Gå til innhold

Noen av dere som har bygget en Go-Kart?

conzoz
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Har planer om å bygge meg en liten Go-Kart. Om noen har forslag til hvordan dette burde gjøres og hvaslags motor som bør brukes så er det bare å slenge det ut!

Har sett litt på en grassklippermotor, og tenker å sveise sammen ei ramme. Lenger enn det har jeg ikke kommet. Så er bare å komme med forslag!

-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at en gressklippermotor blir for liten. Men kanskje en snøfresermotor på en 8 - 9 hk ? Det viktigste er at den er en luftkjølt vil jeg tro.

Fin den filmen Andre Robert! Gikk unna der!

Tenkte bare at dette skulle være et hobbyprosjekt som jeg kan holde litt på med.

Hva slags overføring til aksling ville dere laget da? Kjede eller reimer?

Dino lager en solid ramme etter det jeg kan se.

http://www.dino.dk/Mercury.58.0.html

Min ramme blir nok en del simplere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber på en gokart hall og vi har karter fra Dino :) de har en 270cc motor på 9hk som drar ganske greit :) Vil tro de motorene kan trimmes en god del og. Noe som kan spare deg masse arbeid er å ta kontakt med en gokart hall og spørre om de har en brukt ramme å selge deg billig. Vi har flere delekarter og gamle rammer liggende og tviler på at vi er de eneste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke dumt. Riktignok tror jeg ikke at rammen blir det største problemet, Men dersom akslinger og alt er på plass så er det jo litt jobb å spare.

Skal forhøre meg litt i Trondheimsdistriktet og se om jeg kan få tak i noe. Så en motor på rundt 9 hester går med andre ord greit?!

-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...