Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe..de er ikke helt klare nei..det var de ikke i fjor heller, heller ikke året før..faktisk ikke i 2008 heller.. Men de har vert nesten klare i ganske mange år nå..

Hva med at det kommer fakta på bordet i stedet for??

Hva er det som gjenstår feks?

Uansett hvilken ubrukelig form for leder utdanning man tar..så er det første man lærer viktigheten av kommunikasjon..herunder innformasjonsflyt..man lærer også å ikke lyve.. eller gi falske forhåpninger..

Jeg er lei kommentarer som: Ikke helt klare enda..

Den som venter på noe godt for se..

Vi venter i spenning alle sammen

Bare småtterier igjen..

Hva med å begynne å si ting som de er??

Uansett hvor bra de nye sidene til bmwccn blir, så er det ingen som blir imponert.. For 350 000kr og 10 års utvikling..Så bør de nye sidene vært fullt på høyde med det beste i utlandet..

JEg får foresten heller ikke fahrfreude lenger..Ei heller fått noen giro.. Har sent mailer osv..Men ordner seg nok.. Har meldt meg inn ca hvert andre år de ti siste årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt med her i det som føles som en måned og jeg er takknemmelig for å ha hatt en plass her hvor man kan lese og skrive utenom B MWCCN.

Synes klagerene virkelig at bimmers.no er et bedre forum? Er det den flate formen? Muligheten for bilder og blinkende ting? Innloggging? Fraværet av dieselhetsere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes klagerene virkelig at bimmers.no er et bedre forum? Er det den flate formen? Muligheten for bilder og blinkende ting? Innloggging? Fraværet av dieselhetsere?

Ja, det er fullstendig overlegent. Alt du sier, pluss mer.. innlogging, mulighet for redigering og bedre system for bilder, og spesielt formen. Tre-strukturen til BMWCCN fungerer så lenge det er noen få innlegg - deretter blir det et evig scroll og klikk helsike... etterhvert må man scrolle sidelengs! Helt ubrukelig.

Og.. diesel suger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt med her i det som føles som en måned og jeg er takknemmelig for å ha hatt en plass her hvor man kan lese og skrive utenom B MWCCN.

Synes klagerene virkelig at bimmers.no er et bedre forum? Er det den flate formen? Muligheten for bilder og blinkende ting? Innloggging? Fraværet av dieselhetsere?

Fordelen med det gamle forumet til BMWCCN er at når man er vant til det kan man faktisk bruke det effektivt, dvs. "vis siste xx antall timer", effektiv bruk av søkefunksjonen med riktige søkeord osv.. Og det er vanskelig å gå glipp av innlegg hvis man er innom daglig, fordi du trenger ikke trykke deg inn på forskjellige kategorier. Hvis jeg f.eks. overhodet ikke interesserer meg for emnet "Bilstereo" og aldri er innom der, vil jeg heller ikke få med meg et innlegg som kanskje er veldig aktuelt for meg i en gitt situasjon. Det blir på en måte litt mer sosialt der alle brukerne er samlet i èn og samme bås der alle ser titlene på innleggene og kan selv velge om de ønsker å lese de eller ikke utifra tittelen.

Men jeg er fullt klar over at forumet fort hadde blitt omtrent ubrukelig med like mange brukere som f.eks. på dette forumet da det ville tatt evigheter å scrolle igjennom.

I tillegg er forumet veldig kjapt å laste inn for de som bor i grisgrendte strøk uten muligheter for stor båndbredde. Jeg bruker også å lese forumet via internett på mobilen, og siden jeg ikke liker Iphone og store, flate touchtelefoner så er det gamle bmwccn-forumet fint til å laste inn på mobilen min i forhold til dette forumet.

Men jeg liker selvfølgelig oppbyggningen på dette forumet godt også. Jeg tror det er mye en vanesak. Jeg kan godt forstå at yngre folk som er vant med slike forum som dette sliter med bmwccn sitt forum. Men vi som har vært der inne siden det kun fantes slik forumoppbygning som bmwccn har, er blitt vant til det og lært oss å bruke det. De fleste mennesker er jo "vanedyr".

For min del når det gjelder det gamle forumet til bmwccn, så er prioritet nr.1 for meg at jeg får svar på det jeg lurer på, har tilgang til medlemmer med god kunnskap (og særlig om litt eldre BMW-modeller da disse er de jeg holder mest på med) og kan delta i konstruktive og interessante diskusjoner med likesinnede medlemmer. Og så lenge jeg klarer å bruke forumet til å oppfylle disse ønskene, kommer oppbyggingen og utseende på forumet i andre rekke.

Det hjelper ikke med et superflott, moderne og brukervennlig forum hvis det ikke er noen personer med kunnskap og vilje til å hjelpe andre som aktivt bruker forumet. (Og jeg sikter her aldeles IKKE til dette forumet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"må man scrolle sidelengs!"

