Gå til innhold

Umbrako skrue til bremseskive. Ok uten??

Arild G.
 Share

Anbefalte innlegg

er det egentlig viktig at den lille umbrako skruen som holder bremseskiva på plass er der? hjulboltene holder jo allt på plass.

det er snakk om bremseskiva forran på en e30.

fikk den ikke opp med umbrako-nøkkel (sporet i bolten er jo mjukt som varmt smør) og prøvde å banke inn torx bits trikset, med det fungerte heller ikke.

borret litt og satte inn en grisepikk, men den knakk. :roll:

borret vekk hodet på bolten slik at jeg fikk av bremseskiva, men får ikke ut resten av bolten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å bruke Dremel (eller tilsvarende) til å skjære et flatt spor på de skruene der, da slipper du som regel å borre de opp. Kan bruke slik bankesak med flatt "bit" på de om de sitter skikkelig.

Grisepikk tror jeg aldri jeg har fått ut noe som helst med på fornuftig vis. Det er et verktøy som bare sprenger boltene utover og gjør at de sitter enda bedre om det brukes i slike tilfeller. Det fungerer kun i helt spesielle situasjoner - ikke til alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 years later...

Poenget med den lille skruen er at det ikke skal komme skitt mellom skive og nav når hjulet tas av. Det kan medføre vibrasjoner. Som kjent er BMW følsom for vibrasjoner.

Og er man riktig uheldig når man skifter hjul og får litt snurr på skiva kan hullene til hjulbolter forsvinne bak navet på bremseskiva. Da må man pirke dem fram igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...