Torek Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Når man skal tilfredstille 3000 medlemmer så må man inngå ett kompromiss Men dette gjelder ikke forumdelen? Det er kun veteranene som skal få lov til å herje og bestemme hvordan ting skal være? Lag en form for avstemning, så kan jeg banne på at flertallet ønsker et mer effektivt, oversiktlig og nyere forum enn hva det er nå.
Tam Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Det er en som jobber med å fikse serveren så vi i styret venter også på dette! Nå har ikke jeg fulgt med i diskusjonen, men hvorfor er ikke dette satt bort til noen? 1 ukes nedetid er jo bare rett og slett for dumt. Sist jeg jobbet med dette for 4 år siden brukte vi 24 timer på å få igang serveren i firmaet etter total diskcrash inkl å montere ny server og legge inn backupen så dette er imponerende lenge
Fredrik Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Sist jeg jobbet med dette for 4 år siden brukte vi 24 timer på å få igang serveren i firmaet etter total diskcrash inkl å montere ny server og legge inn backupen så dette er imponerende lenge Selvfølgelig tar ikke slikt 10-12 dager. På en eller annen helt utrolig klønete måte må styret ha bestemt at vi... brukerne av forumet... får seile vår egen sjø, mens noen roter med å få opp en ny site inkl. forumet for hele klubben. Det som virkelig er utrolig er at de som jobber med saken (vi må jo tro at de vet hva de holder på med) ikke har skjønt eller skjønner at en kjapp redirecting av bmwccn url´en til en infoside ville ha gjort underverker når det gjelder informasjon til medlemmene og brukerne av siten/forumet...
Joachim Lie Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Når man skal tilfredstille 3000 medlemmer så må man inngå ett kompromiss Men dette gjelder ikke forumdelen? Det er kun veteranene som skal få lov til å herje og bestemme hvordan ting skal være? Lag en form for avstemning, så kan jeg banne på at flertallet ønsker et mer effektivt, oversiktlig og nyere forum enn hva det er nå. Hvis du leser mitt innlegg en gang til så ser du at den kommentaren handler om fahrfreude ikke forumet så greit å ikke vri på ting som er skrevet, det blir det mye misforståelser av. Hvem har sagt at det kunn er veteraner som får lov til å herje og bestemme? Hvis du sikter til at folk heier på E30 på det forumet så må jo de som brenner for E30 få lov til det. Det er ingen av de som liker E30 som f.eks. nekter F10 elskere å skryte av sin drømme bil! smaken er som baken:) Det er ingen veteraner igjenn i styret og bmwccn er en klubb som er åpen for alle (om du har bmw eller ikke). På treffene våre dukker det opp godt over 200 biler på en helg som kjører på bane (da må det være bmw da). Hadde du fulgt med på bmwccn forumet så hadde du sett at "veteranene" kvier seg til det nye forumet. For min del så liker jeg forumet på bmwccn strukturen bedre, men den strukturen tåler ikke så mange som skriver her inne. Det blir ett mye bedre forum i den nye webløsningen.
Balltre Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Joachim Lie: Hva galt har du gjort for at du skulle bli både klubben og forumets forsvarer? El Presidente er naturligvis fraværende som vanlig når det ikke er et halvkrimminelt foretak som må forsvares. Det er forøvrig omtrent intet E30-snakk på klubbens forum lengre. De fleste har solgt sine. Jeg tror at mange er enige med meg i at klubbens forum sitt største problem er hetsingen av diesel- og automatbiler. Man bør være mere imøtekommende overfor kommende medlemmer som ikke deler ens interesse. Og at en viss skrotnisse ødelegger hyggen.
Dan Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Så lang nedetid kan slå begge veier, ikke bare et savn. Kanskje mange innser at de klarer seg uten?
Tore_S Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Det er hard-diskene som har tatt kvelden. Det er bestilt nye og vi håper å få siden opp igjen før helgen, men kan ikke garantere noe. Med det nye nettsamfunnet blir dette satt bort, så jo før jo bedre! Hvorfor i all verden kjøres det ikke raid eller annet tilsvarende backup system på serveren + en sikkerhets backup til, i tillfelle krasj på backup diskene i raid systemet! Da er det jo bare å boote fra det, og det er jo oppe å går på minutter.... Så er det bare å kaste de ødelagte diskene, instalere nye,kopiere data fra backup systemet og alt er som det var før krasjen! Skal være utrolig mange TB for at dette skal ta på dagesvis å få koppiert! Finnes jo også SSD disker som er raske og sikrere mot fysiske feil, men det er vel ikke noe særlig størrelse på de enda. Btw de sikreste diskene mot fysiske feil er western digital! Caviar serien var omtrent feilfri Dette har jeg fra en kompis av meg som jobba for ibas med rekonstruksjon av tapt data fra havarerte hard disker...
