conzoz Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Heisann Har planer om å bygge meg en liten Go-Kart. Om noen har forslag til hvordan dette burde gjøres og hvaslags motor som bør brukes så er det bare å slenge det ut! Har sett litt på en grassklippermotor, og tenker å sveise sammen ei ramme. Lenger enn det har jeg ikke kommet. Så er bare å komme med forslag! -Olav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 grassklippermotor blir for dårlig,set på en M3 motor hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 blir vel kanskje litt stor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 har selv vært inne på den tanken, tenkte å bruke en trimmet 50ccm.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 plenklipper er vel for liten motor??? Jeg ville prøvd å fått tak i en 250ccm helcrosser motor eller noe! Får jo slike gamle slitne helcrossere ganske billig tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Har et vennepar som bygde en "gokart" til guttungen. De sveiset en ramme og brukte gressklippermotor. Ønsker du fart bør du finne noe større enn en gressklippermotor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 En venn av meg har en crosskart som er godkjent for banekjøring. Og han har sette på en 520cc KTM motor, og det går noe helt sykt. Spinner som bare det på tørr asfalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Har en film av noen som har bygget med en Kawazaki ZX6R ninja motor på 110hk! den gikk ikke så dårlig at det gjorde noe!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-taufic- Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 litt ot DETTE er sinnsykt suzuki gsx 1000ccm på ein smart fytti biiiiiip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre Robert Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Her har du noe å satse på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 hvorfor ikke bare kjøpe en go kart, jeg kjøpte meg en med 125ccm motor, denne gjør 120km/t uten problemer ohså er det helt sykt drag ifra 6000-13900o/min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conzoz Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Det er mulig at en gressklippermotor blir for liten. Men kanskje en snøfresermotor på en 8 - 9 hk ? Det viktigste er at den er en luftkjølt vil jeg tro. Fin den filmen Andre Robert! Gikk unna der! Tenkte bare at dette skulle være et hobbyprosjekt som jeg kan holde litt på med. Hva slags overføring til aksling ville dere laget da? Kjede eller reimer? Dino lager en solid ramme etter det jeg kan se. http://www.dino.dk/Mercury.58.0.html Min ramme blir nok en del simplere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 jeg jobber på en gokart hall og vi har karter fra Dino de har en 270cc motor på 9hk som drar ganske greit Vil tro de motorene kan trimmes en god del og. Noe som kan spare deg masse arbeid er å ta kontakt med en gokart hall og spørre om de har en brukt ramme å selge deg billig. Vi har flere delekarter og gamle rammer liggende og tviler på at vi er de eneste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conzoz Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Det var nok ikke dumt. Riktignok tror jeg ikke at rammen blir det største problemet, Men dersom akslinger og alt er på plass så er det jo litt jobb å spare. Skal forhøre meg litt i Trondheimsdistriktet og se om jeg kan få tak i noe. Så en motor på rundt 9 hester går med andre ord greit?! -Olav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Jeg har en gammel snøscooter motor som jeg tenkte å prøve å bruke til et cart bygge. 440ccm og 50hk Tenkte å plukke med variatoren også sånn at jeg får trinnløs giring Sikkert litt fare for at den kan gå litt varm, men det får en se:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå