

Jeg endte derfor opp med denne lakkrensen og TechWaxen. TechWaxen skal jo vaere veldig bra, saa jeg har tenkt til aa avslutte med denne ja.

Ja, du anbefaler aa la den ligge paa en stund?

Ja:) Er nok samme...3steg ja..:)

Er nok ikke nødvendig med alle "stegene" nei... Jeg har kun brukt tech wax tidligere og..

Den største visuelle forskjellen syntes jeg klart kommer etter å ha brukt tech wax'en :wink:

Leste i en debatt ang bilpleie ifjor at enkelt lot den stå i noen timer, var da en som sa at han lot den stå over natten. Prøvde så dette(litt skeptisk) og syntes det var helt supert:)

Jeg trengte nesten ikke å jobbe med å få den bort.. Var bare å tørke lett bort med en mikrofiberklut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen:

Ja, jeg proever aa holde tingene mine ved like. Er vel en kombinasjon av at jeg synes det er goey, at ting selvfoelgelig holder seg i god stand lengre, og at det rett og slett loenner seg. :)

Du er vel ikke akkurat mindre noeye selv. :)

Regner med aa se deg og 5-ern paa vaarmoenstringen 4. mai? Jeg skal jobbe den dagen, men regner med aa faa til en liten tur innom.

Jeg skal nok paa NSK-moenstringen ogsaa, kommer jo inn med M3 naa, om den kun har to doerer.

@Superbeetle:

Jeg skal proeve aa la den ligge paa litt jeg. Om ikke hele natten, saa et par timer iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen:

Ja, jeg proever aa holde tingene mine ved like. Er vel en kombinasjon av at jeg synes det er goey, at ting selvfoelgelig holder seg i god stand lengre, og at det rett og slett loenner seg. :)

Du er vel ikke akkurat mindre noeye selv. :)

Regner med aa se deg og 5-ern paa vaarmoenstringen 4. mai? Jeg skal jobbe den dagen, men regner med aa faa til en liten tur innom.

Jeg skal nok paa NSK-moenstringen ogsaa, kommer jo inn med M3 naa, om den kun har to doerer.

Det er flott at du viser slik entusiastme. Bilene dine forbinder jeg kun med smykker! Å være nøye med bilen er en viktig del av et bilhold og samtidig er det jo morsomt. Jada, tar turen innom 4. mai, blir bra å se bilen din også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har trinn 2 av helgens plan blitt gjennomført.

Vask og tørk av bilen, deretter polering av ALT (untatt dekk) og innvendig vask/støvsuging.

Jeg må bare si at jeg er UTROLIG fornøyd med Meguiar's-produktene.

TechWax'en jeg brukte idag ga et bra resultat og var meget enkel å jobbe med.

Påførte den på hele bilen, inkludert vinduer, pakninger, felger og i dørkarmer.

Mens dette lå på, med bilen delvis i solen, tok jeg bilen inni og spiste lunsj.

Vet man ikke skal polere i solen, men det stod på flasken at den kunne påføres i solen, om bilen ikke var så varm at den ikke kunne tas på, samt at min erfaring er at dette mer gjelder stekende sommer-sol og 30 grader i skyggen.

Et par timer senere, polerte jeg det hele av med en microfiber-klut. Veldig enkelt og null støv, som andre polerings-midler etterlater seg.

Fikk vasket kjapt over motorrommet, sprayet litt 5-56 i diverse hengsler og klint inn dekksidene med en gel som ser ut til å fungere bra.

Byttet endel propper og klikket sidelistene på plass igjen.

Skiltene har jeg ikke skrudd på ennå, det bak kommer på imorgen, men det forran har jeg nesten lyst til å kjøre uten litt. Fangeren kommer mer til sin rett synes jeg...

Et par bilder av dagens resultat:

uk9l6lndof50hqgeoi9i.jpg

wwn6u6qk8r7xvj0tonnu.jpg

7z5ryst3cyxz5l6dgiok.jpg

3aacdy2ptd9pxmduq7xj.jpg

d2ef78gae5lg0caryrkj.jpg

Jeg kjøpte en felg-kost for å se hvordan det funket, men syntes det er bedre å bruke en svamp. Fikk derfor et spøkefullt tips om at den kunne brukes til eksosen, men jeg tok han på ordet og prøvde den. Genial til rundt og INNI pottene! :lol:

pov87vrn9ae572xhdmfr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...