Gå til innhold

BMW 1 serie 125?


CS
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor BMW ikke har kommet med BMW 125i?

Nå må man helt opp på 130i for og få sekser under panseret.

Samtidig er det også ett stort sprang fra 120i 170hk opp til 130i 265hk. For ikke å snakke om prisen 330 000,- mot 603 000,- (Priser for 3-dørs)

125i med 218hk måtte da hvert ett fint alternativ...

Var enda "værre" før da 120i "kun" hadde 150hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er som kjent ikke Norge verdens midtpunkt. I Sverige er forskjellen 71 000 kr (241/312K). 125i er nok verdens minste problem å lage, men den blir et slags meningsløst midtpunkt på vei opp til 130i (og etterhvert 135i). Markedet er såpass lite at det ikke er noe poeng i å prøve engang.

Dette gjelder også for 5-serie der forskjellen mellom 525i og 530i er latterlige 34 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger endel ''rykter'' rundt på internet om at BMW skal kåmme med en 123i som plasserer seg mellom 120 og 130, samt en ny 135Ti som skal ta opp kampen mot bl.a. Audi S3. husker desverre ikkje noe meir info om motoriseringa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor BMW ikke har kommet med BMW 125i?

Nå må man helt opp på 130i for og få sekser under panseret.

Samtidig er det også ett stort sprang fra 120i 170hk opp til 130i 265hk. For ikke å snakke om prisen 330 000,- mot 603 000,- (Priser for 3-dørs)

125i med 218hk måtte da hvert ett fint alternativ...

Var enda "værre" før da 120i "kun" hadde 150hk.

Ikke glem at e87 og e90 modellene med 2 l, ikke har 6'ern på 170 hk da, de har 2 l 4'er som du sier, men med 150hk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at e87 og e90 modellene med 2 l, ikke har 6'ern på 170 hk da, de har 2 l 4'er som du sier, men med 150hk:)

Nope... E87 120i og E92 320i har i dag en oppgradert versjon av denne motoren som yter 170 HK ved 6700 rpm og 210 Nm ved 4250 rpm. Denne motoren blir nok også å finne i de andre 3-seriene om kort tid... samt trolig også i en kommende billig 5-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger endel ''rykter'' rundt på internet om at BMW skal kåmme med en 123i som plasserer seg mellom 120 og 130, samt en ny 135Ti som skal ta opp kampen mot bl.a. Audi S3. husker desverre ikkje noe meir info om motoriseringa..

Hvis det kommer en 123i blir det sikkert den samme motoren som 523 har nå. 2,5l 190hk. Det blir nok en morsom og leken bil.

135Ti må jo bare blir helt rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nylig et innlegg av en person som påstod at han hvertfall hadde fått et nyhetsbrev fra BMW. Han hadde så kopiert nyhetsbrevet hvor det hele handlet om premierevisningene av Genève messen. Av 1 serie ble det nevnt at 123i vil tette mellomrommet mellom 120i og 130i. Dette skulle hvertfall skje ved introduksjon av 1 serie coupe og i samme slengen lanseres 135i på både 5 dørs, 3 dørs og coupe versjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært kjekt med en skikkelig motor i 1-serien også ja. 130i er så latterlig dyr.

Hadde da gitt mer mening med en 135i...

Jeg tror at det hadde vært en stor suksess hvis BMW hadde hentet frem M54B22 motoren igjen og hatt den som et seksylindret alternativ vis av vis N42B20 motoren. De er til forveksling like iom. at de begge yter 170 HK og 210 Nm... dog med den forskjell at M54B22 motoren yter 170 HK ved 6100 rpm og N42B20 motoren ditto 170 HK ved 6700 rpm. Tilsvarende yter M54B22 motoren 210 Nm ved 3500 rpm og N42B20 motoren 210 Nm ved 4250 rpm. Den største forskjellen ville nok ha vært bensinforbruket og ikke minst CO2 utslippet. Et grovt overslag gir et merforbruk for M54B22 motoren på 15-20% og et CO2 utslipp på 210 g/kilometer mot 152 g/kilometer for N42B20 motoren. Og med dette ser vi også hvorfor BMW har valgt å satse på en rekkefirer fremfor en liten rekkesekser... trist, men mer miljøvennlig... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært kjekt med en skikkelig motor i 1-serien også ja. 130i er så latterlig dyr.

Hadde da gitt mer mening med en 135i...

Hmm.. Jeg må si at jeg både er enig og uenig med deg. At 130i er dyr er det ingen tvil om, men sammenliknet med konkurrenter er den faktisk greit priset. 130i har 265hk og 315Nm hvor 0-100km/t går unna på 6,1 sekunder og toppfarten er begrenset til 250 km/t. Golf R32 har til sammenlikning 250hk og 320Nm hvor 0-100km/t går unna på 6,5 sekunder og toppfarten står til 250 km/t (så vidt jeg vet).. De begge har en pris på hhv. (BMW 130i/Volkswagen Golf R32) 603 800kr og 679 590kr. Med andre ord er det omtrent 75 000kr i differanse og til gjengjeld har 130i en sterkere motor. Med absolutt alt utstyr til de begge har de begge en pris på hhv. 776 210kr og 937 190kr (!!!!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...