Du har for dårlig oppløsning på skjermen din. Jeg får plass til to og en halv nettside i bredden, og jeg har ikke det siste av det beste akkurat.

Ja, jeg kunne av og til ønsket å kunne rette tasteleifer selv, men problemet med redigering er at enkelte redigerer mere enn som så og når man da leser slike redigerte innlegg og deres responser forstår man ingenting av svarene. Redigering/ikke-redigering har begge sine fordeler, men det er virkelig ikke noen avgjørende funksjon for meg.

Bedre system for bilder? Der må jeg si at det finnes Ingen som er bedre enn BMWCCN. Bedre? Hva er det som kunne være bedre? Klipp og lim, hvor enklere kunne det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre system for bilder? Der må jeg si at det finnes Ingen som er bedre enn BMWCCN. Bedre? Hva er det som kunne være bedre? Klipp og lim, hvor enklere kunne det være?

Ja, det glemte jeg å nevne; det er mye enklere å laste opp bilder på bmwccn sitt gamle forum enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for dårlig oppløsning på skjermen din. Jeg får plass til to og en halv nettside i bredden, og jeg har ikke det siste av det beste akkurat.

Hah! Jeg har tre maskiner jeg bruker, og de har nok høyere oppløsning enn de fleste. 3360x1050, 3840x1200 og 5040x1050. Likevel må jeg scrolle sidelengs i enkelte tråder. Helt utrolig!

Ja, jeg kunne av og til ønsket å kunne rette tasteleifer selv, men problemet med redigering er at enkelte redigerer mere enn som så og når man da leser slike redigerte innlegg og deres responser forstår man ingenting av svarene.

Ikke noe reelt problem; dessuten kan man quote her i forumet.

Bedre system for bilder? Der må jeg si at det finnes Ingen som er bedre enn BMWCCN. Bedre? Hva er det som kunne være bedre? Klipp og lim, hvor enklere kunne det være?

Litt feil ordlegging egentlig; problemet ligger heller i mangelen på forhåndsvisning. Det - kombinert med ingen redigeringsmulighet er at avanserte innlegg blir helt umulig å få til. Må i såfall lage det et annet sted og så copy/paste inn.

Og "vis x antall timer".. herregud - at noen forsvarer den tullefunksjonen og mener det er noe i nærheten av innlogging. Dette forumet har "vis uleste" - da trenger man ikke gå inn i kategoriene hvis man ikke vil. Jeg har vært på internett siden det ikke var forumet, så det har ikke noe med at jeg kun er vant med flate forum. Phpbb er ikke perfekt, men det er likevel milevis bedre enn bmwccn sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på internett siden det ikke var forumet, så det har ikke noe med at jeg kun er vant med flate forum. Phpbb er ikke perfekt, men det er likevel milevis bedre enn bmwccn sitt.

Mange mener jo også at f.eks. Audi, Mercedes ++++ er mye bedre biler enn BMW. Du kan jo prøve å overtale de til at BMW er en bedre bil. Mission impossible. Vi må bare respektere at vi har ulike oppfatninger og behov som skal tilfredsstille. Noen liker datteren og noen liker mora (selv om hun kan være håpløst gammeldags så har hun kanskje noen bedre sider enn datteren likevel? :) )

Jeg stiller meg egentlig ganske nøytral til hvordan forumet er bygd opp så lenge det tilfredsstiller mine behov. Men nytt forum kommer nok uansett, det spørs bare når :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker BMWCCN´s forum mest av gammel vane samt opp til flere oppegående debattanter. Jeg liker E30, potente rekkefirere og idealspor (kjører dog ikke på bane idag). Diesel.... hmmm... ca. 380000 Km så langt med et par dieselmotorer på maks 115 HK. På en eller annen måte er jeg imponert over teknologien, men jeg er ikke følelsesmessig påvirket. Det fungerer til sitt bruk, er pålitelig og relativt billig (iallefall hvis man nøyer seg med en 318d).

Tur-retur... Århus-Gålå... 1500 Km inkl. kaldstart i 20 kuldegrader og et 9 år gammelt bilbatteri... no problem. BMW er kvalitet... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmwccn sitt forum har for lite muligheter for en it-mann som meg.

Ellers er jeg også for mye opptatt av E30 og BMW generelt.

Nå som jeg har fått meg "ny" bil får jeg kanskje øynene opp for noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bmwccn sitt forum har for lite muligheter for en it-mann som meg."

Der tror jeg vi finner essensen i hvorfor vi har ulik oppfatning av de to fora.

De som er datanerder foretrekker forum som dette og de foretrekker Windows OS. Vi som ikke forstår noe av datating foretrekker BMWCCN sitt forum og epleprodukter fordi de har et enkelt brukergrensesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...