Gå til innhold

tyverisikring av felger

jensemann23
 Share

Har dere låsebolter på felgene?  

32 stemmer

1. 1. Har dere låsebolter på felgene?

• Ja, selvfølgelig
      25
    • Nei, det trengs ikke. Det er ingen som stjeler felger
      7

Anbefalte innlegg

Om det er vanlig vet ikke jeg, men har iallefall hørt om folk som har blitt frastjålet felger før. Og det er jo en relativt billig forsikring å bare kjøpe seg et sett låsebolter. Enda verre er det hvis de bare stjeler felgene og setter bilen ned uten noe under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både de som fulgte med bilen + et sett jeg har kjøpt selv, med koding på så jeg kan bestille ny "nøkkel" om jeg mister den.

Altså 2 låsbolter pr. hjul.

Sikkert unødvendig, men koster ikke all verden og du gir vel eventuelle tyver litt mer motstand enn uten. Proffe tyver har sikkert utstyr til å få av hjula uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det, men det er nok utrolig lite smart å ikke ha det. Ofte jeg hører om at folk blir frastjålet felgene. Det er jo så veldig enkelt å ta også. :evil: Skal ha det på min neste bil. Jeg har vel vært heldig hittils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låsebolter har ett annet hode en vanlige 17/19mm bolter. gjerne noe taggete med kansje en splint i midten osv.. avstanden og utformingen av hode er forskjellig fra sett til sett så man ikke kan bruke sin egne nøkkel (som er en overgang til 17/19mm) på andre felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...