Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror nok ikke at det tallet som kommer opp i den testen er km stand på bilen.

angående bildet, så synest jeg bilen ser litt for "harry" ut. Jeg hadde nok valgt andre felger, speil, blinklys og front. men smaken er jo som baken.

her er en side der du ser hvilken serie som heter hva:

http://www.bmwinfo.com/

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
316,318,320,323 osv sier hvilken motor det står i. alle 3 serier har disse. e36 sier hvilket karroseri det er... no vet ikke når de første og siste ble laget.. 90-98 eller noe?

kjem ikkje e36 ut i 99 mod og ? eller er det berre t.o.m 98 ?

Skrevet
Må bare slenge meg på å kommentere at stand på bilen er ikke nødvendigvis symetrisk med km stand, kommer helt and på hvordan bilen er behandlet.

Enig. Merkelig hvor opptatte folk er av kilometerstand.

Skrevet
Merkelig hvor opptatte folk er av kilometerstand.

Nei, det er ikke merkelig i det hele tatt. Samme hvor bra en bil er behandlet så er kilometerstand uansett svært relevant. Fusk med kilometerstand er svindel, enkelt og greit.

Skrevet

Folk er veldig opptatt av km.stand i dag ettersom det er så mye juks ute å går. Tror nok hagenisse mener at en bil med høy km.stand kan være minst like bra som en med lav km.stand. Dette er jeg også enig i. Bakdelen med en bil som har høy km.stand er jo at den er vanskelig å selge, uansett hvor godt og pent behandlet den er.

Har hatt og sett på endel biler opp igjennom tiden, og det finnes veldig mange bra biler med høy km.stand.

Personlig er jeg ikke så veldig opptatt av km.stand. Er bilen godt velholdt, samt at servicer o.l er nøye fulgt opp, så er det godt nok for meg.

Enkelte har stor interesse for biler med lav km, kjørt av eldre mann etc.

Har en eldre kar på jobben som kjører en ny Opel. For en stund siden trodde han at det var noe galt med bilen ettersom den lå i fjusket rundt 90km/t på vei hjem fra jobb. Dette pågikk i noen kilometer, helt til han fant ut at han kjørte i andre gir. (og det på kald motor). Når denne Opelen skal selges så står det sikkert også : Pent kjørt av eldre mann :wink:

Skrevet

Uansett hvor lite det betyr for en privatmann, med høy km-stand, så betyr det mye ved evt. innbytte hos bilforhandler.

Der er de rå på å trekke ned innbytteprisen ved kjøp av ny bil, eller annen bruktbil, dersom bilen man kommer med har gått langt.

Selv om bilen både er, og ser strøken ut. Desverre.

Skrevet

Uansett hvor mye km.stand har å si eller ikke så er denne tråden basert på tullsnakk. Gikk straks ut å gjorde samme testen på min egen e36, som har rullet 175218km. Testen ga meg følgende tall:

364xxx km - 1

0000 km - 2

46xx km - 3

647xxx km - 4

2xx - 5

8x - 6

Noterte alle tall på papir og la ut på tur, den målte jeg til å bli 15,2 km.

Så kjørte jeg samme testen når jeg kom tilbake og noterte tallene, og ikke et eneste siffer var forsjellig. Kun km-standen som hadde økt fra 175218 km til 175233 km..

Om none har såpass peiling at de kan si meg hva disse seks tallene EGENTLIG betyr hadde jo det vært interesangt :D

Skrevet
Nytt spørsmål:

Hvilke BMW'er er e36 osv?

Hvorfor heter ikke BMW320i bare BMW320i? Hva menes med e36?

Jeg har funnet en annen fin 323 som jeg vil se på.. er 1996mod. 323 også e36?

Finnes det noen liste noe sted over hva som er e36, e40? e60? eller hva slags tall det er bak den e'n? SÅnn at jeg kan finne ut om det er 320, 323, 328 osv.?

Internt bruker BMW en "E-kode" for hver generasjon av sine serier. «E» står for Entwicklung, tysk for utvikling eller evolusjon. Kodene endrer seg kun ved større endringer eller ved introduksjon av nye serier. På de siste BMW modellene har stasjonsvogn, sedan, coupe etc. fått forskjellige kodenavn. E60 5 serie er sedan, mens E61 5 serie er stasjonsvogn. Legger ved noen eksempler under;

E60 - 5 serie sedan

E61 - 5 serie stasjonsvogn

E63 - 6 serie coupe

E64 - 6 serie cabriolet

E65 - 7 serie sedan

E66 - 7 serie limousine (Lang versjon)

E90 - 3 serie sedan

E91 - 3 serie stasjonsvogn

E92 - 3 serie coupe

E93 - 3 serie cabriolet

På de senere modellene vil du også kunne se at modellbetegnelsen kan lure deg. Vanlighvis vil f.eks en 520i være en 5 serie med 2 liters motorvolum, men siste 520i har 2.2 liter. På lik linje har 523i en 2,5 liter og den helt nye 525i har en 3.0 liters bensinmotor. 535d som f.eks er kraftpakken i 5 serien har "bare" en 3 liters dieselmotor (modellbetegnelsen sier opprinnelig 3,5 liter).. Det er ikke bare slike eksempler på 5 serien. Man kunne faktisk se slike eksempler på E46 (facelift) hvor 316i hadde en 1,9 liters motorvolum.

Under "Teknisk" i menyen på venstre side finner du noe som heter "Modellguide".. Her er en modellguide med litt div. informasjon om forskjellige modeller. NB! Modellguiden er ikke oppdatert.

Skrevet
T.A.S:

Trippelpost på meterlangt innlegg :lol:

Det er viktig å poste minst to ganger, aller helst tre, hvis du vil at noen skal få med seg det du har skrevet.;)

Å f... :lol: Det var åpenbart internetten som tullet litt når jeg skrev dette innlegget. Ved klikk på OK kom meldingen "Siden kan ikke vises" og måtte derfor gå tilbake for å legge det inn. Tydelighvis kom det 3 ganger.. Får en moderator til å slette 2 av de.

Skrevet

Er det ikke slik at det tennes en prikk ved siden av km standen om den ikke stemmer med km standen som registrert på de andre komponentene i bilen?

Skrevet

E36 lager ikke km stand slit som noen av dere sier.. er faktisk ikke noen sikker måte å sjekke km stand på E36 desverre. De tallene som kommer opp når man tar instrument testen har ikke noe med ekte km stand å gjøre.

Men er en måte du kan få en liten pekepinne på hvor langt den er gått. BMW kan vist lese ut hvor mange liter drivstoff som er forbrukt. Dette lagre ECU. Hvis du da for rede på drivstoff volumet så kan du dele dette på antall km som står. Hvis da bilen har brukt 0,5l pr mil så skjønner man at det er noe muffens med km stand..

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...