Gå til innhold

Forslag til OT-kategori under Annet

Share

Anbefalte innlegg

Ville det være mulig å opprette en egen "Off topic"-kategori nederst under "Annet"?

Dette er riktignok et bilforum, men mange kloke hoder med flere felles interesser her gjør at jeg flere ganger kunne tenkt meg å lufte OT-saker her inne. Hifisentralen.no bl.a. har en slik kategori og det fungerer utmerket. Ikke alltid det finnes egne forum for alle småting med likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel blitt tatt opp før, men nå tror jeg Gunnar vil at dette skal være et rent BMW forum, og jeg skjønner han egentlig. Blir det for mye av annet snakk som feks, andre bil merker osv. Kan det hende dette til slutt blir som feks. bilforumet.net

Bruk tulletråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget, men ikke så lett å spørre om f.eks LCD-TV (som jeg hadde ønsket nå...) i tulletråden.

Men, hvis det har vært oppe før og avgjørelsen er tatt, så er det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syntest det hadde vært ok med litt OT innimellom, men jeg er redd en OT-del kan ta litt vel av.. Hadde folk klart å holde seg til spørsmål alà det du nevner, så hadde det iofs vært greit, men jeg er redd det hadde blitt for mye "hva skal du spise til middag i dag?" lignende tråder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syntest det hadde vært ok med litt OT innimellom, men jeg er redd en OT-del kan ta litt vel av.. Hadde folk klart å holde seg til spørsmål alà det du nevner, så hadde det iofs vært greit, men jeg er redd det hadde blitt for mye "hva skal du spise til middag i dag?" lignende tråder..

Jeg er så godtroende at jeg velger å tro at det ville fungere veldig fint, men ser poenget ditt. Se gjerne www.hifisentralen.no for en utmerkende OT-del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for et OT-forum. De fleste "tema-foraer" har også satt av litt plass for annen prat...

Det vil jo bidra til litt mer aktivitet her inne, siden man kan snakke om flere ting, men tror ikke det vil gå over stokk og stein uansett.

Det vil nok ikke dra inn flere medlemmer som bare skal prate tull, bare gi et tilbud til de som allerede er her som er bedre enn den sinnsykt uoversiktlige "tulletråden"..

Dette er jo et forum for BMW-prat, og dette gjør jo at det er veldig mange likesinnede her inne, og da er det jo fint å kunne prate om litt andre temaer også?

Samtidig slipper vi kanskje alt det usaklige man må scrolle seg igjennom i enkelte tråder...

Jeg har forresten aldri sett tråder hvor folk snakker om hva de skal spise til middag.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke vitsen. Vil man diskutere f.eks LCD-TV er det jo mye bedre å gjøre det på et forum for akkurat det. Ender ofte opp med bare synsesvar på seriøse spørsmål og masse tullball-tråder. Det finnes mange fora som har kategorier for alt mulig skit (f.eks VG nett).

Argumentet med mer aktivitet er jo helt meningsløst når det dreier seg om aktivitet som ikke er relatert til hva forumet er for. Poenget er da ikke å få flest mulig innlegg i døgnet.

Jeg er ikke så godtroende at jeg tror at en OT-del blir noe som helst annet enn bøttevis av innlegg med kun vås. Det er allerede enkelte her som gjør en god jobb med å poste ubrukelig tull i f.eks salgstråder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres en del OT her nå også, men det er midt inne i andre tråder osv.. jeg har ikke vært her så lenge, så jeg har lest en del veldig lange tråder om gangen der er det ofte 2-3 sider i slengen med prat som ikke omhandler noe av det tråden ellers handler om...

Om man er på et bmw-treff, snakker man ikke nødvendigvis utelukkende om bmw som tema heller, man kommer også inn på andre ting. for med likesinnede kan man prate om så mangt..

menmen, folk har jo mange meninger om dette, og det er bra, for da kan man iallefall diskutere løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i dette synspunktet... det hadde vært fint med et OT forum av og til, men jeg er også redd for at det kommer til å skli ut. Det er mange innlegg i tulletråden som handler om middagsmat, kinofilmer, Falklandskrigen, kanoner under WW2 etc... :oops: ... Poenget er at selv et Off-Topic forum bør være mer eller mindre On-Topic... hvis ikke blir det bare tullball... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns et eget OT forum ville vært et avbrekk i "hverdagen" her på bimmers, så lenge det holdt seg til spesifikke spm, slik som trådstarter nevner.

