Gå til innhold

Hjulet sitter fast selv etter at boltene er ute !!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dette er jo genialt for de som har en litt ustabil garasjejekk eller dårlig underlag :P

Ja, bør jo sørge for at bilen står skikkelig.. ;)

• 3 years later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er det noen som har en "permanent" fiks på dette problemet utover å smøre med kobberpasta?

På min bil slipper BBS-felgene på sommerhjulene fint unntatt venstre foran. Orig. M-tech felgene sitter fast alle sammen... Gruer meg til vinterhjulene skal av...

Skrevet

Aldri hatt problemer med dette når jeg har kobberpasta på før montering.

Vinterhjulene er naturlig nok mer utsatt for dette problemet!

Skrevet

Aldri brydd meg med å smøre inn nav osv, verken på egne biler eller kundebiler. Men pleier å pusse av litt på kanten hvis det er mye rust. Tar 10 sek.

Er bare å sparke hjula av hvis de sitter...

Skrevet

De gangene jeg får dette problemet skrur jeg boltene 1/3 ut, setter bilen på baken, setter den i 1. og begynner å kjøre. Når jeg oppnår litt fart står jeg på bremsene, da løsner hjulet som regel første gang.

Skrevet

Personlig ville jeg aldri løsnet bolter/muttere og kjørt. Er du uheldig ryker boltene av og du sitter med en lei sak i forhold til forsikring. Det er ingen som har lyst til å dekke sånn idioti.

Har sett bolter ryke av på biler med 8 og 10 bolter/muttere. Det er ikke artig.

trestokk og slegge er et godt alternativ. Ellers har du plastklubber og til nød kobberklubber.

Klarer du det ikke selv med disse hjelpemidlene så kanskje du burde gi jobben til noen andre og finne på noe annet imens :)

Har du en drill med stålbørste på så er det bare å kjøre på til det er rent og evt ha på litt kobberfett (ell noe lignende) på flaten. Ikke ha på bolter og gjenger. Det er ingen god ide.. dere har alle sett biler langs veien med tre hjul like etter skifte til sommer/vinter hjul. Det løsner lett på alu, spesielt nye felger, og ENDA lettere om det er oppfordret med smøring av det som faktisk skal sitte fast ... logikk?

Skrevet
Personlig ville jeg aldri løsnet bolter/muttere og kjørt. Er du uheldig ryker boltene av og du sitter med en lei sak i forhold til forsikring. Det er ingen som har lyst til å dekke sånn idioti.

Har sett bolter ryke av på biler med 8 og 10 bolter/muttere. Det er ikke artig.

Mulig du er litt mer bekymret enn meg, men det er jo lov å bruke hue. Snakker jo ikke akkurat om å kjøre i 50 km/t her. Egentlig så holder det med å få bilen i bevegelse og bremse opp. Men som du sier er det sikkert mulig å knekke boltene om du er uforsiktig. Er ikke så sikker på at felgene er så glad i å bli slått skeive heller...

Poenget er vel å bruke hue og være passe forsiktig.

Skrevet

Hender jo att senterringene blir litt slitt også.. Så det er ikke dumt og bytte de iblandt :D

Mine M-tech felger sitter også som støpt, og da løsner de greit med noen reale klask på innsiden av dekkene mens jeg snurrer dem rundt :roll:

Skrevet

Jobbet på Volvo merkeverksted, da var det ofte slik at man måtte gå under(løftebukk)

ta tak i stabstag eller lignende, og bruke hele kroppen for å sparke til hjulet, for å få det av.

sett noen bolter i, sånn at felgen ikke flyger til H*¤#* når den kommer :)

Skrevet

Gjort det der noen ganger ja. :wink:

En gang har jeg t.o.m brukt varme. Tror de hjula hadde sittet der noen år ja :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...