Gå til innhold

Lufttrykk i Goodeyera Eagle F1 dekk

TheBirg
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt at trykket i disse dekkene burde ligge på 44 pund. (Ok, fra litt tvilsom kilde)

Men dog, er jo hverdt å spørre uansett. Skal visstnok fikse eventuell sporing.

Men jeg er litt tvilende da jeg antar at dette kanskje vil slite veldig mye på midtbanen på dekkene.

Størrelsen er 235\45-17 Og bilen er en 520 Touring 98 mod.

Er det noe i det, eller burde jeg følge bilens anbefalning hva trykket angår ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at trykket i disse dekkene burde ligge på 44 pund. (Ok, fra litt tvilsom kilde)

Men dog, er jo hverdt å spørre uansett. Skal visstnok fikse eventuell sporing.

Men jeg er litt tvilende da jeg antar at dette kanskje vil slite veldig mye på midtbanen på dekkene.

Størrelsen er 235\45-17 Og bilen er en 520 Touring 98 mod.

Er det noe i det, eller burde jeg følge bilens anbefalning hva trykket angår ?

Minimum 40 pund, vis ikke kan du regne med at felgen din blir skeiv ved første hull du kjører i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e39 kjører jeg med 235/40-18 og kjører med 3,3 kg(bar) er ikke sikker på hva det er i pund, funker veldig bra og ble anbefalt det trykket av både dekkforhandler og BMW verksted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hva vil 40 pund si i den vanlige måleenheten på luft-pumpene? (bar..)

Jeg har også kjøpt disse dekkene, og jeg finner ingen instruksjon/veiledning på hvor mye luft det skal være. Er vant fra mine forrige biler at det står i bensinlokket, men finner ingenting hverken der eller i instruksjonsboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har nå kjøpt disse dekka, og montert dem på. Jeg har prøvd med både 2.5 (som var anbefalt av forhandler) og 2.8, men jeg synes det sporer noe jævlig uansett. Er dette evt. noe en firhjulskontroll kan rette på? For om jeg en dag er litt uoppmerksom og holder bare en hånd på rattet så kommer jeg til å kjøre av veien slik det er nå. :(

Edit: Eller er det bare pga. at dekkene er helt nye?

Jeg merker mere og kraftigere sporing om morgenen til jobb, da det er kaldt ute og bilen er kald. På vie hjem fra jobb er det ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kjøpt disse dekka, og montert dem på. Jeg har prøvd med både 2.5 (som var anbefalt av forhandler) og 2.8, men jeg synes det sporer noe jævlig uansett. Er dette evt. noe en firhjulskontroll kan rette på? For om jeg en dag er litt uoppmerksom og holder bare en hånd på rattet så kommer jeg til å kjøre av veien slik det er nå. :(

Edit: Eller er det bare pga. at dekkene er helt nye?

Jeg merker mere og kraftigere sporing om morgenen til jobb, da det er kaldt ute og bilen er kald. På vie hjem fra jobb er det ikke så ille.

Sporing kan du jo få med feil impress også, tviler på at det blir noe værre pga dekka er helt nye, heller tvert om, jeg skiftet nye dekk på min bil foran og sporingen forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...