Hakon Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Joda... mange fine biler i London. Egentlig litt interessant å se, men samtidig gir det et litt villedende bilde av England da de aller fleste (som man ikke ser når man tasser rundt mayfair) egentig ikke er særlig rike i det hele tatt. England har egentlig et ganske sært klasseskille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 England har egentlig et ganske sært klasseskille. England har mer eller mindre det samme klasseskillet som man ser i resten av den vestlige verden bortsett fra... Norge og til en viss grad Sverige og Danmark. Av de vestlige landene er det faktisk klasseskillet i Frankrike som provoserer meg mest... der er det nå alt for mange fattige mennesker. I 1984-85 bodde jeg i England (Canterbury) og den relative forskjellen på rik og fattig var større den gangen enn den er i dag. Margareth Thatcher´s politiske revolusjon var upopulær, men den var effektiv og ga positive resultater for folk flest. Det er en tilsvarende omstilling Frankrike (og til en viss grad Tyskland) nå må gjennomføre. Litt av poenget med de fine bilene i England er at f.eks en E60 M5 kun koster ca. 760000,- norske kroner ferdig registrert på gaten. En E87 130i koster tilsvarende kun ca. 315000,- norske kroner... *sukk*... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Jeg kan jo legge til noen bilder fra et London-besøk i vinter. Det er riktignok en del flere rikinger i London enn i Oslo, men bilparken forøvrig er også av et helt annet kaliber. Mange luksusbiler, men også mange små vanlige biler. Forskjellen fra Norge er at omtrent alle bilene er 1-2-3-4 år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Til han som postet bilde av 7-serien...hvordan vet du at det er 745 ? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Til han som postet bilde av 7-serien...hvordan vet du at det er 745 ? =) Fordi at han som eide den parkerte akkurat da jeg gikk forbi, og jeg (bmw-gal som jeg er) stoppa han å spurte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Var jo dritrå den hvite!!! *sikle sikle* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 @kilronan: På bildet nr: 2 er det en Porsche Carerra GT jeg ser der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Ble selv fasinert av akkurat det samme sist jeg var i London, hvor utrolig mange M3 osv. som kjører rundt der. Samboeren min ble litt lei av det til slutt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 Til han som postet bilde av 7-serien...hvordan vet du at det er 745 ? =) Fordi at han som eide den parkerte akkurat da jeg gikk forbi, og jeg (bmw-gal som jeg er) stoppa han å spurte. Med mindre han har montert facelift-bagasjelokk på en pre facelift 7'er kan han ikke kjøre en 745. Bilen på bildet er nemlig en facelift-versjon og samtidig som stumpen ble frisket opp ble motorene oppgradert og da hoppet det en 4,8 liters V8'er som fikk navnet "750" og ikke "745" Det er nok en post facelift da støtfangeren på pre-facelift egentlig ikke så slik ut. Men 100% sikker kan man aldri være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 @kilronan: På bildet nr: 2 er det en Porsche Carerra GT jeg ser der? Det er faktisk helt korrekt -) Bildet er tatt utenfor Hyatt Regency London, The Churchill. Brukbart fem-stjerners hotell på den beste siden av byen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Til han som postet bilde av 7-serien...hvordan vet du at det er 745 ? =) Fordi at han som eide den parkerte akkurat da jeg gikk forbi, og jeg (bmw-gal som jeg er) stoppa han å spurte. Med mindre han har montert facelift-bagasjelokk på en pre facelift 7'er kan han ikke kjøre en 745. Bilen på bildet er nemlig en facelift-versjon og samtidig som stumpen ble frisket opp ble motorene oppgradert og da hoppet det en 4,8 liters V8'er som fikk navnet "750" og ikke "745" Det er nok en post facelift da støtfangeren på pre-facelift egentlig ikke så slik ut. Men 100% sikker kan man aldri være. Han sa at det var 745i, men jeg kan ha missforstått og han har kunnet sagt feil.. Snakker jo så veldig fort å utydelig de fleste engelskmennene.. Men er 100% sikker på at han allefall snakket om 745i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 så for d meste lexus is biler når jeg var i london for 3 år sia... men hvorfor gult skilt bak og hvit foran? d har jeg ikke lagt merke til før nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå