Gå til innhold

Koeniggsegg i grøfta:P

Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

Tror heller jeg hadde kjøpt en bil av et eller annet slag annet enn Köenigsegg om jeg skulle hatt noe slikt..

Han på Gumball 3000 for et par år siden med Köenigsegg hadde med seg følgebil bare for å holde bilen i drift, og hadde bare problemer hele tiden, og her rundt går jo "alle" bilene av veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik bil skal ikke hvem som helst klare å kjøre! Synes den utstråler en helt annen råskap og karakter enn f.eks. dunderfolkevognen Veyron som virker som en altfor avansert høyhastighetscomputer. Er vel få biler som handler mer om følelser en slike som dette da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekrefter bare mer og mer hva jeg har trodd i lang tid nå, at Köenigsegg er ganske ukjørbar (enda dette trolig var et "uhell"..) . Etter å ha sett et par tre reportasjer (Top Gear, Tommy Rustad på Rudskogen m.fl) så kan man se fra flere kilometer avstand at denne bilen er en kruttbombe mellom henda. Da erfarende folk som Mr. Rustad tydelig må anstrenge seg skikkelig for å holde denne på veien rundt Rudskogen burde det ringe noe bjeller. Og se hvor lett en "meningmann" drar av veien..!

Jeg er en av dem som heller lar seg imponere av "dunderfolkevognen" Veyron. Av alt jeg har sett, hørt og lest om den så er den veldig veldig stabil i høy hastighet. Top Gear tester jo også toppfarten (med "Captain Slow" - James May bak rattet) i Tyskland, der de kommer opp i sinnsyke 407km/t. Ingen tegn til dramatikk iflg May.

Da Clarkson kjørte gassa med Köenigsegg på flystripa dems (kom vel opp i 280-290 km/t (?) ) så føltes det som om hele bilen skulle eksplodere.

At Köenigsegg er råe saker er det ingen som helst tvil om, men jeg har store problemer med å se hvordan den kan stille opp mot Veyron, Enzo, McLaren m.fl, rett å slett fordi det virker som disse fabrikkene bruker flere TONN mer penger på kjøreegenskaper, noe som gjør stort utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at disse bilene ikke har antispinn?? I tilfelle er jo det livsfarlig i hendene på feil person (og de er det mange av virker det som). På Top Gear mista jo The Stig totalt kontrollen, noe han NESTEN aldri gjør ellers. Kan nå få den med "Top Gear wing" som ekstrautstyr.

Slår dog ikke TVR som hverken har antispinn, airbag eller ABS-bremser(!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...