Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Å ta en rivstart sliter selvsagt på drivverket, men hvis det finnes komonenter i bilen som ikke tåler dette er de for svake og bør allikevel byttes ut.

Merkelig holdning. Min bil liker f.eks ikke at jeg legger inn 2. gir når jeg allerede er på maks turtall i 4. Mener du at girkassa er for svak og bør byttes ut? :wink:

Å slædde litt ser jeg ingen problemer med så lenge folk tenker litt før de gjør det, men hva som er lærerikt med å stå og spinne skjønner jeg ikke helt...

• Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Å ta en rivstart sliter selvsagt på drivverket, men hvis det finnes komonenter i bilen som ikke tåler dette er de for svake og bør allikevel byttes ut.

Merkelig holdning. Min bil liker f.eks ikke at jeg legger inn 2. gir når jeg allerede er på maks turtall i 4. Mener du at girkassa er for svak og bør byttes ut? :wink:

Å slædde litt ser jeg ingen problemer med så lenge folk tenker litt før de gjør det, men hva som er lærerikt med å stå og spinne skjønner jeg ikke helt...

Er ikke girkassa som tar kvelden da. Du vil mest sannsynlig låse bakhjulene siden motoren får et sykt turtall. Kansje vil et par ventiler ta kvelden også.

Hvis ikke clutsen eller drivverket ditt tåler å burne på tørr asvalt så bør du bytte diverse komponenter der ja. For det skal til og med en 316 tåle.

Skrevet
og vist saaben tåler det så burde en hver bmw med respekt for seg selv tåle det.

8):lol:

MEN:

For å klarlegge å være enige om hva vi egentlig snakker om her;

Sladding, drifting og burning er i mine øyne tre forskjellige ting

I sladd ligger en bred, og trenger ikke ha hjulspinn. Drifting er sladd med heftig hjulspinn og blårøyk, mens burning er stillestående spinning med heftig blårøykutvikling :P

Enige, evt noen som ikke er enige? Føler det ble mange rare poster i en konge tråd her :)

Skrevet

Er ikke girkassa som tar kvelden da. Du vil mest sannsynlig låse bakhjulene siden motoren får et sykt turtall. Kansje vil et par ventiler ta kvelden også.

Hvis ikke clutsen eller drivverket ditt tåler å burne på tørr asvalt så bør du bytte diverse komponenter der ja. For det skal til og med en 316 tåle.

Tipper du slipper og bytte olje og sånn.

Bytter vel bare hele komponenter du?

Hele tråden er jo for snørrunger.

Greit nok å tømme seg på bane eller på en fin bortgjemt plass, men å stå stille og grise spinne er vel ikke akkurat opptakskravet til ingeniør skolen... :shock:

Dessuten er det lite hensiktsmessig og få hjulspinn om du skal prøve og akse kjappest mulig. :roll:

Skrevet

husk at man må ikke trampe 80kg på bremsen... da stopper hjulene. men bra med turtall, slipp kluch, brems det du ønsker. kan burne helt ned i 4000rpm med is ikkeno problem

kan kaste inn 2. og røyke ned hele nabolaget:D

Skrevet

Røyker ned hele nabolaget med saab 2l uten turbo også!

Fullgass, vente på turtallsperra! La den ligge og synge litt der.. slipp clutchen:D Slår aldri feil.. Har aldri kvelt bilen en enest gang slik!

Skrevet
Å si at 318is spinner lett er tull å si. Du kan krenge den til å kunne sladde litt. Men den klarer aldri verden å spinne ut 2. - 3. gir osv.

selvfølgelig ikke på tørt, men vått :D 0 problem å burne med is!!!

Skrevet

vått underlag er for feiginger! på vått underlag kan jeg la saaben stå i 2 gir kjøre av gårde svinge litt så spinner den rett opp til turtallsperra! UTEN clutch :lol:

Skrevet
snørrunger? 520en din... orginal ikke sant? med 205 65 15 dekk? litt gubbete kanskje?

Gubbete ?... 205/65-15 var da standard på E39 520i med M54B22 motoren (170 HK) da den kom i 2002. E39 530i ble ikke levert med så veldig mye større dekk i 2002... 225/60-15. Dagens spørsmål til deg blir derfor følgende: Hvorfor valgte BMW å standardmontere 225/60-15 felger/dekk på en modell som veier over 1600 Kg, har 231 HK, gjør 0-100 Km/t på 7,1 sekunder og har en topphastighet som er elektronisk begrenset til 250 Km/t ?

Skrevet
hmm.. kan sikkert ha noe med at slike dekk holder i massevis egentlig?

Edit: for gubber? :lol:

Ja begrunnelsen bmw hadde for å sette 205/65-15 på e39'en var nok at de varte lenge...

Har det noe å si hvilke dekk som ble levert orginalt på en bil? Har det noe å si om en tulling har klart å slure med en 318is? Er hovedargumentet for å kjøpe ny bil at den slipper på tørr asfalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...