Hva med å f.eks legge Tulletråden som sticky på dette forumet hvor middag og hvor stor fisk du fikk på hytta kan tas?

Stiller meg gjerne til disposisjon til å moderere et slikt OT forum, hvis det skulle bli aktuelt og behov, da jeg allerede forbruker med tid her enn jeg burde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en del klager på OT tidligere, derfor er det ikke noe slikt nå.

Dessuten vil jeg påstå at du får bedre svar på LCD-TV-spørsmål på et forum som omhandler temaet, enn en bilforum...?

Det finnes jo diskusjonsforumer for absolutt alt her i verden.

Nå har jeg ikke sjekka i det siste, men vi har lenge hatt 800-1000 innlegg daglig. Det er mye.. med en OT-kategori havner vi fort på det dobbelte og mer til.

Jeg er forsåvidt åpen for OT-muligheter igjen en dag, men foreløpig er det ikke kapasitet på serveren. Den sliter allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget med et Off Topic forum, men jeg ser også dets baksider. Det at noen klarer å holde seg på et saklig nivå har jeg ingen problemer med å forstå, men disse er jeg redd kun blir en minoritet i forhold til de som ikke klarer det.. Det er ihvertfall det jeg har erfart gjennom 8 av 10 forum jeg har hengt på..

Off Topic er/blir som regel synonymt med spamming og drittslenging til slutt.. Dessverre men sant :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet er jo forsåvidt brukt som "OT-Forum" nå.. her diskuteres det refleksvester (forøvrig med bmw-logo, så da er det vel godkjent), "hvem er du?", bærbare pcer, dømte forbrytere, musikkvideoer and so on...

Ikke minst den tulletråden som alle påstår viser hvordan et OT-forum ville blitt.. Den er jo bare rotete og unødvendig.

Et forum for å "koble av" som noen sier her, vil fungere positivt, og istedet for å øke aktiviteten noe veldig, tror jeg heller det holder de andre foraene litt renere for bullshit (som man bruker utrolig mye tid på å lese for å finne det man egentlig søker etter)

"spam" og drittkasting kan modereres bort på en enkel måte.

menmen, det er selvfølgelig opp til administratorer og moderatorer. De velger selv om de vil gjøre det på sin måte eller høre på medlemmene.

Hvis load er problemet, får vi heller prate om hvordan det kan løses. (ta gjerne kontakt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet er jo forsåvidt brukt som "OT-Forum" nå.. her diskuteres det refleksvester (forøvrig med bmw-logo, så da er det vel godkjent), "hvem er du?", bærbare pcer, dømte forbrytere, musikkvideoer and so on...

Ikke minst den tulletråden som alle påstår viser hvordan et OT-forum ville blitt.. Den er jo bare rotete og unødvendig.

Et forum for å "koble av" som noen sier her, vil fungere positivt, og istedet for å øke aktiviteten noe veldig, tror jeg heller det holder de andre foraene litt renere for bullshit (som man bruker utrolig mye tid på å lese for å finne det man egentlig søker etter)

"spam" og drittkasting kan modereres bort på en enkel måte.

menmen, det er selvfølgelig opp til administratorer og moderatorer. De velger selv om de vil gjøre det på sin måte eller høre på medlemmene.

Hvis load er problemet, får vi heller prate om hvordan det kan løses. (ta gjerne kontakt) :)

Jeg synes du sier mye fornuftig her. Det dukker med jevne mellomrom opp OT-deler i OnTopic-tråder eller helt egne OT-tråder inne i "Annet". Jeg tror at et OT-forum vil gjøre det ryddigere og ikke ødelegge det faglige.

Kapasitet er jo en helt annen del av floken som evt. må løses.

Edit: Forum som VG sine synes jeg til tider er helt ubrukelige da det er folk med så forskjellig bakgrunn som argumenterer der. Her så har vi en viss rød tråd i det hele og ofte likt interessenivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...