Gå til innhold

øking av effekt, E34 520ia...

Dante
 Share

Anbefalte innlegg

har akkurat kjøpt meg en 89-mod E34 520ia, men som de fleste vet så er de ikke akkurat noen racere =P

så mitt spørsmål er ganske enkelt:

hva kan jeg gjøre for å øke effekten på motoren...helst enkle og ikke altfor kostbare løsninger...

og er det noen god idé å øke effekten pga automatkassa?

er redd denne skal ta turen til de evige jaktmarker hvis jeg øker motorkraften...

er det noen som har noe erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tråd tidligere her hvor det bla ble foreslått B25 spjeldhus, porting av innsugsmanifold og chip...

Ble bremset til 150HP 8)

Har en M20B20 og flere manifolder og noen større spjeldhus og håper å ha dette prøvd i Mai :D

og det funket bare lekkert? :D

hva vil kostnader på dette bli?

blakket meg temmelig på selve bilkjøpet, så hr ikkje så altfor mye å rutte med foreløpig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan jeg gjøre for å øke effekten på motoren...helst enkle og ikke altfor kostbare løsninger...

Ingenting. Skal du ha effekt ut av den må du bruke penger. Hvorfor kjøpe en bil du synes er for treg..?

Motorbytte eller turbo er tingen, men ingen av delene kan vel sees på som enkelt eller billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Skal du ha effekt ut av den må du bruke penger. Hvorfor kjøpe en bil du synes er for treg..?

Motorbytte eller turbo er tingen, men ingen av delene kan vel sees på som enkelt eller billig.

kjøpte bilen pga at jeg fikk dn utrolig billig ;)

mn har ca 5000,- å bruke, og mer enn nok fritid....men orker ikke konvertere til turbo, og ville helst sluppet å bytte motor....hadde håpet det fantes enklere løsninger, som f.eks utbytting av manifold, filter, kam, ventiler osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe å satse på. bytt heller til en m20b25. eller m50b20/m50b25

ehm...og hva vil det i praksis si? =p

er ikke så utrolig inne på alle betegnelsene =p

he he skal forklare.

Det er motorkoder.

m20b20 = 2.0l med 12v

m20b25 = 2.5l med 12v

m50b20 = 2.0l med 24v

m50b25 = 2.5 med 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller pengene til annet på bilen,du får jo ett pent skinniteriør for 5000,de få hestene du betaler tusenvis av kroner for vil du knapt merke.Bruker du penger på (orginal) styling eller interiør får du mer for bilen den dagen du selger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt til negativitet her da. Spent på å se om dette funker. Er det noen som har prøvd dette? 520 mangler jo totalt bunndrag og hvis dette virker kan det bli en helt annen bil å kjøre.billigchip og større spjell koster ikke mer enn ett par tusen.Er nesten verdt forsøket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...