Glenno Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Joachim Lie: Hva galt har du gjort for at du skulle bli både klubben og forumets forsvarer?El Presidente er naturligvis fraværende som vanlig når det ikke er et halvkrimminelt foretak som må forsvares. Det er forøvrig omtrent intet E30-snakk på klubbens forum lengre. De fleste har solgt sine. Jeg tror at mange er enige med meg i at klubbens forum sitt største problem er hetsingen av diesel- og automatbiler. Man bør være mere imøtekommende overfor kommende medlemmer som ikke deler ens interesse. Og at en viss skrotnisse ødelegger hyggen. Hvorfor mener du Joachim har gjort noe galt egentlig? Personlig syntes jeg han er utrolig toldmodig, ærlig og svarer etter beste evne. Virker som uansett er det noe sette fingeren på men meninger er lov å ha å bra er det. Edit: Hva mener du med halv kriminelt foretak? Videre må jeg si enn må være enig i at kommende forslag skal være imøte kommende. At styret uansett hva enn holder på med får mange type forslag i mange sprikende retninger bør enn også huske på finnes. Jeg ser det derfor så viktig at enn stemmer ved årsmøter på de som kan være den personen enn selv ønsker skal representere. Er en usikker bør enn også spørre vær enkelt styremedlem hvilke tid de tror de har til rådighete på sin fritid til drive klubb arbeide. Jeg syntes enkelte synser endel ved sine påstander ved enkelte innlegg og får ting til høres ut som slik det er. F.eks kan jeg nevne medlemms registreringer hvor avdelingene ikke sitter med dette men har folk som strekker seg over sitt verv ved å prøve hjelpe. Joachim jeg er ikke alltid enig med deg men jeg syntes du er en utrolig tøff og utholdende person. Stå på Joachim, du taler mange av oss medlemmers sak i bmwccn Men Joachim, nå bør dere i sittende styret skaffe dere hjelp av folk som kan få opp midlertidg internett side slik som Fredrik nevner i denne tråden.
Joher Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Meld dere ut av klubben, eller aldri bli medlem Diskusjon ferdig. Rabattene får man uansett, bare si man er medlem. Bmwccn er ikke en klubb, det er en tullball uten mål og mening. Unnskyldningene står jo bare i kø hele tiden.
*MrB* Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Han mener vel at det er bemerkelsesverdig at Joachim Lie tar på seg den utakknemlige oppgaven med å tale styret i BMWccn sin sak. Jeg antar han selv sitter i styret, men hvilken rolle han evt har (og hvem andre styret består av), har jeg ingen ide om. Jeg har ingen grunn til å tvile på styret sine hensikter, men som medlem på 9. året mener jeg det er ting som ikke helt stemmer her. Den desidert viktigste tingen med en klubb som denne i 2011 er en fungerende nettside. Da snakker jeg ikke kun om oppetid, men også layout, innhold, informasjon etc. Dette er klubbens ansikt. Dagens design har neppe vært endret siden 90 tallet, og informasjon på sidene er nærmest fraværende. Forumet er håpløst (ingen editeringsmulighet, og man trykker seg ihjel på lange tråder. Innlogging finnes heller ikke). Resultatet er at forumet kun brukes av en liten trofast kjerne (pluss et og annet troll). Det gjenspeiles i resten av siden. ingen nyheter legges ut. Ingen informasjon. Kjøp & salgsidene støver ned. Siden fremstår nærmest som død. Den nye siden blir helt sikkert bra, men den kommer bare altfor altfor sent. Håpet mitt er imidlertid at de nye sidene vil bli kontinuerlig oppdatert, og skape mer mangfold på forumet etterhvert. Og kanskje litt andre meninger vil komme frem. Både ang klubblad og andre ting. Jeg har oså merket meg diskusjonene rundt bensin/diesel og automat/manuell. De blir alltid utløst når den ene leiren skal fortelle hvor lite den andre har skjønt. Og det er ofte de samme som går igjen. Underholdende til et visst punkt, men forutsigbart og kjedelig nå. Hilsen en som sverger til bensin og manuell
Balltre Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 De halvkriminelle holdt til i Telemark. Lurer på om de involverte er blitt bedre på mediahåndtering siden sist? Eller kommer de flokkende til her også? Satans yngel.
haraldt Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Serveren nede... Er den nede på havbunnen og dei kan ikkje få den opp igjen? Dette er for dårligt, angrer på at eg har betalt kontigenten. Skal klubben fungere so må den ha fungerande nettside!! So få fingen ut av ræva og få dette opp å gå igjen
Joachim Lie Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Joachim Lie: Hva galt har du gjort for at du skulle bli både klubben og forumets forsvarer? Jeg har ikke gjort noe annet galt enn å svare på spørsmålene her inne. Det er jo en selvfølge at ingen er tjent med en webløsning som er nede. Nå venter jeg på svar for å få satt bort webløsningen til noen som kan drifte dette. Jeg skal med glede kjøre til de som tar på seg ansvaret med å drifte den eksisterende webløsningen til den nye nettsiden er på plass. Først og fremst må vi få siden på lufta igjen!
Tam Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Jeg skal med glede kjøre til de som tar på seg ansvaret med å drifte den eksisterende webløsningen til den nye nettsiden er på Med andre ord en langtidsavtale , klarte ikke å la vær
Joachim Lie Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Jeg skal med glede kjøre til de som tar på seg ansvaret med å drifte den eksisterende webløsningen til den nye nettsiden er på Med andre ord en langtidsavtale , klarte ikke å la vær Det er det ingen som vet Jeg gjør det med glede om det så skulle bare vare en uke eller 2 mnd. Kjører V8 jeg vettu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå