Gå til innhold

Hva vil executive si?

JKJ
 Share

Anbefalte innlegg

topic 8)

I forbindelse med biler og spesielt i England betyr det at bilen har påkostet utstyr som i overført betydning sømmer seg en leder eller en viktig person. I England har BMW f.eks tradisjonelt utstyrt modellene med tilleggsbetegnelsen "SE" (Special Edition... eller noe i den duren)... som på en heller banal måte skal fortelle oss at bilen er en premium bil som har påkostet utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at denne "executive editionen" inneholder PDC, Xenon, hvite blinklys, montana skinninteriør og oppvarmet ratt, en elegant og komfortabel utgave. Kan det stemme at din bil inneholder dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at denne "executive editionen" inneholder PDC, Xenon, hvite blinklys, montana skinninteriør og oppvarmet ratt, en elegant og komfortabel utgave. Kan det stemme at din bil inneholder dette?

Har ikke PDS, Angående montana skinn så har jeg lys blå/grå skinninteriør, så dersom det er montana så har jeg vel det.

Kan legge ut bilder av interiør imorgen.

Så det er ikke noen spesiell utstyrspakke som heter executive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at denne "executive editionen" inneholder PDC, Xenon, hvite blinklys, montana skinninteriør og oppvarmet ratt, en elegant og komfortabel utgave. Kan det stemme at din bil inneholder dette?

Har ikke PDS, Angående montana skinn så har jeg lys blå/grå skinninteriør, så dersom det er montana så har jeg vel det.

Kan legge ut bilder av interiør imorgen.

Så det er ikke noen spesiell utstyrspakke som heter executive?

Delebilen min har Air brake ducts,m-tech2 ratt,lyst skinn,telefon,soundsystem,CC,disse plastskjørtene, PDC,shadowline,rails osv,osv

Så en annen E34 executive annonsert for salg, men var egentlig bare disse plastskjørtene som var samme, 540 -96 mod har vel egentlig mye utstyr orginalt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den ekstra lydisoleringen ikke hadde noe med "Executive" utgavene å gjøre, men derimot så kom den ekstra isoleringen på facelift modellene (95-96).

Executive pakken til E34 facelift inneholder sånn ca. delskinn seter, lakkerte kanaler og fangere, 2xel. vindu, lille kjørecoputer, AC, midtarmlene og muligens automatisk avblendbart innerspeil. Det er mulig det er noen feil på den lista der, men det er ikke så langt unna sanheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke E39 kom i en "executive" utgave, men den kom i "Edition Lifestyle", "Edition Exclusive" og "Edition Sport". Edition Exclusive hadde følgende utstyr:

-Armauflage vorn verschiebbar

-Blinkleuchten weiss

-Einstiegleisten mit Chromeeinlage

-Fussmatten in Velours

-Getrankehalter vorn

-Holz/Leder-Lenkrad

-Innenspiegel automatisch abblendend

-Intrumententafel schwarz

-Interieurleisten in Muschelahorn kombiniert mit schwarzem Klavierlack

-Leichmetallraeder 7Jx16

-Mattchromeringe um die Rundinstrumente

-Multifunkionslenkrad

-Polster Leder Exklusive inkl. Tuergriffe in Farbe

-Sitzheizung Fahrer/Beifahrer

-Sonnenschutzrollo fuer Heckscheibe elek.

-Zierleiste an Heckklappe in Chrome

Tatt fra http://www.e39-forum.de/thread.php?threadid=732&sid=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Armauflage vorn verschiebbar | Armlene foran, justerbar

-Blinkleuchten weiss | hvite blinker

-Einstiegleisten mit Chromeeinlage | krom innstegslister

-Fussmatten in Velours | velour fotmatter

-Getrankehalter vorn | kopholder foran

-Holz/Leder-Lenkrad | træ/læder rat

-Innenspiegel automatisch abblendend | auto blændnings bakspejl

-Intrumententafel schwarz | Veit da faen, men noe med instrument bordet er i svart

-Interieurleisten in Muschelahorn kombiniert mit schwarzem Klavierlack | interiør lister i "Muschelahorn???" kombineret med svart klaver lakkering

-Leichmetallraeder 7Jx16 | alu felge

-Mattchromeringe um die Rundinstrumente | matt chrom ringe på rundinstrumenterne/sikkert bare Taco ringe

-Multifunkionslenkrad | multifunktions rat

-Polster Leder Exklusive inkl. Tuergriffe in Farbe | læder polstring exclusiv + dørgrep i farve

-Sitzheizung Fahrer/Beifahrer | sete varme, føre og passager sete (foran)

-Sonnenschutzrollo fuer Heckscheibe elek. | elektrisk sol skjerm i hat hyllen bak.

-Zierleiste an Heckklappe in Chrome | en eller annen liste på bakluken som er i krom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...