Niklas Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Hei folkens! Ettersom det er tid for sommerdekk de fleste steder i norge så lurte jeg på hva folk handler av dekk.. Har lest MYE rundt om i hele verden, har selv noen GOODYEAR eagle F1 dekk men dem er helt ferdig.. Dekka koster jo litt, ca 1000kr stk, det gjør jo stort sett de fleste andre dekkene også til 215/40/17 og rundt der (CONTINENTAL, NOKIAN, DUNLOP) Lurte på om det er noen som har kjøpt Billigdekk? Ser at det er en god del sjapper på nett som selger: SPECTOR LINGLONG TNG Star Performer HERO NANKANG FEDERAL HERA osv.. Noen som har prøvd ut desse dekka? dem ligger på rundt 500-800kr stk Kom gjerne med erfaringer osl, flere dekkmerker og forhandlere.
kabeldeigen Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Har prøvd Nankang NSII, var fornøyd jeg. Betalte 6800 for 4 stk 19 tommere. Og Toyo kostet 16000. Så 3 dekk sett for prisen av et. Skal ikke klage da, sporet lite også, ble kjempe overrasket...
ferthux Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Jeg kjøpte noe sånn billigdekk av Zena Linea.. De er serriøst dårlige... hehe:P punkterte 2mnd etter kjøp.. hele bakdekket var revnet opp mens jeg låg i 100km/t på E6n.. var ikke noe stein eller noe i bildet heller..;O
Mr_Sunde Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Har hatt flere billigdekk på mine biler og erfaringene mine er at de fleste av dekkene jeg har prøvd har fungert godt på tørt føre, men dårlig på vått føre.
Kenny_ Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Linglong er visst bare noe drit. Sporer uansett størrelse/bredde på dekkene. Skal selv gå til innkjøp av 2stk 18" 225/40 og 2 stk 18" 255/35 Federal dekk. 5382kr kommer dette på.. dette er ikke inkl omleggeing . med det får jeg gratis da jeg kjøper det på dekksjappen som kompisen min jobber på. kompisen min kjører vel på 19" federal dekk og han er fornøyd med de. Bra billig dekk.
Hansh Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Tror ikke jeg hadde turd å kjøpe noe som heter Linglong (fordommer lenge leve!) Prioriterer du sikkerhet og kjøreegenskaper så lønner det seg å legge litt penger i dekkene. Får det du betaler for, spesielt på våt vei der Toyo er veldig bra!
Mexos Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Jeg har prøvd Federal, faktisk i 215,40R17 Synes de dekkene fungerte fint til mitt behov Litt støy hadde de dog grunnet V-mønteret, men det var myke gode dekk som satt veldig godt
kvalaracing Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Har prøvd nankang ultra sport eller hva de het. Helt greie dekk det. Lite sporing og støy. Prisen er også veldig hyggelig.
jensemann23 Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 har nettopp satt på Sonar SX-1 dekk. De virker helt ok, men vet ikke så mye før jeg har kjørt en sesong da.
Niklas Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 Mye bra tilbakemeldinger her! Har gått til innkjøp av noen NANKANG 215/40 17. Disse dekka virker ganske bra med tanke på pris. for 2700kr ink frakt. Disse er veldig like Federal på mange måter, støy skal vere lav, godt veigrep på tørr asfalt, middels på våt komfortable å kjøre.. Iom at dette er et "billigdekk" så sies det jo at billigdekk er hardere og derfor holder lengre? Det er jo bare positivt da igrunn.. Har hatt noen gode goodyear eagle f1 215/45 dekk som varte i noen mnd på en 325. Så jeg håper bare på at dekka jeg har kjøpt fra dekkonline.com er bra Kommer med tilbakemelding når dekka er montert og testet Se link for private erfaringer fra tyretest.com. Her finner du omtrent alle dekk på markedet hvor best karakter er 1 og 6 lavest http://www.dacktest.com/pkw_sommerreifen/nankang/ns_2/index.html
PIIIPower Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 ble TOYO frelst etter en sesong. Har før brukt Conti, Bridgestone og Dunlop, men ingen var som TOYO. (Dunlop var virkelig rævva)
Jonner'n Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 jeg har for første gang prøvd meg på sånne billig dekk i år jeg ogå. valget falt på Antyre 235/45-17 fra megahjul.Har bare så vidt fått prøvd dekkene på våt asfalt(igår og idag). har fått testa dekkene litt ordentlig på tørt føre, og der er jeg faktisk ganske imponert, mens syns dekkene slipper litt for lett ved gasspådrag ved krappe svinger, og rundtkjøringer. mulig det bare er meg..
frodekrs Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Jeg har prøvd linglong dekk. dei virka faktisk heilt greit. ikke spora dei heller. Kjøpte noen Sonar dekk no å det sporer som bare det. 225.40.18
Aama_Racing Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 mens syns dekkene slipper litt for lett ved gasspådrag ved krappe svinger, og rundtkjøringer. mulig det bare er meg.. Er det negativt og nå da??
Mack10 Skrevet April 26, 2007 Skrevet April 26, 2007 Er det noen som har erfaring med Nankang Ns2!? Tror det var det de het ihvertfall.. Venter på en felgpakke med disse dekkene. 225/40-18. Kostet ca 1100 kr dekket. De sa selv på dekk1 at dette var ganske bra dekk..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå